Toon posts:

kabel voor UPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een UPS aangeschaft voor 20,-. Het gaat om het volgende model, dus jullie snappen dat ik me een breuk lach _/-\o_

http://www.apcc.com/resource/includ...CCountryCode=NL

Ik heb echter de volgende vragen.

Op de achterkant zit een 9-polig stekkertje, voor het afgeven van een signaal als de spanning in de UPS te laag wordt, waarmee het achterliggende systeem wordt uitgezet. Is dit een straight 9-polige kabel of iets anders?

Ik wil hem op de zijkant installeren. Is dat een probleem voor het apparaat, aangezien het hier om een rackmount UPS gaat? En hoeveel heb ik met warmteafvoer te maken, hij ligt gewoon plat op zijn buik op de grond, dus niet in een 19" rack.

Bij voorbaat vriendelijk dank.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, de bovenste link werkt blijkbaar niet. Klik hier

http://www.apcc.com/resou...l&LOCAL.APCCountryCode=NL

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik wil je pret niet bederven hoor, maar hoe oud is hij?

als dat ding 3 jaar oud is, dan is hij bijna op, een ups is max 4 jaar goed te gebruiken, TENZIJ er eerder nieuwe batterijen in gegaan zijn.

als ik jou was zou ik de ups direct installeren als je de kabel hebt, met de apc software kan je namelijk een hoop info uit de ups halen!

als je de ups 4+ is zou ik hem niet eens meer willen gebruiken, heb er al zat zwart geblakerd gezien helaas.

zonda van je tapijt ;)

[ontopic]

het is geen normale kabel, schema kan je vinden op apcc.com of google

je kan hem ook gewoon bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
:/ Ik heb de kabel niet, dus ik kan hem ook niet testen met powerchute. Hij doet het wel, maakt geen herrie en laadt mooi op. Als ik de spanning eraf haal gaat hij ook mooi piepen.

Mijn tweede vraag was dus inderdaad iets over brandgevaarlijkheid. Kan dat ding in de fik vliegen of anderszins gevaar opleveren?

Een kabelschema heb ik niet kunnen vinden op apcc. Wel heb ik via een reseller in Nederland geprobeerd een gewone stroomkabel te pakken te krijgen, en die kost al meer dan 50,-. Dus wil ik niet weten wat een serieel datakabeltje kost. Weet iemand van jullie of onderstaand schema klopt?

PC UPS
2 -------------------------- 2
3 -------------------------- 1
5 -------------------------- 9

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Hier staat het schema van een Smart ups.
Dit schema werkt, gezien ik deze zelf gemaakt heb, overgenomen van een orgineel.

And The Only One

Verwijderd

Dit soort kabels zijn bijna altijd zg. NullModem kabels. Een goog zal je hier meer info over geven.
IDD de meeste UPS-en doen het wel, maar hebben slechte (ont)laad circuits en uccu's dus stel je er niet te veel van voor. De APC is niet slecht, maar alles staat en valt bij de kwaliteit van de accu's. Wanneer zo'n ding een jaartje niet in bedrijf is geweest, kan je de accu's afschrijven.

Suc6

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 20:42 ]

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 15:39

No13

/me was here

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:01:
:/ Ik heb de kabel niet, dus ik kan hem ook niet testen met powerchute. Hij doet het wel, maakt geen herrie en laadt mooi op. Als ik de spanning eraf haal gaat hij ook mooi piepen.

Mijn tweede vraag was dus inderdaad iets over brandgevaarlijkheid. Kan dat ding in de fik vliegen of anderszins gevaar opleveren?

Een kabelschema heb ik niet kunnen vinden op apcc. Wel heb ik via een reseller in Nederland geprobeerd een gewone stroomkabel te pakken te krijgen, en die kost al meer dan 50,-. Dus wil ik niet weten wat een serieel datakabeltje kost. Weet iemand van jullie of onderstaand schema klopt?

PC UPS
2 -------------------------- 2
3 -------------------------- 1
5 -------------------------- 9
Deze kabel heb ik ook zo gemaakt voor mijn APC 1400VA Smart-UPS en werkt naar volle tevredenheid :D ( http://frotmail.nl/mrtg/apc/ )

En nee een gewone null-modem kabel werkt niet bij apc smart-upsjes

edit:

Ik heb voor deze ups pas nieuwe accu's gekocht en deze zijn best goedkoop aan te komen via een lokale electroboer! ik was 50 euro kwijt voor de 2 accu's die hierin gingen, APC verkoopt deze accu's voor 220 euro per setje!!

[ Voor 11% gewijzigd door No13 op 22-09-2004 19:13 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/apcupsschema.png
:)

No13: Windows of Liunx? if linux: Hoe heb je dat gedaan? Ik moet bekennen dat ik er zelf nog niet echt naar gezocht heb, maar ik heb 2 dezelfde upssen als de topicstarter en wil er ook mrtg-grafiekjes van gaan maken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mmmm, als ik het goed begrijp dan zijn de kabels voor de APC: Smart-UPS 1400VA en de APC: Smart-UPS 1000VA compleet verschillend of zie ik dat verkeerd???
Ik doel hier op de tekening van Paul Nieuwkamp en de link van Diamon.
De omschrijvingen zijn beide verschillend....

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 15:39

No13

/me was here

Hmmja veel verschillende plaatjes idd,

Paul: De UPS hangt inderdaad aan een linux bak, dit met apcupsd ( http://www2.apcupsd.com/ ) en wat shell scriptjes (met grep en cut) om de logfile uit te lezen. De cgi site van apcupsd zelf is http://frotmail.nl/cgi-bin/upsstats.cgi en die logfile die ik uitlees met me scripts kan je hier ook zien: http://frotmail.nl/cgi-bin/upsfstats.cgi

Maar voor zover ik had begrepen van een vriend van me werkt mijn kabel ook op zijn 2000 va en wellicht ook op de 3000? nouja anders probeer je het gewoon ff!

Mijn kabel heb ik met zowel linux als de APC windows software getest en werkt bij mij iig perfect!

Edit: ik zie net in die upsfstats dat mijn UPS nu 6 jaar oud is :) dan hoeven ze dus nog niet zwart geblakerd te zijn :D

MANDATE : 06/08/98

[ Voor 11% gewijzigd door No13 op 22-09-2004 21:17 ]

Verwijderd

richardkraal schreef op 21 september 2004 @ 16:18:
als je de ups 4+ is zou ik hem niet eens meer willen gebruiken, heb er al zat zwart geblakerd gezien helaas.
Ik heb vele vele MKB klanten APC UPS-en staan.
Inderdaad moet je accus na 2 tot 4 jaar vervangen, maar brandgevaar door zwartgeblakerde onderdelen heb ik nooit geconstateerd.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 12:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:22:
[...]
Ik heb vele vele MKB klanten APC UPS-en staan.
Inderdaad moet je accus na 2 tot 4 jaar vervangen, maar brandgevaar door zwartgeblakerde onderdelen heb ik nooit geconstateerd.
Als je zwartgeblakerde onderdelen ziet, is het brandgevaar over het algemeen geweken doordat de brand uit zichzelf gedoofd danwel door de brandweer geblust is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1