2 Router problemen ...

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 12:13
Hey mensen,

Ik heb 2 problemen met mijn SVEC FD2161-A router ...
Ten eerste, ik probeer met Bulletproof FTP Server een ftp-tje op te zetten, maar dit lukt niej. Ik heb alles al goed ingesteld in me router zoals de port 21 - 2004 enablen zodat mensen naar mijn IP worde doorgewezen en de FTP Server port ook op 21 ingesteld in Bulletproof.

Ten tweede heb ik het probleem dat ik op 2 computers windows xp heb, op de ene HOME en de andere PRO, maar toch krijg ik geen werkende verbinding tussen beide ... de computer beneden ziet de computer van boven wel maar krijgt geen toegang en de computer van boven ziet de computer van beneden totaal niet. Op de computer van beneje staat XP-PRO en op die van bove stata XP-HOME.

Kunnen jullie mij aub helpen?
Alvast bedankt & tot spreeks ....
The_ReVenger

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 22:45
heb je wel bij beide computers de ipx spx netbios protocol ginstalled (daardoor kan de computer communiceren met elkaar :o )

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
BurnerT schreef op 21 september 2004 @ 16:10:
heb je wel bij beide computers de ipx spx netbios protocol ginstalled (daardoor kan de computer communiceren met elkaar :o )
Ik denk dattie ie gewoon TCP/IP gebruikt waar het prima mee gaat hoor :)

Volgens mij is IPX ok helemaal geen routable protocol.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 22:45
oww ik moet da wel anders doet mun netwerk ut ook niet :(

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 12:13
ok daar zal ik een s naar kijken maar volgen smij wel hoor
en nu da andere probleem nog :D

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

The_ReVenger schreef op 21 september 2004 @ 16:28:
ok daar zal ik een s naar kijken maar volgen smij wel hoor
en nu da andere probleem nog :D
Kom eens met een netwerk plaatje en laat via een screenshot eens zijn hoe jij de NAT rules gemaakt hebt, zo is het een beetje gissen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op Got :Y)
Ten eerste: groeten hoeft niet, is zelfs onwensenlijk (iets met databaseruimte enzo, ieder karakter is een bitje ofzo ;) ).

Ten tweede: ik zou voor beide problemen een afzonderlijk topic geopend hebben, maar zoeken is ook een van - en beide problemen staan in de FAQ's. Voor je eerste probleem moet je denk ik Het Grote Poortmappingsverhaal hebben. Dan lees je dat je ook poort 22 open moet zetten, en nog veel meer nuttigs. Je eerste probleem staat vrolijk in de FAQ van WOS: FAQ Network Troubleshooting En anders doet de search het ook altijd nog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Zie het verhaal van The_Eagel :) Je hebt een stap aan vooronderzoek overgeslagen, de problemen die jij hebt zijn allebei vaker voorkomend en niet zo gigantisch moeilijk op te lossen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.