Toon posts:

Hoe krijg ik mijn omnibook weer aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een hp omnibook 6000 zonder floppydrive maar met cd rom. Nadat ik een keer xp erop had geïnstalleerd liep hij vast bij het opstarten. Had dacht ik te maken met het feit dat ik maar 64 mb geheugen had.

Heb toen 256 mb gekocht (2x128) van samsung, maar hij wilde niet meer opstarten. Xp opnieuw installeren werkte ook niet want na het kopieren van de bestanden die nodig zijn voor de installatie, kwam en bleef er een zwart scherm met linksboven een cursor.

98 installeren lukte wel, maar dat liep erg instabiel en zelfs met de juiste drivers kon hij veel hardware niet installeren.

Omdat ik dacht dat het aan het geheugen lag heb ik nu andere geheugenmodules gekocht (komen ook uit een omnibook 6000) en hoopte hiermee het probleem op te lossen. Maar nog steeds krijg ik een zwart scherm in het begin van het installatieproces.

Kan het misschien te maken hebben met de bios? Is er een update noodzakelijk misschien? Ik zie in de (phoenix)bios dat het om bios revision EA.M1.04 gaat ofzo.

Wat zijn de stappen en commando's die ik moet doen (als het aan de bios ligt) om een update uit te voeren en waar kan ik het downloaden. Het moet dan zeker gaan om een bootable cd.

Op de site van hp staat software die je alleen naar een diskette kan schrijven maar mijn laptop heeft dus alleen cd rom.

Weet iemand wat er aan de hand is? Als dit niet werkt is ie denk ik echt kapot en ga ik het opgeven denk ik en gaat ie de vuilnisbak in.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Op de site van hp staat software die je alleen naar een diskette kan schrijven maar mijn laptop heeft dus alleen cd rom.
Er zijn externe FDD's tekoop.

Verder gok ik dat je een brak mobo heb. Maar meer kan ik ook helaas niet zeggen.

Verwijderd

"98 installeren lukte wel, maar dat liep erg instabiel en zelfs met de juiste drivers kon hij veel hardware niet installeren."

Dat klinkt een beetje dubbel, als je een hoop hardware niet installeerd is het niet raar dat win98 instabiel loopt.

Ik zou eens goed gaan zoeken naar de juiste drivers voor 98, deze laptops zijn uitermate geschikt voor 98.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers voor 89 van de hp site gehaald maar hij pakte ze niet.

• Roberto
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 21:23:
Ik heb de drivers voor 89 :? van de hp site gehaald maar hij pakte ze niet.
Zou je willen proberen iets duidelijker te zijn? ;)

Hij pakt ze niet snapt ik nu niet echt? Zo kunnen we je dus _niet_ helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 21-09-2004 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij installeert de juiste drivers van de hp site, maar na de reboot zie je in het apparaatbeheer dat het niet geïnstallleerd is. Als je dan bijvoorbeeld op een inbelverbinding klikt gaat hij herstarten. Doet dus allemaal dingen die niet de bedoeling zijn.

• Roberto
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 09:49:
Hij installeert de juiste drivers van de hp site, maar na de reboot zie je in het apparaatbeheer dat het niet geïnstallleerd is. Als je dan bijvoorbeeld op een inbelverbinding klikt gaat hij herstarten. Doet dus allemaal dingen die niet de bedoeling zijn.
Mhzzz. Boot eens een knoppix cd?
Als hij dan ook zon onstabiel is heb je 100% zeker een hardware defect :)

Dus draai knoppix eens voor pak em beet 2 uur (Knoppix zoekt ook automatisch drivers tijdens het booten dus zo kun je zien waar hij op vastloopt :))
Pagina: 1