Ik heb een horizontale navigatiebalk gemaakt met een aantal items. Deze komen achter elkaar, van links naar rechts. Enkele items wil ik helemaal aan de rechter kant hebben. Tussen de items links en rechts moet een stukje ruimte zitten.
De HTML die mijn PHP-scripts genereren ziet er als volgt uit:
De CSS die daar betrekking op heeft is:
Dit doet echter niet wat ik wil. Het rechter gedeelte komt namelijk precies achter het linker gedeelte. Met "right: 0" geef ik aan dat de rechterkant tegen de rechter kant van de div moet komen waar het zich allemaal in af speelt, maar dit gebeurt niet!
Voor zover ik weet zorgt right er voor dat ik kan positioneren t.o.v. de rechter kant en de div heeft een absolute lengte van 758 pixels.
Wat doe ik fout?
De HTML die mijn PHP-scripts genereren ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <div id="navigatiebalk">
<span id="navigatiearea_left">
<span class="navigatieitem" onClick="location='nieuws.php';">Nieuws</span>
<span class="navigatieitem" onClick="location='woningnood.php';">Over woningnood</span>
<span class="navigatieitem" onClick="location='corporaties.php';">Corporaties</span>
<span class="navigatieitem" onClick="location='index.php?sectie=4';">Volkshuisvesting Monitor</span>
</span>
<span id="navigatiearea_right">
<span class="navigatieitem" onClick="location='privileges.php?sectie=1&taak=110';">Privileges</span>
<span class="navigatieitem" onClick="location='instellingen.php';">Instellingen</span>
<span class="navigatieitem" onClick="location='logout.php?sectie=1&taak=110';">Uitloggen</span>
</span>
</div> |
De CSS die daar betrekking op heeft is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| /* *****************
* Navigatiebalk *
***************** */
div#navigatiebalk {
width: 758px;
margin: 0px;
padding: 0px;
padding-top: 3px;
padding-bottom: 3px;
border: solid;
border-width: 1px;
background: #7a0000;
}
div#navigatiebalk span.navigatieitem {
font: bold 11px arial;
color: #ffffc0;
border-right: solid;
border-right-width: 1px;
border-color: #000000;
margin: 0px;
padding: 3px;
padding-left: 8px;
padding-right: 8px;
background: #7A0000;
cursor: pointer;
}
div#navigatiebalk span.navigatieitem:hover { background: #b00000; }
div#navigatiebalk span#navigatiearea_left {
}
div#navigatiebalk span#navigatiearea_right {
right: 0px;
} |
Dit doet echter niet wat ik wil. Het rechter gedeelte komt namelijk precies achter het linker gedeelte. Met "right: 0" geef ik aan dat de rechterkant tegen de rechter kant van de div moet komen waar het zich allemaal in af speelt, maar dit gebeurt niet!
Voor zover ik weet zorgt right er voor dat ik kan positioneren t.o.v. de rechter kant en de div heeft een absolute lengte van 758 pixels.
Wat doe ik fout?
[ Voor 12% gewijzigd door SvMp op 21-09-2004 17:21 ]