Opzegging Tiscali ADSL

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01 02:04
Beste mensen...

Ik heb een Tiscali ADSL abbonement vanaf september 2003. Dit wil ik opzeggen omdat de radiostreams van radio538 en de eweka usenetgroepen afgesloten zijn (lees: Tiscali vraagt geld voor EWEKA diensten ). Dit vind ik schandalig dus ik wil hier als de sodemieterij weg!!

Ik bel Tiscali BV op om te vragen hoe de procedure in zijn werk gaat. Er word mij verteld dat ik 1 maand voor beeindiging moet opgeven dat ik ik wil beeindigen. Logisch!!

Maar.....het addertje onder het gras: Na elk abbonementjaar word het abbonement verlengd met 1 jaar! Dit vind ik echt een giganaaistreek! m.a.w. ik kan pas volgend jaar september weg bij die oplichters.

Weet iemand of er onder dit contract uit te komen is i.v.m. dat gebeuren van 538 en eweka. Want dit is natuurlijk niet acceptabel.

Hopelijk reageert er iemand met meer verstand van zaken. Bij voorbaat dank

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

worden de streams door hun zelf gehost?

zo neen? -> opzeggen omdat ze hun contract niet naleven.

je vraagt een internetabonnement, niet een gecensureerde bedeling van een paar internetpakketjes

het lijkt me dat door het censureren niet het contract kunnen naleven waarvoor jij dat bij hen hebt afgesloten ... -> opzeggen dus

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• nickbear
Dat lijkt mij dus ook. Er worden gewoon bepaalde delen van het internet afgeschermd waardoor ze geen internet meer aanbieden maar inderdaad een gecensureerde versie van het internet.

Vooralsnog mijn mening: onacceptabel

meer reacties graag

[ Voor 5% gewijzigd door nickbear op 21-09-2004 15:27 ]

Verwijderd

Uit de algemene voorwaarden van Tiscali:

12.3 Overeenkomsten aangegaan voor onbepaalde tijd, kunnen door elk der partijen uitsluitend schriftelijk, per post, per fax ondertekend, met opgaaf van reden, worden opgezegd tegen het einde van een kalendermaand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

12.4 Overeenkomsten, aangegaan voor bepaalde tijd (bijvoorbeeld een jaar), kan door de Abonnee uitsluitend per post (doch niet per fax) met opgaaf van reden worden opgezegd tegen het einde van de bepaalde tijd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch één jaar wordt verlengd.

Volgens mij betekent dit dat je abbo na 1 jaar automatisch met een jaar wordt verlengd en stilzwijgend na einde contractperiode (die je bent aangegaan).
(Lees; verlenging omdat je een termijn voor 'onbepaalde tijd' aan gaat)

Maar, je gaat een contract aan voor minimaal een jaar en daarna kun je voor het einde van de iedere daaropvolgende maand je contract opzeggen. Ik kan mij niet voorstellen dat Tiscali op die manier haar zaken geregeld heeft.

Als ze dat werkelijk zo hanteren zou Tiscali haar klanten wel goed moeten voorlichten. Doen ze dat niet dan is er sprake van misleiding, IMHO.

Misschien moet je eens de rechtswinkel bellen en hen de zaak voorleggen.

Ook een tip; Bel een willekeurig advocaten kantoor. Veel advocaten geven GRATIS jurisch advies per telefoon!!!

• nickbear
Ja ik snap wel dat het contract na 1 jaar stilzwijgend word verlengd met 1 jaar....dat snap ik!

Maar kunnen zei hun diensten zomaar blokeren/stopzetten/afschermen voor de eindgebruiker? Dan zouden ze dus, zonder wat voor reden dan ook, mij kunnen blokeren van tweakers.net omdat zei dat geen goede site vinden.

En als ze eweka afsluiten omdat de gebruikers van tiscali teveel dataoverdracht genereren is dat blokeren en/of afschermen van betaalde delen.

Als ik teveel download betaal ik maximaal 12,50 p/m EXTRA aan datagebruik....voor dat geld mag ik heus wel downloaden dan lijkt mij!?!?!? Of ik kan m'n datalimiet afkopen voor 1,99 per maand....maar ik mag niks downloaden

snap jij het nog?!?

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:38

Sleepyhead

Sleepy as always....

