Beste mensen, ik heb een vraagie, misschien weet iemand hier een oplossing..
Ik heb 5 knoppen, als je op 1 van de knoppen drukt, volgt er een animatie, die bij alle knoppen hetzelfde is. Het enige verschil is, dat alle knoppen naar een andere scene+frame verwijzen, ik heb geen zin (en de .swf wordt er te groot van) om 5 keer deze animatie te maken, met op het einde een andere action.
Is er een manier, om via een actionscript een waarde door te sturen naar een action. Dus als je op knop1 drukt, zend deze naar bijv. frame 75 een waarde, dat er op knop1 is gedrukt, zodat ik deze animatie maar 1 keer hoef te maken.
Zoiets als:
-------------------------------------------
on (release) {
send var(knoppie="scene1", 1);
}
//alleen dit klopt natuurlijk vast niet
//en dan zou de action aan het eind van de animatie zoiets moeten zijn als
GotoAndStop(knoppie)
------------------------------------------
alleen dit klopt waarschijnlijk niet...
iemand die hier iets vanaf weet?!
alvast bedankt!!!
Reinooo
Ik heb 5 knoppen, als je op 1 van de knoppen drukt, volgt er een animatie, die bij alle knoppen hetzelfde is. Het enige verschil is, dat alle knoppen naar een andere scene+frame verwijzen, ik heb geen zin (en de .swf wordt er te groot van) om 5 keer deze animatie te maken, met op het einde een andere action.
Is er een manier, om via een actionscript een waarde door te sturen naar een action. Dus als je op knop1 drukt, zend deze naar bijv. frame 75 een waarde, dat er op knop1 is gedrukt, zodat ik deze animatie maar 1 keer hoef te maken.
Zoiets als:
-------------------------------------------
on (release) {
send var(knoppie="scene1", 1);
}
//alleen dit klopt natuurlijk vast niet
//en dan zou de action aan het eind van de animatie zoiets moeten zijn als
GotoAndStop(knoppie)
------------------------------------------
alleen dit klopt waarschijnlijk niet...
iemand die hier iets vanaf weet?!
alvast bedankt!!!