Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
http://www.lightscribe.com/user/faq.aspx
Met deze quote:
Nog even geduld hebben dusWhen will I be able to get LightScribe-enabled products?
LightScribe-enabled consumer products will be available beginning in January 2005. A final beta testing program this fall will ensure consumers have a seamless and easy-to-use experience right off the shelf.
Check de 1ste hit: www.lightscribe.com
Klik via Consumers door naar de FAQ:
Lijkt me duidelijkWhen will I be able to get LightScribe-enabled products?
LightScribe-enabled consumer products will be available beginning in January 2005. A final beta testing program this fall will ensure consumers have a seamless and easy-to-use experience right off the shelf.
Damn you, Oscar
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 21-09-2004 16:36 ]
Damn, dan heeft het dus flink wat vertraging opgelopen!Oscar Mopperkont schreef op 21 september 2004 @ 16:36:
Op www.lightscribe.com (hoe kom ik er toch weer op he) staat een faq:
http://www.lightscribe.com/user/faq.aspx
Met deze quote:
[...]
Nog even geduld hebben dus
Nu moet ik dus nóg langer wachten eer ik een dvd burner ga kopen want ik wil er perse eentje met die lightscribe techniek hebben. Thanks anyway voor de antwoorden. Had zelf ook al Gegoogled natuurlijk maar kreeg zoveel hits dat ik de gewenste info niet zo snel vond.
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Ik zag het laatst bij een of andere postbank pc.. en ik vind het wel erg interessant...
Geen geklooi meer met pennen..en gekriebel op de cd/dvd.
Maar min puntje is toch dat je aparte cd/dvd's moet hebben. Schiet dan weer niet op.
Iemand al ervaring met een brander (Lacie heeft er een: http://www.tweakers.net/pricewatch/108208 .. maar ook Benq DW1625 . die niet in de pricewatch staat.. Nog eingelijk veel te duur)...
Iemand ervaring ermee?
[ Voor 14% gewijzigd door henkleerssen op 25-03-2005 19:52 ]
Een 5-pack lightscribe cdr's = $ 8,99. Ik schrijf het wel met een stift.
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.
dus niet bijzonder? Ik vind het wel een oplossing. Ik moet telkens naar die stiften zoeken . en ook mijn handschrift is niet bijzonder dus.Force schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:52:
De branders zitten in ieder geval wel in de hp pavilion pc's. Krijg je er ook 2 lege lightscibe cd's bij. Heb het even getest, maar verwacht geen foto kwaliteit. Maar als je het enkel gebruikt om de titel erop te zetten. prima.
Een 5-pack lightscribe cdr's = $ 8,99. Ik schrijf het wel met een stift.
Je hebt wel bepaalde software gebruikt om te labelen? dat viel ook tegen?
Even wachten op betere varianten dan maar?
Last van hooikoorts force?
[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 25-03-2005 19:58 ]
Verwijderd
Je hebt niet echt "speciale" software nodig, maar het kan bijvoorbeeld ook met een plug-in voor nero als deze er is.
CDFreaks heeft em al getest:
http://www.cdfreaks.com/article/188
<offtopic>
Wat een klerezooi aan popups op die site, dan is tweakers wel wat aangenamer....
</offtopic>
Nero heeft standaad support voor Lightscribe, je hebt er dus geen extra plugin meer voor nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:00:
ik heb al een sampletje in m'n handen gehad op een hp training en het ziet er wel grappig uit.
Je hebt niet echt "speciale" software nodig, maar het kan bijvoorbeeld ook met een plug-in voor nero als deze er is.
Dat IS de Benq 1625, Benq drives zijn fysiek gelijk aan Philips drives (duhAngels2 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:18:
Philips heeft ook een brander met LightScribe technologie in huis.
CDFreaks heeft em al getest:
<offtopic>
Wat een klerezooi aan popups op die site, dan is tweakers wel wat aangenamer....
</offtopic>
Nou ja fotokwaliteit moet je ook niet echt verwachten denk ik maar ik verwacht toch wel dat het enigzins mooi is en gelikt uit ziet. Denk dat er ook nog wel eea aan verbeterd zal worden en dat het uiteindelijk wel erg mooi wordt. Het zal iig veel mooier uitzien dan met een stiftje, toch?Force schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:52:
De branders zitten in ieder geval wel in de hp pavilion pc's. Krijg je er ook 2 lege lightscibe cd's bij. Heb het even getest, maar verwacht geen foto kwaliteit. Maar als je het enkel gebruikt om de titel erop te zetten. prima.
...