In de algemene voorwaarden staat ook dit:
4.2 Tiscali is gerechtigd de inhoud van de Dienst(en) technisch zo in te richten als Tiscali op enig moment beslist. Tiscali behoudt zich in dit verband (onder andere) het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen ten aanzien van de Dienst(en) door te voeren. Indien enige wijzigingen de Dienst(en) nadelig beïnvloeden, zal Tiscali zich inspannen de Abonnee hierover te informeren.
Is dit niet een soort addertje van tiscali waardoor ze dat soort wijzigingen door kunnen voeren??? :?

stekkerdeal.nl

Verwijderd

@nbetgem: Ik snap je nu :)

first reply was niet helemaal zinvol 8)7

Anyway, ik volg Tiscali ook niet helemaal.

(lees net de reply van sleepyhead)
Ja dat zou wel eens dat addertje kunnen zijn.
Blijft natuurlijk onacceptabel dat Tiscali op deze manier Big Brother gaat spelen!!!

BTW; adverteerd Tiscali niet net als zowat iedere andere aanbieder/provider met 'onbeperkt downloaden' van Films en Muziek?
Een nieuwsgroep is niet allen om de krant te lezen toch? (8>

Iemand al een idee of dit een trend in providerland gaat worden?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sleepyhead schreef op 21 september 2004 @ 16:14:
In de algemene voorwaarden staat ook dit:
[...]
Is dit niet een soort addertje van tiscali waardoor ze dat soort wijzigingen door kunnen voeren??? :?
Heel kort: Ja
Hiermee maken ze het eigenlijk onmogelijk om anders dan eenmaal per jaar op te zeggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 16:20:

Anyway, ik volg Tiscali ook niet helemaal.
Ik volg ze wel, ik snap alleen niet dat dit allemaal legaal mag in nederland. Becam reclames mogen toch ook niet meer, en die zijn net zo oneerlijk als die reclame van Tiscali.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

mhr-zip schreef op 21 september 2004 @ 16:24:
[...]

Ik volg ze wel, ik snap alleen niet dat dit allemaal legaal mag in nederland. Becam reclames mogen toch ook niet meer, en die zijn net zo oneerlijk als die reclame van Tiscali.
Juist daarom snap ik het ook niet.

Big Brother is watching you!
("Als wij (lees: provider) vinden dat de gebruiker ons teveel belast door bepaalde diensten te gebruiken dan sluiten we dat toch gewoon uit.")

Hoe gaat dat dan met torrents? die genereren ook enorme hoeveelheid data.
Gaan ze straks screenen op torrent extensies en wordt je geblocked....

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:19
nickbear schreef op 21 september 2004 @ 15:14:
Beste mensen...

Ik heb een Tiscali ADSL abbonement vanaf september 2003. Dit wil ik opzeggen omdat de radiostreams van radio538 [...]
Als je dan toch radio 538 wil luisteren -> www.luisterradio.nl :)
Bij mij werkt dat gewoon (heb ook tiscali)

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:18

Bleh!

:)

-oeps-

[ Voor 96% gewijzigd door Bleh! op 21-09-2004 16:32 . Reden: verkeerde topic ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Verwijderd

Volgens mij strookt dit met de NL wetgeving, na de periode van één jaar zit je er niet nog een jaar aan vast, maar geld alleen een opzegtermijn van één maand.

Check het maar met je rechtbijstandverzekering.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 16:34:
Volgens mij strookt dit met de NL wetgeving, na de periode van één jaar zit je er niet nog een jaar aan vast, maar geld alleen een opzegtermijn van één maand.

Check het maar met je rechtbijstandverzekering.
'Jij' hebt je handtekening onder die voorwaarden gezet.

• nickbear
Toch vind ik het ook een beetje nuiver...

Ik snap dat als je 1 jaar abbonement neemt dat je er dan ook daadwerkelijk 1 jaar aan vast zit. Ze moeten immers de aansluitkosten/modem eruit halen....netzoals bij het afsluiten van een mobiel abbonement.

Hoe kunnen ze mij nu nog verzekeren of ik straks nog wel me email kan ophalen? dat ik straks nog wel naar tweakers.net kan gaan? Ok...klinkt allemaal heel hopeloos maar ik word ZONDER te worden geinformeerd, gewoon afgesloten van bepaalde diensten. M.a.w. Ik betaal voor internet met alles erop en d'r aan. Niet voor deze webpagina wel en de andere webpagine niet. Ik ben hier ook wel best heel erg pist over.

