Ik moeten opdracht doen voor een bedrijf. Ik moet 50 cdtjes met foto's branden. Maar het lijkt mij het beste om er ook een photo viewer bij te zetten op de cd dat je makkelijk en overzichtelijk de foto's kan bekijken. Wie kan mij vertellen wat het beste programmatje is?
Ik vind ACDSee altijd erg prettig werken, en ze bieden ook een 30 dagen trial versie ter download aan op hun site, www.acdsee.com 
Over hoeveel foto's gaat het trouwens?
Als het niet zo'n groot aantal foto's is, dan kan je wellicht ook een HTML slideshow laten genereren door een programmatje, en dat samen met de foto's op cd branden. Dan kunnen de mensen die m krijgen meteen makkelijk afspelen op hun computer, zonder dat ze zelf nog software moeten installeren
Over hoeveel foto's gaat het trouwens?
Als het niet zo'n groot aantal foto's is, dan kan je wellicht ook een HTML slideshow laten genereren door een programmatje, en dat samen met de foto's op cd branden. Dan kunnen de mensen die m krijgen meteen makkelijk afspelen op hun computer, zonder dat ze zelf nog software moeten installeren
[ Voor 57% gewijzigd door Zoefff op 21-09-2004 14:34 ]
Ik zou Irfanview er bij op zetten. Het is maar heel klein en het voldoet net aan wat jij wilt:
het kan de foto's in een slideshow zetten, en zo nodig iets bewerken (maar niet saven op de CD
)
Ik zou geen ACDSee op die CD zetten - dat is maar 30 dagen houdbaar en veel te uitgebreid voor 'alleen' een slideshow.
Het is handig voor de non-Windows XP gebruikers die geen idee hebben hoe ze door die foto's heen moeten - of Windows XP gebruikers die niet weten hoe ze die slideshow mapmodus in moeten stellen.
Maar Linux gebruikers? Die hebben ook aan jouw Windows tooltje niets...
het kan de foto's in een slideshow zetten, en zo nodig iets bewerken (maar niet saven op de CD
Ik zou geen ACDSee op die CD zetten - dat is maar 30 dagen houdbaar en veel te uitgebreid voor 'alleen' een slideshow.
Het is handig voor de non-Windows XP gebruikers die geen idee hebben hoe ze door die foto's heen moeten - of Windows XP gebruikers die niet weten hoe ze die slideshow mapmodus in moeten stellen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik zoek ook nog steeds naar een mooi fotoalbum tooltje, wat onder elk OS en op standalone DVD werkt. Ik draai dus Linux en dan valt al een hoop software af, net wat Dark Blue zegt. Je moet eigenlijk een eenvoudig menutje kunnen maken zodat je makkelijk een album kan selecteren en vervolgens bekijken.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Let wel op dat je sommige programma's niet zomaar op cd mag zetten voor bepaalde doel einde.
Ik had ooit een programma dat een standalone .exe bestand maakte van je foto's en die als diashow ging afspelen wanneer je het opstartte.
Tot vandaag trouwens, ik heb vandaag na 4 jaar het programma gewist. het heet Photozone en was al een aantal jaartjes oud.
Maar misschien bestaat vandaag de dag nog wel een programma met soortgelijke mogelijkheden
Tot vandaag trouwens, ik heb vandaag na 4 jaar het programma gewist. het heet Photozone en was al een aantal jaartjes oud.
Maar misschien bestaat vandaag de dag nog wel een programma met soortgelijke mogelijkheden
[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 21-09-2004 16:11 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
XNView is ook een leuke viewer, die voor CD's ook slideshow mogelijkheden heeft. Net zoals Irfanview is het freeware, en het kan een heleboel formaten ( zelfs heel exotische, zoals C64 Koalapaint ) aan.
Kijk eens naar Picasa : http://www.picasa.com/picasa/
Installeer het eens zou ik zeggen. Je zal zelf zien waarom het zo'n heerlijk programmatje is.
Installeer het eens zou ik zeggen. Je zal zelf zien waarom het zo'n heerlijk programmatje is.
Daarom zei ik ook, laat een HTML gallery van je foto's genereren. Werkt bij iedereen, op elk platform, en het kost de gebruikers geen extra moeiteDark Blue schreef op 21 september 2004 @ 16:02:
Ik zou Irfanview er bij op zetten. Het is maar heel klein en het voldoet net aan wat jij wilt:
het kan de foto's in een slideshow zetten, en zo nodig iets bewerken (maar niet saven op de CD)
Je kan er toch ook gewoon een stand-alone PowerPoint presentatie van maken?
powerpoint is ook alleen windows.
met Jalbum kan je makkelijk een HTML album laten maken en daarmee kan de gebruiker ook een slideshow starten.
http://jalbum.net/
Het is nog gratis ook
met Jalbum kan je makkelijk een HTML album laten maken en daarmee kan de gebruiker ook een slideshow starten.
http://jalbum.net/
Het is nog gratis ook
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Mja, dat is alsnog minder compatible. Wellicht speelt een Mac het nog af, maar Linux kan je wel vergetendelict schreef op 21 september 2004 @ 16:33:
Je kan er toch ook gewoon een stand-alone PowerPoint presentatie van maken?
Verwijderd
Waarom niet gewoon een plaatje maken waarin alle foto's als duimnagel met bestandsnaam zijn ondergebracht? Lekker simpel
Irfanview kan dat ook, kan een slideshow als EXE saven.Rudedadude schreef op 21 september 2004 @ 16:09:
Ik had ooit een programma dat een standalone .exe bestand maakte van je foto's en die als diashow ging afspelen wanneer je het opstartte.
Beste lijkt me echter, als je t cross-platform wilt houden, om t idd zoals genoemd dmv HTML te doen, dat werkt onder elk OS wel.
Verwijderd
ik zou zeggen, informeer ff voor wat voor os'jes het allemaal compatibel moet zijn. Als het (zoals de meesten denken) ook mac/linux compatibel meot zijn, kun je het beste html doen denk ik, dat werkt zonder gezeik op alle 3
Pagina: 1