Toon posts:

Programma van netware naar XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit op mijn stage en ik moet een Novell netwerk omzetten naar een Windows Netwerk! Het volgende probleem is op getreden:

Op de Novell server staat een CalculatieProgramma en die word (als je hem gaat gebruiken) van de server gestart! Maar omdat ik straks geen Novell meer gebruik moet ik dat programma'tje op Windows laten draaien!! Dus ik heb het programmatje naar mijn Windows Pc gekopierd! Daar probeer ik hem te starten maar dat doet ie niet!!

Dit is wat ie aan geeft:

BBx Copyright (C) 1985,1987,1989 BASIS International.
All Rights Reserved

LEVEL 3 REV 1.0
BBX-10478

Single user version

READY
>

Verder kom ik niet

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?? Hoe ik het programma wel kan starten!! Misschien een Virtual Novell pc op Windows of zo?

In ieder Geval bedankt

Poison-Ivy

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik snap niet zo goed waar je het eigenlijk over hebt. Misschien iemand anders wel en dan heb je geluk, maar volgens mij kan je verhaal een stuk duidelijker. Welk programmaatje gaat het precies over, heb je opgezocht of deze ook onder Windows werkt of dat er een Windows-versie van is? Uiteraard werken Novell programma's niet zomaar onder Windows..

offtopic:
Het is niet nodig om elke zin met een of twee uitroeptekens af te sluiten hoor!! Dat leest namelijk best irritant! Uitroeptekens gebruik je om iets extra nadruk te geven! Niet elke zin in een verhaal kan extra nadruk hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 21 september 2004 @ 15:49:
Ik snap niet zo goed waar je het eigenlijk over hebt. Misschien iemand anders wel en dan heb je geluk, maar volgens mij kan je verhaal een stuk duidelijker. Welk programmaatje gaat het precies over, heb je opgezocht of deze ook onder Windows werkt of dat er een Windows-versie van is? Uiteraard werken Novell programma's niet zomaar onder Windows..

offtopic:
Het is niet nodig om elke zin met een of twee uitroeptekens af te sluiten hoor!! Dat leest namelijk best irritant! Uitroeptekens gebruik je om iets extra nadruk te geven! Niet elke zin in een verhaal kan extra nadruk hebben!
Klopt het is een Calculatie programma dat gemaakt is voor een instrallatie bedrijf!!
Het gaat mij er eigenlijk om of ik een Novell programma kan gebruiken onder een windows systeem!! Dit programma is namelijk special gemaakt voor het instrallatie bedrijf! Dus er valt om internet niks van te vinden :S

Ik hoop dat ik het zo wat beter heb uitgelegd!! als je het nog niet snapt dan probeer ik het nog een keer ;)

Verwijderd

Novell wordt vaak alleen gebruikt als fileshare server. Als dit het geval is zou het niet moeten uitmaken of je hem van de netwerkdrive van Novell opstart of van een fileshare van een windows server.

Als het een Novell programma zou zijn dan zou er bv een NLM bestand oid geladen moeten worden op de server en dan waarschijnlijk bij de opstart van de server (auotexec.ncf).

Zoek ook even uit of het programma bv van een vaste netwerkschijf letter gedraait wordt? Zoek even uit of hij het wel doet op de pc's waar hij het nu ook doet vanaf de novell share oftwel zijn deze werkstations uitgerust met een ander OS als jou pc?

AL geprobeert te achterhalen of er docu over bestaat ergens of een oudere werknemer die wat meer weet??

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:53:
[...]

Klopt het is een Calculatie programma dat gemaakt is voor een instrallatie bedrijf!!
Het gaat mij er eigenlijk om of ik een Novell programma kan gebruiken onder een windows systeem!! Dit programma is namelijk special gemaakt voor het instrallatie bedrijf! Dus er valt om internet niks van te vinden :S

Ik hoop dat ik het zo wat beter heb uitgelegd!! als je het nog niet snapt dan probeer ik het nog een keer ;)
Nee, je hebt het nu niet beter uitgelgd. En doe me een plezier en kijk even wat Wilke bij de offtopic geschreven had. Je komt over als een opgefokte kanarie met al die !! overal. Daarbij zou ik het toch wel fijn vinden als je de naam van het progje noemt. Meestal zijn het nl gewoon dos programma's en zit daar het probleem. Verder geef ik je een kickje naar SA, want daar hoort dit thuis daar het specifieke software problemen zijn.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast hetgeen in de reacties hierboven is gezegd:

Virtual Novell oid: je kan vast een virtual machine gebruiken en zo een Novell server laten draaien (aangenomen dat de licentie blijft). Dan kan je net zo goed de hardware laten pruttelen. Emulatie kan ik met de huidige gegevens weinig over zeggen :P

Maar ik zou ondertussen over gaan naar een nieuw systeem. Sinds 1989 is het een en ander verbeterd qua usability, functionaliteit, etc. Zet de data over (kan een hele kluif zijn maar wil je toch al gedaan hebben ivm continuiteit/backups/etc) en klaar.

En bel met de makers, zie eventueel de originele facturen als er geen werknemrs uit die tijd meer rondlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2004 16:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 21 september 2004 @ 16:32:
Naast hetgeen in de reacties hierboven is gezegd:

Virtual Novell oid: je kan vast een virtual machine gebruiken en zo een Novell server laten draaien (aangenomen dat de licentie blijft). Dan kan je net zo goed de hardware laten pruttelen. Emulatie kan ik met de huidige gegevens weinig over zeggen :P

Maar ik zou ondertussen over gaan naar een nieuw systeem. Sinds 1989 is het een en ander verbeterd qua usability, functionaliteit, etc. Zet de data over (kan een hele kluif zijn maar wil je toch al gedaan hebben ivm continuiteit/backups/etc) en klaar.

En bel met de makers, zie eventueel de originele facturen als er geen werknemrs uit die tijd meer rondlopen.
Bedankt, ik heb alles over gezet naar de nieuwe server (windows 2003 server) en daar staat nu alles op. Ook het calculatieprogrammatje, maar die kan ik niet starten vanaf de Windows server alleen van de Novell server.

Ik hoop dat iemand wat weet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost, er was een commando voor dat proggie van de maker van het programmatje, dus het werk,

bedankt voor alle reacties :9

doeg :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb wel gemerkt dat als je van Novell Netware overstapt op Windows 2003 dat niet per definitie betekent dat je ook betere performance hebt... ook al is de server tig keer sneller..

(en dit is geen flame ;))

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1