[firefox] printen zonder header/footer

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Ik zou graag een webpagina uitprinten zonder header of footer. Met internet explorer is dit geen probleem; doormiddel van ScriptX ocx van MeadCo. Voor firefox had ik hier tot voor kort geen oplossing voor, maar in een van de laatste releases viel me ineens op dat je middels de print options zelf (handmatig) headers en footers kunt aanpassen.

Wat ik me nu afvraag is of dit ook autmatisch te doen zou zijn middels een stukje JavaScript oid. Heb Google reeds geraadpleegd, maar niets relevants gevonden. Iemand een idee?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Hoi Andre,

Ook bij de GoT search heeft men het enkel over de ScriptX oplossing voor IE. Die ken (en gebruik) ik reeds.

Wat ik hier zoek is een manier om hetzelfde automatisch te bereiken bij Firefox (de handmatig oplossing is al in Firefox ingebouwd, dus zo lastig zou dat toch niet kunnen zijn?)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• André

André

Analytics dude

Ik heb er nog niets over gelezen. Eigenlijk vind ik dit ook onder het kopje "blijf van mijn browser" vallen. Ik bepaal hoe groot mijn scherm is, waar hij staat, waar links geopend worden, wat er in mijn statusbalk staat, wat in mijn print header en footer staat, enz. :)

Verwijderd

Je zou waarschijnlijk een plugin kunnen maken... Dit zelf instellen is geen optie. Daar heb je geen rechten toe vanuit JS.

Firefox is geen IE ;)

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
En gelukkig maar ;)

Begrijp dat dit idd voor een deel een user preference is, maar voor sommige zaken wel erg handig, bv voor uitprinten facturen ed.

Zelf een plugin schrijven wordt me atm een beetje te ingewikkeld. Geen idee idee hoe ik dat zou moeten doen nl, en niet echt tijd om dat uitgebreid uit te gaan zoeken. Misschien dat ik er in de toekomst nog wat tijd voor vrij kan maken en anders lekker afwachten tot iemand anders iets dergelijks in elkaar zet..

Tot dit tijd kan ik natuurlijk ook gewoon uitleggen hoe men in Firefox eea uit kan schakelen..

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 05:39
kan je niet werken met verschillende stylesheets voor printen en voor in de browser. Ik heb er alleen maar over gelezen, maar nog nooit zelf gebruikt

Bij de Link-tag kan je opgeven voor welk medium de stylesheet bedoeld is, een div is met gemak onzichtbaar gemaakt met css

http://www.w3schools.com/tags/tag_link.asp

[ Voor 13% gewijzigd door mark117 op 21-09-2004 14:41 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Even over een andere boeg,

kan je geen pdf's maken?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• André

André

Analytics dude

LuCarD schreef op 21 september 2004 @ 14:53:

kan je geen pdf's maken?
Het gaat hem waarschijnlijk om dynamische websites (facturen zoals hij al zegt), en die ga je niet eerst PDF'en :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
André schreef op 21 september 2004 @ 14:55:
[...]

Het gaat hem waarschijnlijk om dynamische websites (facturen zoals hij al zegt), en die ga je niet eerst PDF'en :P
Nouja, het kan wel: PDF documenten maken met PHP
Geen idee of dat een beetje goed werkt, ik heb het artikel niet gelezen.

🌞🍃

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

André schreef op 21 september 2004 @ 14:55:
[...]

Ik doe het wel... :) Ik maak PDF's via activePDF

[ Voor 8% gewijzigd door LuCarD op 21-09-2004 14:58 ]

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
LuCarD schreef op 21 september 2004 @ 14:53:

kan je geen pdf's maken?
Inderdaad een andere boeg, maar een optie waar ik zelf ook wel eens over heb zitten denken. Is iets waar ik zeker eens zal gaan expirimenteren, maar vooralsnog ga ik toch liever voor een native oplossing vanuit de browser (alhoewel dat natuurlijk eigenlijk onzin is aangezien ik ook al de ScriptX plugin laad, maar goed, als t native kan heb ik weer een extra argument voor m'n baas waarom Firefox beter is ;))

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In about:config kun je wel een en ander over headers en footers veranderen,. misschien kun je daar eens kijken?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Magic schreef op 21 september 2004 @ 15:08:
In about:config kun je wel een en ander over headers en footers veranderen,. misschien kun je daar eens kijken?
Dat is client side, deze instellingen kan je niet zomaar remote veranderen ( gelukkig maar )

Verwijderd

LuCarD schreef op 21 september 2004 @ 15:56:
Dat is client side, deze instellingen kan je niet zomaar remote veranderen ( gelukkig maar )
Maar je zou wel een XPI beschikbaar kunnen stellen die deze settings veranderd.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:27:
Je zou waarschijnlijk een plugin kunnen maken... Dit zelf instellen is geen optie. Daar heb je geen rechten toe vanuit JS.

Firefox is geen IE ;)
Hehe, nee FF kijkt wel uit, kijk wat er gebeurt als je een mms:// -link opent. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~greyfox/mms-warning.jpg

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

En hier is ie dan:
http://www.drunk.nl/tweakers/xpi/

Ben er toch maar even ingedoken en het was eigenlijk supersimpel. je kan de inhoud bekijken door de xpi te hernoemen naar zip en dan uit te pakken, veel plezier ermee.
Pagina: 1