OK. Ik ga binnekort op kamers, en heb dus een computer nodig. Ik heb al besloten dat het een Mac wordt (of ik moet nu een P4 3,6Ghz winnen oid). Nu verwacht ik dat ik zelf mee moet betalen, voor een flink deel. Dus een powerbook, G5 en iMac zijn out of the question. Nu zijn er 2 modellen over:
-De Goedkoopste eMac voor €799 met studentenkorting
-De 12" (goedkoopste) iBook G4 voor €1155 met studentenkorting
Dit is allebei zonder een extra reepje RAM meegerekend
Echter, nu had ik dus een paar praktische vraagjes:
1-De iBook heeft een HD van 30GB. Blijkt dit in de praktijk een beperkende factor?
2-Aan alle laptopstudenten: heb je ook wat aan het feit dat je ene laptop hebt? (dwz: welke meerwaarded heeft de mobiliteit nu echt?) Ik studeer Geschiedenis, dus ik hoef niet on-stage te programmeren oid.
3-Als ik een iBook koop, moet die ook als "desktop dienen" als ik op m'n kamer zit. Is dit aan te raden? Is een iBook prettig om er "even op te internetten en te Photoshoppen" of is het kleine scherm/andere beperkingen van een laptop dan erg irritant?
En nog 1 die geldt voor beide systemen:
-Hoe sluit je een Parallele Poort printer (lees: oude bubblejet) aan op een Apple?
En als iemand nog verdere op- of aanmerkingen heeft op deze keuze, ook welkom!
-De Goedkoopste eMac voor €799 met studentenkorting
-De 12" (goedkoopste) iBook G4 voor €1155 met studentenkorting
Dit is allebei zonder een extra reepje RAM meegerekend
Echter, nu had ik dus een paar praktische vraagjes:
1-De iBook heeft een HD van 30GB. Blijkt dit in de praktijk een beperkende factor?
2-Aan alle laptopstudenten: heb je ook wat aan het feit dat je ene laptop hebt? (dwz: welke meerwaarded heeft de mobiliteit nu echt?) Ik studeer Geschiedenis, dus ik hoef niet on-stage te programmeren oid.
3-Als ik een iBook koop, moet die ook als "desktop dienen" als ik op m'n kamer zit. Is dit aan te raden? Is een iBook prettig om er "even op te internetten en te Photoshoppen" of is het kleine scherm/andere beperkingen van een laptop dan erg irritant?
En nog 1 die geldt voor beide systemen:
-Hoe sluit je een Parallele Poort printer (lees: oude bubblejet) aan op een Apple?
En als iemand nog verdere op- of aanmerkingen heeft op deze keuze, ook welkom!
leoaq.fm // Jeune Loop