30 seconde zwart beeld met knipperende cursor tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 17:02
Nou, vraag me niet waar het vandaan komt, maar sinds gisteren is die er....

Zodra ik mijn computer (Asus A8V Deluxe, AMD 64 3500+) opstart gaat ie netjes alle HD's + Rommen checken, daarna gaat ie de Promise RAID checken en vind ie daar netjes een RAID-configuratie (Striping). Toen die dat allemaal gedaan had ging hij netjes verder met het opstarten van Windows XP, maar sinds gisteren duurt dat nu 30 seconde langer.....

Na he checken van de Promise RAID krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor in de linkerbovenhoek.

Iemand een idee waar het aan kan liggen ??

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

kom je wel in windows zelf?

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Welkom op Got Leon,

Probeer als je in windows zit even je NIC's te disabelen, en dan te rebooten.
Ik had een probleem met de 2e netwerkkaart, waar niets in zat.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werkt de PC verder uitstekend? Zijn de schijven nog wel gezond? Zie je niks vreemds in de systeemlogboek van WinXP? Laatst niet toevallig bepaalde drivers/software geïnstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 21-09-2004 16:55 ]

Verwijderd

Offtopic - Leon zou je mij toe willen voegen op msn? williamberkhout at hotmail.com ik heb even een vraagje..

• -Leon-
@ Sgt. Killer

Ja, ik kom wel in Windows, alleen duurt het nu 30 seconde langer door het zwarte scherm :'(

@Masselink

NIC's ????? 8)7

@ BalusC

Yep, schijven werken verder goed. Systeemlog nog niet nagekeken (waar zit dat ook alweer??) en nee, geen aparte software geinstalleerd. Zelfs al een schone XP + SP2 installatie gedaan. Zit er aan te denken om dat vanavond maar weer eens te doen, maar dan ZONDER SP2.....

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
NIC = Network Interface Card

Een netwerkkaart dus ;)

• -Leon-
Azer schreef op 21 september 2004 @ 17:21:
NIC = Network Interface Card

Een netwerkkaart dus ;)
Tuurlijk... :S

Maar disablen in Windows zeg je.... Echt gewoon helemaal de installatie ongedaan maken ??

Ik heb er maar 1 netwerkkaartje inzitten (die ik een paar jaar terug van @Home heb gekregen) en daarnaast de drivers geinstalleerd voor mijn onboard LAN. Verder geeft ie nog wel een 1394-Verbinding in Netwerkverbindingen (configuratiescherm) staan maar die staan dus uitgeschakeld....

[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 21-09-2004 17:25 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je naar het configuratiescherm gaat en dan naar netwerkverbindingen zie je je netwerkverbindingen staan. Rechtermuisklik -> Uitschakelen

• -Leon-
Dat had ik al gedaan... Tnx anyway ;)

Ben maar effe bij het begin begonnen.....

Netwerkkaart eruit, DVD-Rom + DVD-brander losgekoppeld, Promise RAID-configuratie losgekoppeld en opgestart...

En wat denk je ??? Gaat prima (op Betty na die kakelt over "System Failed CPU Test")

toen de DVD-Rom + brander weer aangekoppeld, opgestart prima.
Volgende stap was weer netwerkkaart erin, opstarten prima...

En daar ben ik nu... Nu moet alleen die RAID-configuratie er weer in, en dan is alles weer zoals het was.... Daar moet het dus aan liggen (maar effe drivers er opnieuw op ofzo....) en anders is het gewoon verdwenen...

2b continued..... zo terug

• -Leon-
Nou mensen, ik neem nog wel een borrel ....

Het is opgelost.... Waarschijnlijk zat er dus ergens iets nie helemaal goed, of is er een conflictje geweest (ik denk Promise RAID-controller) maar het werkt weer perfect !!

Allen bedankt voor de input !!! :*)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b
Pagina: 1