Toon posts:

Webpro en Jalbum, hoe te combineren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem. Ik wil dus graag een eigen website. Heb daarom Webpro aangeschaft, aangezien ik niet echt zin heb om me teveel in HTML enzo te gaan verdiepen. Mijn passie ligt toch meer bij het foto's maken/bewerken. Nu wil ik dus op mijn website ook Jalbum gebruiken. En wel zo, dat als ik op mijn hoofdpagina ben, ik met een 'knop' naar dat foto album ga. Ik had dus al wat geprobeerd, dus een paar foto's in een album gezet, album gemaakt en toen naar mijn ftp server sturen. Dat werkte op zich wel, maar dan kom ik dus meteen bij mijn fotopagina als ik mijn internet adres intik. Als ik dus een knop maak met webpro, kan ik die door laten linken naar een bestand, een www, een ftp of een email. Moet ik zo'n album nu opslaan in jalbum en dan met bestand doorlinken, of via jalbum zelf sturen naar de ftp, en via WS-FTP iets aanpassen.
Ik hoop dat iemand mij snapt, en ook wil helpen. Ben al een heel eind gekomen zonder hulp, maar zit nu echt op een dood spoor.
ps, ik heb ook al de zoekfunctie gebruikt, maar misschien niet goed genoeg. Een bruikbare link , ook goed.
Alvast bedankt, roel

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ik zou jalbum in een folder zetten, en dan in je root een bestandje maken met een link naar dat album.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Goed, ik begrijp het probleem niet. JAlbum is een programma dat je op jouw pc draait, en dat poept html-bestanden uit in een lokale directory op jouw pc, begrijp ik (thanks for mentioning :/ ). Deze moet je vervolgens zelf uploaden, bijvoorbeeld naar de dir /fotoboek.

Dan maak je toch gewoon een link in je /index.html naar /fotoboek :? * Thijsmans begrijpt niet wat er fout kan gaan.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Wel als de TS niet bekend is met hoe die dingen werken :P

Maar inderdaad, je moet die bestanden die je met jalbum maakt in een aparte map zetten, dan in de hoofdmap een bestande index.html, en daarop moet een link komen naar de map waarin je de bestanden van jalbum hebt gezet.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Topicstarter
Pfffff, wat een spul. In ieder geval, ik heb dus nu een directory erbij gemaakt, ik heb nu drie hoofd bestanden op mijn server/ftp staan. de www, database en fotoboek. Nu heb ik vanaf Jalbum een project ge-upload naar fotoboek.
Nu staat die dus wel op mijn website, maar ik kan hem niet bekijken. Tot zover snap ik het wel. Als ik dan in het programma WS_FTP LE kijk wat er in het bestand fotoboek staat is dat het volgende; een map met alle info van het album, genaamd res, een map genaamd slides, met alle afbeeldingen, in html en jpg. En nog een map genaamd thumbs, daar staan alle thumbs in, jpg formaat. Onder die drie mappen staan nog een keer alle bestanden (img00102, img00103 etc.) en nog 4 andere dingetjes noem ik ze maar. de eerste index-frame.html, de volgende index.html, dan index2.html en de laatste is thumbs.db
Hoe moet ik nu in web pro aangeven dat ik naar jalbum moet gaan als ik zo'n knop indruk. Ze staan er al, maar welk programaatje , welke index ofzo, gaat dan naar het begin van Jalbum.
Ik hoop dat jullie het snappen, ik probeer het zoveel mogelijk zelf, wat ik eerst ook al zei, maar nu kom ik er echt niet meer uit. Hellup

Verwijderd

Je maakt op je website een knop die linkt naar /fotoboek/, dan zou het goed moeten zijn. Verder is het handig je toch een beetje in html te verdiepen als je een site wil bouwen/onderhouden ;)
code:
1
<a href="/fotoboek/">Klik hier voor mijn fotoboek</a>

Verwijderd

Topicstarter
maar fotoboek heeft nog meerdere bestanden onder zich. als ik dat doe, dan gebeurt er niks. Ik bedoel, zo'n foto album heeft toch ook zijn opstartpagina nodig, een adres waar je eerst naar moet linken, en vanwaar die verder gaat???

helluppp :'(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Upload je hele fotoalbum en alle bestand niet naar www.website.nl maar naar www.website.nl/album/ en maak dan in www.website.nl een pagina waar een link in staat naar www.website.nl/album/

Wat heb je nu, wat gaat er fout?

Verwijderd

Topicstarter
Jahaaa, het is gelukt!!! Mijn fout was dat ik 'album' opsloeg op mijn www.eigensite.nl, maar ik had hem dus onder de subdirectory www moeten zetten. Een klein beginners foutje zal ik het dan maar noemen. Maar dankzij jullie tips wist ik waar ik het zoeken moest. Dankjulliewel dankjulliewel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1