Wat kan ik hier aan doen? Nog meer suggesties??!?!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Mss al iets te laat, maar ik wil toch het hier toch nog even over hebben.
Ik had Canal+ abo, en blijkbaar hadden die ook zo'n voorwaarde in hun contract. Ik was met het opzeggen net een paar weken te laat, en ze kwamen ook al aanzetten met het feit dat ik nog een jaar moest betalen.
Heb hen toen even paar "dingen op een vriendelijke wijze" uitgelegd dat dit niet toegelaten is (in België althans), ik had dit net verleden jaar nog op school geleerd. Ze waren er toen iemand anders bij gaan roepen, en enkele dagen later lag de brief thuis voor de opzegging van het contract.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
mhr-zip schreef op 21 september 2004 @ 16:54:
[...]

'Jij' hebt je handtekening onder die voorwaarden gezet.
Klopt, en iedereen struikelt altijd over deze bepaling maar komt er altijd later pas achter blijkbaar. Er staat toch altijd bij het aanvragen zoiets als "ik ga akkoord met de algemene voorwaarden"?

En die opgestelde voorwaarden zijn niets meer en minder dan de de afspraken over het product die je met het bedrijf maakt. Geeft voor beide partijen aan wat ze moeten doen en mogen vewachten van elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 23-09-2004 10:19 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

gill schreef op 23 september 2004 @ 10:09:
Mss al iets te laat, maar ik wil toch het hier toch nog even over hebben.
Ik had Canal+ abo, en blijkbaar hadden die ook zo'n voorwaarde in hun contract. Ik was met het opzeggen net een paar weken te laat, en ze kwamen ook al aanzetten met het feit dat ik nog een jaar moest betalen.
Heb hen toen even paar "dingen op een vriendelijke wijze" uitgelegd dat dit niet toegelaten is (in België althans), ik had dit net verleden jaar nog op school geleerd. Ze waren er toen iemand anders bij gaan roepen, en enkele dagen later lag de brief thuis voor de opzegging van het contract.
in nederland is het alleen zo dat een "onredelijke lange verlenging" niet geldig is. nou gaat het hier om een jaar, en aangezien tegenwoordig zo ongeveer iedereen dat doet, lijkt het me vrij moeilijk om een rechter te vinden die dat ene jaar "onredelijk" vindt.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:23:
[...]
in nederland is het alleen zo dat een "onredelijke lange verlenging" niet geldig is. nou gaat het hier om een jaar, en aangezien tegenwoordig zo ongeveer iedereen dat doet, lijkt het me vrij moeilijk om een rechter te vinden die dat ene jaar "onredelijk" vindt.
De meeste rechters hebben (gelukkig) nog steeds iets dat een redelijke termijn overeenkomt met de betalingsperiode. Als jij elke maand betaalt, kan je ook elke maand opzeggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

b..RAM schreef op 21 september 2004 @ 16:30:
[...]

Als je dan toch radio 538 wil luisteren -> www.luisterradio.nl :)
Bij mij werkt dat gewoon (heb ook tiscali)
ik wist niet eens dat het geblockt was :?

gewoon naar www.radio538.nl en linkerkolom klikken op "luister live"
werk gewoon hoor.

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 23 september 2004 @ 10:27:
[...]

De meeste rechters hebben (gelukkig) nog steeds iets dat een redelijke termijn overeenkomt met de betalingsperiode. Als jij elke maand betaalt, kan je ook elke maand opzeggen.
ow da's mooi. maar waarom heb ik dan nog nooit ergens gehoord/gelezen dat het ook iemand gelukt is?

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Beetje dreigen tegen helpdesk, superior vragen of zo... helpt soms (in mijn geval toch ;) )

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:30:
[...]
ow da's mooi. maar waarom heb ik dan nog nooit ergens gehoord/gelezen dat het ook iemand gelukt is?
Omdat vrijwel niemand inderdaad tot dat niveau doordrukt en de meeste mensen zich af laten bluffen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:23:
[...]

Art. 6:236 sub j BW geeft aan dat stilzwijgende verlengingen van meer dan een jaar altijd onredelijk bezwarend zijn en dus vernietigd kunnen worden. De vraag of er in dit geval sprake is van een onredelijk bezwarend beding hangt af van de omstandigheden (6:233 BW). Jij zal moeten aantonen dat een verlening voor jou onredelijk bezwarend. Daar staat tegenover het belang van Tiscali om contracten te verlengen voro een jaar (zekere inkomsten, inversterngen in netwerk enz.). IMO zit je er aan vast (juridisch gezien).