Heb me toch maar geen Lightscribe burner gekocht want duurde me gewoon te lang. Heb me een paar maanden geleden een NEC 3520 gekocht en print de labels nu rechtstreeks op de dvd`s met de Canon i865 printer wat een zeer mooi resultaat geeft.
Die Philips burner zag ik v/d week in het Dynabyte krantje al voor nog geen 100 Euro dus ze beginnen langzaam aan op de markt te komen. Heb voor de rest nog niks aan andere merken gezien maar die zullen wel snel volgen denk ik. Maar ja voorlopig zit ik wel goed met die NEC icm de Canon printer, vind het best zo...
Overal lees je dat juist de niet-brandzijde de kwetsbare kant is van een DVD/CD....en dat daarmee de levensduur korter wordt van je media...en dat wil ik juist niet!
Maar ach....als er ooit een goede review komt voor DVD's [heb alleen een goede gevonden bij CdFreaks] en ik heb nog een burner nodig ...dan kijken we wel verder!
Mooooooeeeee......
Geef mij toch maar een stiftje
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Trouwens, werken alle dvd+/-rw drives goed in een externe usb 2.0 behuizing?
Inderdaad...
Die update voor LS heeft met media te maken, en zal volgens HP ook met de nu verkochte LS branders werken.
[ Voor 23% gewijzigd door drfruit op 04-04-2005 12:11 ]
http://www.benq.com/asp/F...enMenu=0&RootId=undefined
Wel een grappige nieuwe feature, alleen vind ik het zelf niet echt nuttig nog aangezien je er geen kleurenlabels mee kunt maken. Het is zeker meer iets voor je eigen archivering, zodat je niet meer met een stift hoeft te schrijven wat er op staat? Maar natuurlijk geen professioneel lijkende kleurenlabels
Verwijderd
ik heb als eerste de oem versie gebruikt die ik erbij kreeg, maar daar zag ik dus ook nix over lightscribe bijstaan. Daarna heb ik versie 66012 gebruikt, die is 14 april uitkomen, en zou lightscribe moeten ondersteunen. Maar daar zie ik dus ook helemaal nix bijstaan over ligtscribe
Het zou als sjabloon bij Cover Designer moeten zitten als ik me het goed herinner.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 09:20:
hallo, sinds kort ben ik in het bezit van zo'n Benq 1625 writer, maar ikzie bij nero helemaal geen optie erbij staan van lightscribe, ook nie bij nerocover, expres, etc...
ik heb als eerste de oem versie gebruikt die ik erbij kreeg, maar daar zag ik dus ook nix over lightscribe bijstaan. Daarna heb ik versie 66012 gebruikt, die is 14 april uitkomen, en zou lightscribe moeten ondersteunen. Maar daar zie ik dus ook helemaal nix bijstaan over ligtscribe.
Verwijderd
Ik heb ff op de site van nero gekeke, en de plugin gedl. Bleek dus dat de lightscribe plugin op de nero cd die ik erbij kreeg corrupt was, en die van de site wel bleek te werken.
Thnx voor de hulp
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 20:53 ]
Krijg je dan niet het probleem dat er twee afbeeldigen over elkaar komen, of heeft een CD een soort merkpunt ofzo?
Alleen CD's zijn kwetsbaarst. De DVD juist niet. Dat komt doordat de spiegellaag bij CD echt aan buiten is. Een scherp voorwerp erover en je CD is onleesbaar.Black Piet schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:22: Overal lees je dat juist de niet-brandzijde de kwetsbare kant is van een DVD/CD....en dat daarmee de levensduur korter wordt van je media...en dat wil ik juist niet!
Bij DVD is ie juist binnenin, dus in feite tussen 2 lagen plastic. Een kras beschadigt de spiegellaag dus nog niet.
Persoonlijk voel ik me niks voor Lightscribe:
- traag branden (15-30 min)
- beelden zijn niet echt helder
- speciale schijven nodig, hogere prijs, beperkte merken keuze
- verkort levensduur brander door 'dubbel' branden = meer slijtage
- zwart/wit
Een brander ga je niet dubbel laten slijten voor lightscribe. Ik brand liever 1x, klad met cdpen erop (kost weinig) en klaar.
Naar mijn mening is Lightscribe ontworpen voor "luie branders" of mensen die niet eens met pen kunnen omgaan. Op je gemak alles met brander doen. De techniek lijkt leuk bedacht, maar wel beetje zinloos. Er zijn al printers met direct-op-cd-printmogelijkheid op de markt verschenen, en die gaan sneller. Voor snelle of veelbranders is Lightscribe verspilling van tijd.
