receiver wordt warm

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 11:53
Ik heb gisteren een stereomeubeltje gekocht, en heb daar mn technics receiver en wisselaar ingezet. Nu is ht zo dat de receiver aan de bovenkant geen (oke nauwlijks) ruimte heeft (daar zit een ventilatierooster). Aan de achterkant zit echter ook nog een ventilator. Kan dit dan kwaad? De receiver wordt aan de bovenkant wel een beetje warmer als dat ie eerst werd, maar is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:40
Mijn Sony wordt ook warm maar dat kan allemaal geen kwaad meestal kan die appartuur best heel wat hebben.

zoals je al zij er zit ook nog een fan in dus dat ding wordt wel goed gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

gaten boren in de bovenkant van het meubel , of er een strak plexiglas-plaatje in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Daar zat ik al aan te denken (zoiets dan toch), maar het probleem is dat mn printer erop staat, en die wil ik het liefst laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

zet je printer op zo'n monitor verhoogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ja oke, opzich kan ik mn printer wel verplaatsen... maar als het zo ook kan, heb ik dat toch liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17736

Dus als je pc 1 graadje warmer word schreeuw je moord en brand,maar de chippies in je versterker mogen gefrituurt worden:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Daarom vraag ik het hier ook. De reciever wordt niet zo warm, maar hij is wel warmer als toen ie wat meer ruimte boven zich had. De vraag is dus of dat kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17736

Ik zou d'r niet wakker om liggen.
of wil je meer dan 10 jaar genieten van je zetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51

uibeltje

Idiotheque

Ligt er een beetje aan hoe warm je receiver nu wordt. Volgens de gebruiksaanwijzing moet er waarschijnlijk rondom een bepaalde ruimte vrij worden gehouden. Het beste is om je daar aan te houden om storingen (bv. losrakende soldeerverbindingen) te voorkomen. Ik heb het al eens meegemaakt, elco's die zichzelf hadden losgesoldeerd |:(
Ik zou dus wel wat voor ventilatie zorgen. Dat er uberhaupt al een ventilator aanwezig is in die receiver wil wel zeggen dat er veel warmte kan vrijkomen en dat moet het apparaat wel kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 22:31

ALH

Ik heb geleerd dat het zegmaar "tijdelijk" geen kwaad kan, maar dat apparatuur die vaak erg warm wordt minder lang meegaat, dus...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13599

Mijn receiver is tijdens oud en nieuw zo warm geworden dat ik er een eitje op kon bakken en de travo kaduk ging..

Sony 930, de DVD staat er op en als ik nu een feestje heb schuif ik de DVD naar achteren voor meer koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19749

Peltier kopen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

zet de stereo op een koude plek in de kamer dus niet naast de verwarming dat wil ook wel schelen lijkt mij.....
maar idd gaten boren in je stereo meubel
(opzich zonde jah maar gaat je stereo wel langer mee, en let op dat het ook niet te stoffig is op je stereo)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens... Een versterker MAG warm worden hoor. En dat je bang bent dat een Sony STR930 te warm wordt, ben je wel heel paranoia bezig :). Ik heb zelf nu een Sony Ta-va8ES en die wordt ook warm, maar nooit echt heet, eigenlijk vind ik dat wel jammer *D.

Mijn AMC CVT3030 werdt dusdanig heet dat je je handen er niet op kon leggen, en is nooit stukgegaan daarom. Daarnaast klinkt een versterker strakker als-ie warm is.

En je kan het niet vergelijken met en PC want dat is veel gevoeliger voor temperaturen. En volgens mij is het meer en sport om die koud te krijgen dan dat het echt nodig is, een graadje kouder (maar ik ben dan ook geen die-hard :))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Op donderdag 01 maart 2001 14:57 schreef JvS het volgende:
Jongens... Een versterker MAG warm worden hoor. En dat je bang bent dat een Sony STR930 te warm wordt, ben je wel heel paranoia bezig :). Ik heb zelf nu een Sony Ta-va8ES en die wordt ook warm, maar nooit echt heet, eigenlijk vind ik dat wel jammer *D.
Als ik mn TA-FB920R een dagje lekker laat blazen, wat best regelmatig gebeurd, dan wil je je hand er ook niet opleggen als ik naar bed ga. Daarom heb ik mijn verwarming ook nooit aan hierzo, versterker en pc leveren meer dan genoeg hitte :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je er een ander apparaat op had gezet (cd speler ofzo) had het dan veel meer ruimte gehad? Gaten in de bovenkant van een electrisch apparaat als een receiver zijn minder belangrijk dan die aan de achterkant. Losse componenten moeten nml stapelbaar zijn, dus lig er maar niet wakker van...