De enige mogelijkheid om er onderuit te komen is als jij de algemene voorwaarden niet hebt ontvangen op of ten tijde van het sluiten van de overeenkomst en je ook niet uit andere hoofde op de hoogte bent van deze voorwaarden

• nickbear
Dus ik kan er ook niet onderuitkomen als zei delen van het netwerk (genaamd: internet) afschermen en mij dus buitensluiten van bepaalde delen zonder mijn toestemming??

Verwijderd

nickbear schreef op 23 september 2004 @ 11:18:
Dus ik kan er ook niet onderuitkomen als zei delen van het netwerk (genaamd: internet) afschermen en mij dus buitensluiten van bepaalde delen zonder mijn toestemming??
Misschien wel, maar niet via de verlenging c.q. opzegging. Als jij met Tiscali hebt afgesproken dat je onbeperkt gebruik mag maken van het internet dan kan je de overeenkomst ontbinden. Maar zoals hierbij wordt gemeld bevatten de algemene voorwaarden van Tiscali een beding waarin de mogelijkheid wordt geopend om te doen zoals ze doen, zodat ze in feite niets fout doen (in strijd handelen met jullie overeenkomst). Je kan dus ook niet ontbinden.

• nickbear
Knap lullig dus voor mij... :(

Verwijderd

wat je eventueel nog kan proberen uit te zoeken, is of zo'n bepaling niet op de een of andere manier verboden is.
immers er staat eigenlijk: "je bent verplicht te betalen voor een dienst waarvan de stand van de maan bepaalt of wij die ook daadwerkelijk gaan leveren"

maargoed los daarvan: hoezo is radio538 stream geblokkeerd? bij mij werkt die gewoon.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:45:
wat je eventueel nog kan proberen uit te zoeken, is of zo'n bepaling niet op de een of andere manier verboden is.
immers er staat eigenlijk: "je bent verplicht te betalen voor een dienst waarvan de stand van de maan bepaalt of wij die ook daadwerkelijk gaan leveren"

maargoed los daarvan: hoezo is radio538 stream geblokkeerd? bij mij werkt die gewoon.
dat is ooit wel eens zo geweest, ze werken nu wel weer.

Maar gaat om het principe. Was gezeur met peering, netzo als nu met eweka.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorry van de late reply, maar is nog steeds ontoppic
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2004 @ 11:13:

Art. 6:236 sub j BW geeft aan dat stilzwijgende verlengingen van meer dan een jaar altijd onredelijk bezwarend zijn en dus vernietigd kunnen worden. De vraag of er in dit geval sprake is van een onredelijk bezwarend beding hangt af van de omstandigheden (6:233 BW). Jij zal moeten aantonen dat een verlening voor jou onredelijk bezwarend. Daar staat tegenover het belang van Tiscali om contracten te verlengen voro een jaar (zekere inkomsten, inversterngen in netwerk enz.). IMO zit je er aan vast (juridisch gezien).

De enige mogelijkheid om er onderuit te komen is als jij de algemene voorwaarden niet hebt ontvangen op of ten tijde van het sluiten van de overeenkomst en je ook niet uit andere hoofde op de hoogte bent van deze voorwaarden
Wat dacht je er van om de vaste telefoon aansluiting op te zeggen? Is dat wel een geldige reden om van het abonnement af te komen voordat het jaarcontract is afgelopen?

Ik heb wellicht een andere reden dan de ts om het op te zeggen, maar ben wel geïnteresseerd in hoe een Tiscali abonnement vroegtijdig op te zeggen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar hoe ik uberhaupt van Tiscali afkom, ook binnen de contractvoorwaarden?! Ik ben namelijk al enige tijd bezig om van een Tiscali inbelabo af te komen....

