Wat is slecht aan deze virtual server?

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 19:57
http://168.144.76.63/network/nt.asp

gewoon effe het lijstje bekijken en de prijs en dan zeggen waarom ik die NIET zou nemen..

edit.. voorlopig moet ie trouwens enkel een persoonlijk site'je en proxy + stats van DPC subteam..

Verwijderd

elke kleiniheid die je erbij neemt kosten klauwen met geld!

password protected dir's is duurder dan de serverhuur zelf (strange)

Verwijderd

lijkt me een fijn servertje , vooral die unlimited bandwith

Verwijderd

dat extra dokken is natuurlijk minder ....
Bij welke ISP zip je , je kan bv je site laten hosten door Pandora of Skynet ofzo

• witchdoc
Op vrijdag 29 december 2000 17:05 schreef Sjaak2000 het volgende:
elke kleiniheid die je erbij neemt kosten klauwen met geld!

password protected dir's is duurder dan de serverhuur zelf (strange)
dat had ik ook al gemerkt.. eerst HEEL goed nadenken of je iets extra ooit zal nodighebben, maarja, je kan opzeggen wanneer je wil (per maand) dus als je toch echt iets nodig hebt en niet wil betalen -> elders gaan.

wat is zo'n passwd protected ding eigenlijk? Als in: Wanneer en waarom zou je't gebruiken?

• witchdoc
Op vrijdag 29 december 2000 17:06 schreef real_raichu70 het volgende:
dat unlimited bandwidth is om de sukkels te foppen (sorry)
hoe druk moet je site al niet zijn om met 50MB space, 5GB (= ongeveer minimum bij betere hosting) traffiek te generen
of dara nu 5GB of unlimited staat.. da's gelijk :)

• witchdoc
Op vrijdag 29 december 2000 17:07 schreef real_raichu70 het volgende:
dat extra dokken is natuurlijk minder ....
Bij welke ISP zip je , je kan bv je site laten hosten door Pandora of Skynet ofzo
? hoe weet jij dat'k bij pandoos zit? Of zelfs maar in België? (staat bij me profile zeker?) :)
anyway.. ik wil proxy voor RC5 enzo gaan runnen dus met website heb'k niet genoeg.. moet echt virtual server zijn.
alleen vraag'k me dan nog extra af, of je met zo'n vserver wel alle poorten ter beschikking hebt.. iemand?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

wat er slecht aan is? het is een NT hosting pakket, lijkt me duidelijk :r

• witchdoc
Op vrijdag 29 december 2000 19:09 schreef j3p het volgende:
wat er slecht aan is? het is een NT hosting pakket, lijkt me duidelijk :r
doe ff normaal..
nt is toch gewoon makkelijker voor newbies zeker?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

nee ik zou niet weten waarom, je hoeft toch alleen up te loaden? Dan heb je wel wat..

• witchdoc
ok, wie wil er mij nu eens haarfijn uitleggen wat een virtual server dan precies is?! Want ik vergis me klaarblijkelijk alweer :(

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Een virtual server is als volgt:
Je ruimte voor een website (www.bla.nl voor het gemakt) staat op een server, die allemaal sites heeft, zoals www.bla.nl, www.bla2.nl, www.bla3.nl, etc, etc. Omdat de server niet één naam heeft (dus alleen www.bla.nl), wordt het 'virtual' genoemd: Meerdere virtuele namen op een machine (server).

Wat jij dacht is dat je een 'echte' server tot je beschikking kreeg, met alle soorten mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld het draaien van een proxy voor dnetc.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Ok

Als je webserver hebt met daarom de ip range
212.195.45.2 tot 212.195.45.99 (is voorbeeld)
dan zal de webserve rop al die ip's dezelfde sites genereren.
Wat je wil dat welke ip reageert op welke naam en welke site daar aanhangt.
Als je een adres bind aan een dir op je webserver /server/webserver/calamaris en zeh dat ip 212.195.45.2 gebonden is aan naam www.ikbener.nl en dat het ip aan de dir /server/webserver/calamaris hangt dus kan www.bassie.nl en www.ikbenhet.nl de zelfde machiene zijn met een ander ip. en ander domein.

<NO SPAM>

Virtual host blz 44?? O'reilly apache secend edition

</NO SPAM>

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:28

Apache

amateur software devver

met 16KB upstream van teleslet kan je best zelf een servertje hosten. Ze blokken wel poorten voor andere netwerken maar dit is maar tot 1024 :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• witchdoc
Op vrijdag 29 december 2000 20:41 schreef Peerke het volgende:
Een virtual server is als volgt:
Je ruimte voor een website (www.bla.nl voor het gemakt) staat op een server, die allemaal sites heeft, zoals www.bla.nl, www.bla2.nl, www.bla3.nl, etc, etc. Omdat de server niet één naam heeft (dus alleen www.bla.nl), wordt het 'virtual' genoemd: Meerdere virtuele namen op een machine (server).

Wat jij dacht is dat je een 'echte' server tot je beschikking kreeg, met alle soorten mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld het draaien van een proxy voor dnetc.
inderdaad.. een mens kan zich vergissen he :)

• witchdoc
Op zondag 31 december 2000 02:01 schreef Apache het volgende:
met 16KB upstream van teleslet kan je best zelf een servertje hosten. Ze blokken wel poorten voor andere netwerken maar dit is maar tot 1024 :)
en hoe registreer ik dan m'n domein op dat wisselende ip? met zo'n dyndns gedoe zeker?? dan liever ergens een vriendelijk adje opsnorren dat me 1 procesje laat runnen hoor

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 17:17 schreef poohbeer het volgende:

[..]
dat unlimited bandwidth is om de sukkels te foppen (sorry)
hoe druk moet je site al niet zijn om met 50MB space, 5GB (= ongeveer minimum bij betere hosting) traffiek te generen
of dara nu 5GB of unlimited staat.. da's gelijk :)
:( Helaas heb je ongelijk...

Een van m'n sites is intotaal zo'n 400kb. Maar het heeft wel meer dan 50 gigabyte dataverkeer per maand...

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op vrijdag 29 december 2000 16:58 schreef poohbeer het volgende:
http://168.144.76.63/network/nt.asp

gewoon effe het lijstje bekijken en de prijs en dan zeggen waarom ik die NIET zou nemen..

edit.. voorlopig moet ie trouwens enkel een persoonlijk site'je en proxy + stats van DPC subteam..
De site zegt het al " PURE NT "
rede 1 om het niet te nemen,
maar de hardware is niet gebonden aan de os natuurlijk.

Verder is die 19" rack mountable bak leuk genoeg voor virtual hosting, veel plezier ermee.
Ik vind het te duur.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 17:06 schreef real_raichu70 het volgende:
unlimited bandwith :?

DAT BESTAAT NIET!

Er zit geen limiet aan uitgedrukt in MBs of GBs per maand! Maar je server en je pijp (i.net verbinding) kan maar een bepaald aantal kbps verwerken... Is het bv. 1mbps dan betekent dat dat je 10gigabyte per dag aan data kunt versturen. Meestal is dit stukken lager en de provider kan ook je pijpje dicht knijpen :(
Pagina: 1