Er zit speciale markeringpunt op de schijf, zodat je probleemloos nog een keer erover kan branden.Krijg je dan niet het probleem dat er twee afbeeldigen over elkaar komen, of heeft een CD een soort merkpunt ofzo?
Bijv www.opus.nl , de dvd+r lightscribe schijfjes zijn net een aantal dagen binnen...three2five schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:01:
En waar koopt men dan zijn Lightscribe schijfjes?
Ik gebruik de lightscribe functie nu vooral voor cd's of dvd's die ik naar zakelijke contacten moet sturen, het ziet er gewoon heel erg professioneel uit. En eerlijk gezegd mis ik kleur helemaal niet, vind grijstinten wel net zo sjiek.
Natuurlijk is de techniek nu nog niet zo goed dat je even alle dvd's van een labeltje voorziet, daar duurt het gewoon te lang voor. Hopelijk gaat het straks met firmware updates wel sneller.
Toevallig zag ik op www.ddvd.info ook cd's en dvd's voor lightscribe.
Inderdaad...
Het is meer werk voor brander namelijk... en dus ook meer slijtage.
Mijn vraag is eigenlijk alleen hoe lang het nu ongeveer duurt om een schijfje van label te voorzien. Ik neem aan dat die schijven ook gewoon van binnen naar buiten worden beschreven en de hoeveelheid tekst dus niet veel uitmaakt zolang je 1 regel hebt die over de hele breedte loopt.
Of maakt het wel veel verschil of een CD ipv een afbeelding alleen tekst bevat.
Hoe lang duurt het dan in die gevallen?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Bijvoorbeeld http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/home.do / pricewatch: Imation CD-R80 700MB 52x LightScribe, 10 stuks (Jewelcase)three2five schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:01:
Verwijderd
Die zijn al overal wel te koop. Zowel CD als DVDthree2five schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:01:
o.a.
http://www.opus.nl/produk...c.asp?l=ned&sid=369&gid=2
http://www.opus.nl/produk....asp?l=ned&sid=370&gid=29
CD is hier zowat even duur als DVD....
Branders worden nu al goedkoper, paar weken geleden nog meer dan 80 euro, nu inmiddels dus minder dan 70 euro.
pricewatch: Benq DW1625 16x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart, Retail)
EDIT:
op de al eerder genoemde site van cdfreaks zijn nu de Philips èn de Benq getest.
http://www.cdfreaks.com/article/212
Is ook goed te zien het verschil in resultaat van CD of DVD branden!
Vraagje: Wanneer komen de DVDbranders die in kleur lightscribe kunnen toepassen?
Meen ergens gelezen te hebben dat die deze zomer verwacht werden.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 09:10 ]
Verwijderd
Firmware upgraded naar P1.8
Ik vind te techniek super, maar de resultaten vallen me wat tegen. Met name het contrast. Op de doos ziet het er beter uit.
Iemand nog tips ? (Ik gebruik nu Nero Coverdesign 2.3.0.46).
Als je de label 2x brandt met de 'best' setting ziet het er een pak beter uit (beter contrast).Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:58:
Gisteren de Philips DVDR16LS aangeschaft.
Firmware upgraded naar P1.8
Ik vind te techniek super, maar de resultaten vallen me wat tegen. Met name het contrast. Op de doos ziet het er beter uit.![]()
Iemand nog tips ? (Ik gebruik nu Nero Coverdesign 2.3.0.46).
Maar een (in kleur) geprinte label is toch nog een klasse hoger.
LightScribe is IMO eerder geschikt voor het branden van logo's en tekst en niet voor kleurrijke plaatjes.
Verwijderd
2x branden. Ik wist niet dat dat kon. Ik ga het proberen. Bedankt voor de tip.Twister336 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:02:
[...]
Als je de label 2x brandt met de 'best' setting ziet het er een pak beter uit (beter contrast).
Maar een (in kleur) geprinte label is toch nog een klasse hoger.
LightScribe is IMO eerder geschikt voor het branden van logo's en tekst en niet voor kleurrijke plaatjes.
Kan iemand bevestigen dat er zoiets als Lightscribe (met kleur!) aankomt/bestaat?
Waar blijven Plextor en NEC met hun Lightscribe branders???
Wat zijn de 'resultaten' op NIET-lightscribe schijfjes???