Ik heb al jaren ADSL (niet bij Tiscali) maar ook nog een betaald inbelaccount bij Tiscali (nog afgesloten bij worldonline) omdat ik dat steeds vergeet op te zeggen. Ik gebruik het nooit.
Oktober 2003 heb ik opgezegd per mail – ik was alweer te laat voor de komende verlenging, maar ik dacht dan ben ik in elk geval op tijd voor volgend jaar….
Opgezegd per mail: ergens op de site stond dat je bij abo-wijzigingen een mail kon sturen (en een mail is volgens mij ook schriftelijk). Ik kreeg netjes een automatisch antwoord met een ticketnummer.
Vervolgens nooit meer iets van gehoord, wel abo-geld afgeschreven, maar oké, ik was te laat.
Vorig jaar, september 2004, dacht ik hé, zou die opzegging wel goed doorgekomen zijn? Ik stuur dus nog eens een mail, met een verwijzing naar dat ticketnummer.
Krijg een week later antwoord (toen was het te laat voor de maand opzegtermijn). Nee hoor, u moet per brief opzeggen. “Uit veiligheidsoverwegingen”. Echt zo’n algemeen antwoord, geen reactie waarom dat ticket nooit behandeld is.
Een brief gestuurd, uitgelegd dat ik wil opzeggen en dat ik vorig jaar eigenlijk al had opgezegd, dat er een ticketnummer van was (dus ze kunnen niet zeggen dat ze mijn mail niet hebben gehad), en dat als ze mij toen dat antwoord hadden gestuurd ik toen wel een brief had gestuurd en er nu vanaf was geweest. Dus dat coulance mij gepast lijkt. :>
Weer geen reactie op mijn brief gehad (desnoods dat het dan per komend jaar afgelopen is, ofzo?!).
Ik heb ook mijn machtiging ingetrokken, maar het abogeld werd toch afgeschreven (iets van 45 euro).
Het abo geld was ook nog verhoogd! Ik weer een brief gestuurd, dat ik in verband met het verhogen van het abo geld per direct opzeg.
Lange tijd geen reactie meer gehad, ik dacht, da’s mooi. Maar vele weken later – een aanmaning! :(

Ik snap zelf ook wel dat ik stom ben geweest en te laat was met mijn opzegging en dat ik de algemene voorwaarden had moeten napluizen.
Maar Tiscali reageert nu gewoon niet op de brieven! Ze kunnen op zijn minst bevestigen dat ik dat dan vanaf komend jaar van het abo af ben, ofzo. Na twee brieven en een fax heb ik het idee dat ik niet van ze af kom?!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:00:
[...]
Krijg een week later antwoord (toen was het te laat voor de maand opzegtermijn). Nee hoor, u moet per brief opzeggen. “Uit veiligheidsoverwegingen”. Echt zo’n algemeen antwoord, [...]
Hé, dat klinkt me bekend in de oren! Mijn huisgenoten hebben ook Tiscali en ik heb ze aangeboden om met mijn XS4ALL aansluiting mee te doen. Alleen hun abo loopt tot oktober ergens en ze willen er dus vroegtijdig vanaf. Nu had mijn huisgenoot (net afgestudeerd mr.) een tussenweg op de website gevonden . Dit uitgeprint (2x, 1 variant voor thuis) en opgestuurd met een begeleidende brief dat ze willen opzeggen met een verwijzing naar de website & prints. Nu schijnen ze die teksten offline gehaald te hebben maar geen reactie gegeven te hebben. Na een telefoontje (half uur in de wacht gestaan, we zaten er allemaal bij) toch nog aangedrongen om een reactie te geven op die brief. Binnen een week lag er een antwoord in de brievenbus; idd zo'n algemeen antwoord. Ik durf te wedden dat Tiscali zo lang aanhoud met hun standpunt totdat het abonnement is afgelopen en er gewoon regulier opgezegt kan worden.

Ben blij dat ik bij XS4ALL zit. Nog geen enkel probleem bij gehad! Tenminste geen helpdesk dummies die alleen maar hun callscript domweg moeten opdrammen.

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 08-03-2005 18:11 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:10:
[...]
Ik durf te wedden dat Tiscali zo lang aanhoudt met hun standpunt totdat het abonnement is afgelopen en er gewoon regulier opgezegd kan worden.
..maar dan ben je dus te laat vanwege de opzegtermijn... Zou het nou werkelijk zo zijn dat je aangetekend een brief moet versturen (en je dus op kosten gejaagd wordt)... wist ik maar zeker dat ik dan wel reactie krijg.

Zijn er mensen die wel succesvol hebben opgezegd bij Tiscali, en hebben die dan een bevestigingsbrief gehad? Of is het gewoon "geen bericht goed bericht"???

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb nu ook problemen met het opzeggen van Tiscali ADSL. Ik ga per 1 juni verhuizen naar een locatie waar nota bene al Tiscali ADSL is, maar ze houden me tot 16 februari 2006 aan het contract op mijn oude adres (abbo was gestart op 16 feb 04).

Ik heb alle informatie die ik ooit van Tiscali heb gekregen erop nageslagen en nergens staat dat ik een contract voor bepaalde tijd zou hebben getekend. Daarnaast is het inderdaad rondweg belachelijk en onredelijk bezwarend om iemand zo lang aan een contract te houden, zeker in geval van verhuizing naar een adres waar nota bene al Tiscali wordt afgenomen.