Je kunt natuurlijk voor de zekerheid een fan toevoegen, maar is niet nodig denk ik. Als er een milimeter of 3 vrij is, is dat wel genoeg...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Hmm, ik heb boven mn Sony QS versterker een kliene 5cm open ruime, daarboven een plank met mn pick-up (platenspeler dus), nou wordt me versterker ZO heet dat de rubber dempvoetjes van de pick-up aan die plank vast zijn gesmolten.

Nou ja, een keer flink kracht zetten en ze zijn weer los, maar laten dan wel een ronde bruine plek achter op de plank, maar ach, wanneer verplaats ik dat kreng ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173

He Roedi was jij niet diegene die allemaal shit op je versterker had gelegd en vervolgens flink ging knallen. Ik heb een Str-db840 en die wordt ook wel warm na een filmpie >:) als ie echt zo slap is bespaar ik hem een feessie! En pak ik mijn oude wel voor oud en nieuw. Vertel eens was jij dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13599

Was ik idd, m'n DVD en video staan erop. De travo was doorgebrand tijdens oud&nieuw, was volgens mij gewoon een kuttravo want hij wordt nou nog steeds teringwarm. Alleen doorbranden doet hij niet meer.

Maar gewoon lekker doorblazen met dat ding daar is ie voor.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173

Ok dan, zal alles er af halen als het zover is. Die van mij wordt anders ook aardig warm, maar blazen doet ie wel :9
Laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 19:21
* DJSmiley heeft een oude fan (1cm dik) in z'n versterker gepleurd..

ding werd ook beetje warm.. maar da's ook omdat ik m beetje errug belast (3 Ohm ipv 4 Ohm)
maar goed, lopen doettie, dus ik vinnut best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach dat maakt niet zo veel uit denk ik.

Quad maakt(e) versterkers waar nog niet eens een aan en uit knop opzit>:), onder andere om hem niet steeds te laten afkoelen.
Dit zijn wel buizenversterkers.

P.S. er zit er wel een op de eindversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1781

je kunt toch ook gewoon een beetje modden in je kastje.. ventilatorje erbij en klaar ..
twee slotfans naast elkaar aan de onderkant van plank schroeven of op andere manier monteren. kost misschien wat, maar als je daarmee de levensduur van die apparatuur verlengt...

ik heb zo'n antec slotfan liggen. verplaatst behoorlijkwat lucht en is stil. 50 piek bij ned-cool. ben jij voor 100,00 klaar, lucht wordt netjes naar achteren geblazen.. of je verzint iets anders, want miusschien werken deze fans en de interne in de receiver elkaar zo een beetje tegen, maar je snapt wat ik bedoel. beetje creatief denken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 18:56
Hmnm als er gaten in de bovenkant zitten zou ik zeggen:'die zitten er vast niet voor niks'. Mn receiver heeft ze niet, mn cd player niet maar mn Amp wel degelijk :) en ook wel nodig ook dus t zal wel zo zijn dat als dr gaten in zitten het ook wel nodig is.

Anders beetje tweaken met fans ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 23:35

Smarron

The bend

Ik heb mijn receiver er dus mee kapot gemaakt. Er zat te weinig ruimte aan de bovenkant. Opzich dacht ik dat het geen kwaad kon, maar na een half jaar hield hij ermee op.

Gelukkig garantie. De power supply was doorgebrand, te warm geworden.

Nu heb ik er ongeveer 20 cm. ruimte boven opengelaten. Dat is voor mij genoeg. Ik heb er in ieder geval wel van geleerd! Misschien toch een klein advies waar je wat aan hebt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 02-07 17:15

Flotter

Pelipper!

Ik heb m'n eindversterker op m'n pc (Duron 800). Beide willen wel warm worden, 5 cm onder mijn bureau. Je wilt niet weten hoe warm dat spul na een uurtje is...

edit:

De eindversterker heeft uiteraard geen fans aan boord

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gelukkig garantie. De power supply was doorgebrand, te warm geworden.
garantie, dus constructiefout...