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Met lightscribe kun je helemaal geen verschillende kleuren gebruiken, volgens mij. Daarnaast heb je geen resultaten op niet lightscribe schijfjes, want je hebt nu juist speciale schijfjes nodig om een plaatje/tekst door de brander op de "label" kant van de CD/DVD te zetten.Mizitras schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:51:
Lightscribe technologie die toelaat om in KLEUR te branden? Dit lijkt me wel wat gek, dat zoiets lukt. Dan zal haast een hologram op een DVD-schijfje ook niet meer op zich laten wachten. (~onder een hoek 'schrijven').
Kan iemand bevestigen dat er zoiets als Lightscribe (met kleur!) aankomt/bestaat?
Waar blijven Plextor en NEC met hun Lightscribe branders???
Wat zijn de 'resultaten' op NIET-lightscribe schijfjes???
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
En, aangezien het om een laser gaat die oppervlakkig stukjes coating 'verbrand', zou dit toch sporen moeten nalaten op een niet-lighscribe cd'tje, hetzij niet zichtbaar. Toch?
Checken branders dit, of het medium lightscribe toelaat?
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Heb eindelijk na een paar maanden Imation DVD+R met Lightscribe kunnen krijgen maar met mijn HP640i met laatste firmware en drivers kan ik hem alleen als normale kwaliteit branden omdat de schijven niet ondersteund zouden worden door de drive. Wordt wel gevraagd of ik wil updaten, maar die update van HP is 2 versies terug.
Uhhh... Als je misschien 10 CD's fikt op een dag is het misschien schadelijk maar voor een normale thuisgebruiker zal het wel loslopen.MrDummy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:35:
Lightscribe is allemaal leuk, maar de vraag is nu: maken jullie niet zorgen over meer slijtage van je brander, nu jullie 'dubbel' moeten branden voor elke DVD.
Het is meer werk voor brander namelijk... en dus ook meer slijtage.
Er zit sowieso een jaar garantie op en na een jaar mocht ie stuk gaan is er dan misschien eindelijk kleurentechniek voor LightScribe of is HD-DVD of whatever doorgebroken.
Als ik het goed heb worden de eerste kleuren LightScribe samples getoond op de CeBit volgend jaar.
Mochten mensen nog op zoek zijn: De Mediamarkt heeft vollop CD-R en DVD+R op voorraad!
[ Voor 48% gewijzigd door Uberprutser op 18-08-2005 15:57 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Ten tweede vraag ik mij af waarom er alleen Lightscribe DVD+R's zijn en geen -R. Ik heb die vraag ook al gesteld aan Imation en Verbatim, alleen krijg daar nog geen antwoord op. Weet iemand hier misschien iets meer over?
Wat ik verder ook niet echt terug kan vinden is het verschil tussen de onderlinge branders na 1 keer op een bepaalde setting te hebben gebrand (volgens mij was de Philips DVDR16LS duidelijk dan de BENQ).
Gewoon googlen naar lightscribe geeft al genoeg foto's van resultaten.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:24:
Heeft er toevallig ook iemand voorbeelden van Lightscribe op DVD's? Ik heb 1 voorbeeld gezien met de BENQ drive (zie de link hierboven), en daar was ik niet echt over te spreken.
Dan moet je vooral eens kijken op fora, zoals die van cdfreaks.com (die hebben ook een apart Benq forum).Verder zijn er genoeg tests te vinden die gaan over het schrijven op CD's, maar DVD's heb ik verder nog niet kunnen vinden.
Lightscribe is een techniek ontwikkeld door HP en HP is een van de pijlers van de +standaard.Ten tweede vraag ik mij af waarom er alleen Lightscribe DVD+R's zijn en geen -R. Ik heb die vraag ook al gesteld aan Imation en Verbatim, alleen krijg daar nog geen antwoord op. Weet iemand hier misschien iets meer over?
Philips = BenQ dus gelijke types horen dezelfde resultaten te hebben. Maar dan nog kan je op fora meer dan genoeg screenshots van cdspeed-metingen vinden.Wat ik verder ook niet echt terug kan vinden is het verschil tussen de onderlinge branders na 1 keer op een bepaalde setting te hebben gebrand (volgens mij was de Philips DVDR16LS duidelijk dan de BENQ).
Verwijderd
Ik heb dezelfde alleen geeft windows xp aan dat ik een DVDR1668L1 heb.Openfeld schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:37:
Over mijn Philips DVDR16LS ben ik tot op heden zeer positief..... probleemloze installatie, mooie afbeeldingen (uit weliswaar grijstinten) komen zeker goed uit de verf ()... gewoon afbeeldingen van internet afplukken en plakken in Nero..... versie 6.6.0.13 (vandaag) .......... gemakkelijk, maar het enige is idd dat het een klein half uurtje in beslag neemt
Waar heb jij jou driver vandaan?