Vandaag na drie kwartier (!) aan de telefoon ze eindelijk zover gekregen dat ze een reactie zullen sturen op de 2 faxen die ik hierover al heb gestuurd, want ze hebben nog niet eens gereageerd.

Dit kost me zo'n 225 euro en ik zit erover te denken om in de tussentijd alles te storneren, maar dat levert ook alleen maar problemen op.

Iemand al iets dergelijks meegemaakt? Suggesties?

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

• Freee!!

Freee!!

Maar één suggestie:
Als Tiscali lastig blijft doen, wordt je dus geen Tiscali klant op je nieuwe adres (en dat kan je Tiscali rustig vertellen).

Verwijderd

De waarheid is soms hard! Hij (Mocca) heeft getekend voor een overeenkomst en wil er nu onderuit. Dat kan alleen wanneer diegene met wie je de overeenkomst bent aangegaan zich niet houdt aan de voorwaarden (of hetgeen normaal is voor de overeenkomst). Tiscali is echt niet zo dom om een beperkt internet aan te bieden. Dus, naar mijn mening, heb je geen poot om op te staan. Je zou evt. de incasso in kunnen trekken maar dan is het risico dat je een incassobureau op je dak krijgt. En dat is niet zo'n prettig vooruitzicht. Ik adviseer je gewoon de periode uit te zitten en tijdig op te zeggen. Dat kan ook 11 maanden vantevoren. Mocht Tiscali de voorwaarden veranderen of het tarief wijzigen dan ben je gerechtigd direct op te zeggen. Maar zo slecht is Tiscali toch niet?

Verwijderd

Ja maar dat zeg ik dus, ik was (volgens hun nieuwe voorwaarden) een week te laat met opzeggen, ofwel 11 maanden en drie weken te vroeg met opzeggen voor het komende jaar. Maar het ging mij erom dat ze dat niet bevestigden en nergens op reageerden.

Overigens zag ik aan het afgeschreven bedrag dat het abogeld omhoog was gegaan (ze schrijven eerst af en later krijg je pas de factuur), dus heb ik op basis daarvan nog een opzeggingsbrief gestuurd. Maar ook daarop geen reactie.

Ik heb trouwens daarna de helpdesk gebeld, en een dame gesproken die na enig aandringen ("In de voorwaarden staat dat per direct opgezegd kan worden binnen een maand na het bekendmaken veranderen voorwaarden/abogeld en het is nog geen maand geleden dat ik de nieuwe factuur heb gehad") mijn standpunt begreep. Het abo zou beeindigd worden, en ik zou schriftelijke bevestiging daarvan krijgen, dat bood ze zelfs zelf aan.
Overigens heb ik die nooit ontvangen, maar ook geen aanmaningen meer. Dus weer afwachten.

Of Tiscali "zo slecht" is weet ik niet. Het was een inbelabo en over de snelheid was ik toen niet zo tevreden, ook lag regelmatig de mail eruit. Maar dat is alweer een jaar of drie geleden, want zolang heb ik al ADSL bij XS4all. Er loopt nu ook iets van Tiscali bij de Consumentenbond.
Over de helpdesk ben ik redelijk positief, de wachttijd is in elk geval kort, de ene keer kreeg ik vrijwel meteen iemand aan de lijn en de tweede keer na een minuut of drie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 22:54 ]

• sander817
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zit met hetzelfde probleem nu, maart 2003 aangesloten, maar wil er nu vanaf eigenlijk, en zie ik ineens een opzegtermijn van een jaar? Kan me niet herinneren dat dat zo was 2,5 jaar geleden toen ik daarvoor tekende. Heeft iemand heel toevallig die voorwaarden nog? rond die tijd

Verwijderd

Tja, die voorwaarde heeft er altijd wel ingestaan, dat het steeds met een jaar wordt verlengd. Je moet uiterlijk een maand voor het jaar afloopt opzeggen, anders zit je er weer een jaar aan vast.

Aan de oude voorwaarden heb je sowieso niks, daar staat namelijk ook in dat die geldig zijn totdat er nieuwe voorwaarden geldig zijn, en dat je dan aan die nieuwe voorwaarden vastzit. En binnen een maand (of twee?) van een voorwaardewijziging mag je per direct opzeggen.

(E.e.a. heeft in elk geval betrekking op het niet-gratis inbelabo)
Pagina: 1