Of je hebt er gewoon een heleboel speakers aan lopen hangen (het liefst paralel met de ab schakeling enzo), en vervolgens langdurig hard gespeeld...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Hmm, dis een oud topic. Maar bij mij is het al opgelost, ik heb nou een apart kastje voor mn reveiver, hij heeft nu zo'n meter boven zich vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17999

Hehehehe ik heb voor m'n 3 Amps een speciaal rack, daar zit 4x 80*80 coolers in....
1500 W continu vermogen is best wel lekker met gamen, geeft realisme:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mhh 1500 watt, daar blaas je je ramen mee uit het kozijn, mits je dit in een normalen huiskamer hebt staan>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Dit is wel ff schrikken..... mijn mengpaneel staat bovenop mijn QS receiver (940) en ik d8 dat het alleen maar kwaad kon aan het mengpaneeltje.... dit moet ik maar snel ff veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 02 maart 2001 17:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Dit is wel ff schrikken..... mijn mengpaneel staat bovenop mijn QS receiver (940) en ik d8 dat het alleen maar kwaad kon aan het mengpaneeltje.... dit moet ik maar snel ff veranderen.
Heb jij je versterker altijd open staan dan?
Als je een beetje goede verhouding hebt , groote kamer/aantal watts , dan hoeft je dit niet te veranderen hoor.
Toen ik nog bij mijn moeder woonde had ik mijn meng(mix)tafel ook op mijn Onkyo staan en er is nooit iets mis gegaan hoor.
Als je de ruimte hebt is het natuurlijk wel beter (zoiezo mooier vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Mijn receiver staat momenteel inderdaad niet altijd aan, maar binnenkort wel een stuk vaker, aangezien ik hier een studio heb en alles doorgelust zit, dus ik zal toch ff iets moeten bedenken...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17999

Op vrijdag 02 maart 2001 17:17 schreef kibiru het volgende:
Mhh 1500 watt, daar blaas je je ramen mee uit het kozijn, mits je dit in een normalen huiskamer hebt staan>:)
Hehehehe Yeah...Went wel....Ik heb 1x in een Aula van een school Full Power gedraait....
De ruiten stonden op de 3e verdieping nog te trillen.... Maar thuis draait ik op max 5 % daarvan, anders gana de buren zeiken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 02 maart 2001 22:31 schreef WarlordPain het volgende:

[..]

Hehehehe Yeah...Went wel....Ik heb 1x in een Aula van een school Full Power gedraait....
De ruiten stonden op de 3e verdieping nog te trillen.... Maar thuis draait ik op max 5 % daarvan, anders gana de buren zeiken;)
Dan klinkt je instalatie toch niet echt optimaal:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Laatst online: 04-07 22:31

ALH

nee, maar 1500 watt is vet stoer man :r

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Als je een beetje goede verhouding hebt , groote kamer/aantal watts , dan hoeft je dit niet te veranderen hoor.
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken:?
Dan klinkt je instalatie toch niet echt optimaal:?
Hoezo dat dan?

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 03 maart 2001 01:27 schreef Jag het volgende:

[..]

Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken:?
[..]

Hoezo dat dan?

Jag
Ik ben mischien niet zo goed in het verwoorde van dingen , maar ik bedoel alleen te zeggen dat als jij een megaruimte hebt en een relatief lichte installatie , moet je hem dus meer laten werken om een beetje een volume te krijgen , aangezien hij muziek maakt/draait zal dit wel eens gebeuren , dus wordt hij warmer , toch?

Ik heb mij altijd laten vertellen dat elke versterker onder de +/-10% en boven de +/-80%
niet optimaal klinkt.
Bij een betere versterker zal dit minder zijn , maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Je hebt idd gelijk dat een kleine installatie (klein qua prestaties dan) in een grote ruimte iets harder zal moeten werken, maar dit hoeft niet per se invloed te hebben op de temp van de versterker. Als de versterker evenveel vermogen dissipieert als een grote versterker, en voor de rest gelijk is, zal die ook even warm worden. Maar het zijn zoiezo minimale verschillen. Als je een klasse A versterker gebruikt, dat scheelt pas veel.
En over die 80% en 10%. Je versterker levert bijna nooit meer dan 10% van zijn maximale vermogen. Eerder iets van 1 promille. Als ik hard muziek luister, dan piekt ie meestal op zo'n 0.15 Watt.
En wat betreft de bovengrens, bij een transistor versterker is die heel "smal". Een transistor versterker vervormt bijna niet, tot die grens, en dan vliegt de vervorming omhoog. Maar ik durf zelf niet over de 50 Watt heen, veel te bang dat ik een tweeter kan gaan vervangen.

Jag
Pagina: 1