Data Frame Errors bij WEP@adhoc

Pagina: 1
Acties:

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
Ik heb hier een (goedkope) qtec usb wlan kaart (van binnen een prism-kaartje), die ik verbonden heb (met mijn laptop) met een qtec pc-kaart (van binnen realtec).

Dit werkt nu goed, totdat ik WEP aan wil gaan zetten op het usb kaartje, als ik een passphrace, of binary code geef, wordt het icoontje in de startbalk rood, en geeft hij de melding "Data Frame Errors - Check WEP Settings". In de drivers van de pc-kaart kan ik helemaal niets waar ik wep aan kan zetten, ook bij de windows instellingen niet.

Ik gebruik nu op beide pc's win xp pro sp2, maar ik wil de usb-kaart in mijn windows 2000 server gaan zetten. Als die kaart in mijn (24/7) server zit, wordt het natuurlijk heel belangrijk dat er een goede beveiliging is.

Heeft iemand ervaring met deze drivers, met een qtec kaartje, of is er iemand die weet wat ik fout doe?

Alvast bedankt _/-\o_

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Onder Windows 2000 ben je behoorlijk aangewezen op de software die bij de kaart zit, of was dat bij Windows 98?

* twijfel .... ehm .... HELP!

in ieder geval : hoeveel bits Web gebruik je?

• XXfrankieXX
Ik kan kiezen tussen 64 en 128 bits, maar het werkt allebij niet.

En volgens mij ben je bij alle windows-versies ouder dan win xp aangewezen op de bijgeleverde software.

[ Voor 46% gewijzigd door XXfrankieXX op 21-09-2004 16:08 ]

• XXfrankieXX
Update: Het werkte nu even 30 seconde, voor dat de software weer een Data Frame Error gaf. Ik had een 64-bit wachtwoord ingesteld, met behulp van een wachtwoord, maar nu had ik geen idee wat ik als sleutel op mijn laptop in moest vullen, hoe kom ik daar nu achter, bij de software staan er alleen sterretjes?

• XXfrankieXX
Is er echt niemand die er meer van weet? Is er misschien universele software die die de standaart software van de levenrancier vervangt?