ipaq via wifi aan notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123993

Topicstarter
Mijn iPAQ H3835 met CF-sleeve en D-Link DCF660W CF WiFi-card (11Mbps) wil ik aan mijn notebook (XP/SP1) koppelen om te internetten. De notebook heeft een Broadcom 54Mbps interne Wifi-card. Ik heb de juiste IP-adressen ingevuld, en beide netwerken op ad-hoc (want ik wil een peer-to-peer netwerk). De netwerkkaarten zien elkaar wel, maar ik kan geen bestanden delen of internetten.
Hoe los ik dit op? Op mijn notebook heb ik een bepaalde directory op shared gezet, geen idee hoe ik dit doe op mijn iPAQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wat zijn "juiste" IP adressen dan? Hoe weet jij dat de netwerk kaarten elkaar wel zien dan? Kan je wel pingen? etc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de notebook en ipaq dacht ik deze adressen :?

192.168.0.1 IP
255.255.255.0 subnetmasker

Hoe ping ik ook alweer?

Ik kan op beide apparaten de signaalsterkte zien van de ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120311

Op het nederlandse pocketpc-club Forum staat een complete handleiding hoe dit te doen.

http://www.pocketpc-club.nl/forum/search.php?searchid=79833

Bestanden van en naar PDA gaat via Activesync. PDA is geen normale PC. Je zult dus eerst je Activesync via WLAN moeten laten lopen. Zie hiervoor de helpfunctie van Activesync.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 120311 op 21-09-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor bovenstaande link van de www.pocketpc-club.nl is registratie noodzakelijk, ik kan me helaas nergens aanmelden bij die club.

Topicstarter
Heeft iemand wat praktischer informatie? ;)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:53

reiker

dan jij!

Anoniem: 123993 schreef op 21 september 2004 @ 16:53:
Voor de notebook en ipaq dacht ik deze adressen :?

192.168.0.1 IP
255.255.255.0 subnetmasker

Hoe ping ik ook alweer?

Ik kan op beide apparaten de signaalsterkte zien van de ander...
Om het maar uit te sluiten: mogen we aannemen dat je niet je ipaq en je notebook hetzelfde adres gegeven heb? Zo lees ik het namelijk...

edit:
Overigens lees ik op deze pagina een aantal mailadressen waar je terecht kunt met bepaalde vragen... Ik zeg: zoek een leuk adres uit, en stuur een mailtje dat je je wilt registreren. :)

[ Voor 23% gewijzigd door reiker op 22-09-2004 18:30 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 11:50

Scraper

ErikJ

Topicstarter
<Om het maar uit te sluiten: mogen we aannemen dat je niet je ipaq en je notebook hetzelfde adres gegeven heb? Zo lees ik het namelijk...>

Inderdaad, niet exact hetzelfde adres:

notebook: 192.168.0.1 IP
iPAQ : 192.168.0.2

Ik heb alles al geprobeerd, hulpprogramma's, alle websites afgegoogled, gezond verstand, etc.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:22
ActiveSync op de laptop geinstalleerd? Daarnaast is PocketHosts een interessant tooltje om een soort van hosts file op je PDA aan te maken (dit wordt opgeslagen in het register). In deze registersleutel geef je dan de naam en het ip-adres van de laptop op.

[ Voor 12% gewijzigd door Vozze op 22-09-2004 18:46 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Topicstarter
< Door Jansen GS - Tuesday 21 September 2004 17:03

Op het nederlandse pocketpc-club Forum staat een complete handleiding hoe dit te doen.

http://www.pocketpc-club.nl/forum/search.php?searchid=79833

Bestanden van en naar PDA gaat via Activesync. PDA is geen normale PC. Je zult dus eerst je Activesync via WLAN moeten laten lopen. Zie hiervoor de helpfunctie van Activesync. >

OK, zojuist geregistreerd, echter de link doet het niet...

ActiveSync 3.7.1. dutch werkt prima op mijn notebook..
<Daarnaast is PocketHosts een interessant tooltje > heb ik ook al geprobeerd.

Soms lijkt het ook wel of mijn notebook, wanneer mijn iPAQ uit staat verbinding heeft met zichzelf (MSHOME) op 11Mbps, blijkt uit icoontje in taakbalk, mijn Broadcom netwerkkaart is echter 54Mbps...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben toch alweer nog maar 3 weken bezig, lukt telkens bijna 8)7... Dit is toch een klusje van 10 minuten? Als je een tip hebt mis je nog info van mij?

Heeft iemand een stap-voor-stap handreiking?

Begin beetje wanhopig te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afgelopen weekend was ik op Schiphol, heb probleemloos kunnen werken op het Attingo wifi-netwerk (tegen betaling) met mijn iPAQ. Ik denk dus dat mijn probleem ofwel

-bij de IP instellingen van mijn iPAQ en/of notebook ligt, in de ad hoc mode
-of dat mijn notebook totaal verkeerd geconfigureerd is.

Ik ontvang hier thuis met mijn notebook meerdere sniffer programma's een signaal van mijn buren 50m verderop (echter WEP-protected, dus wel associatie, maar geen toegang). De antenne van mijn CF-antenne is waarschijnlijk te klein, ontvang hierop dus dit netwerk niet.

Kortom, er is voortuitgang :D

Anyone? Graag jullie feedback op bovenstaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:'( Het is alweer twee weken stil :'(

Is er helemaal niemand die een iPAQ en een notebook heeft met WiFI? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Bij mij werkt alles naar behoren maar is een Ipaq 5450 met alle updates en noodzakelijke programmas.

De beste bron is de pocketclub omdat elk type PDA en merk zijn eigen besturings programma heeft door de fabriek aangepast.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reply, PocketPC-Club site is helaas niet adequaat voor mij.
Ik heb geen info gevonden die ik niet al eens heb geprobeerd. Waar denk je dat het probleem zit, als je bovenstaand nog eens doorleest? IP-adressen? Iets anders?

Thanks pal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wordt Tweakers nou echt zo weinig gelezen...? :'(

Ik probeer het nog een keer: ik denk dat IP -problematiek aan mijn communicatieproblemen ten grondslag liggen. Mijn IP adres haal ik van
http://www.watismijnipadres.nl/ip_nl.php

...of ben ik dan te simpel bezig? Ten overvloede; ik gebruik geen hub, switch of AP!

Dus mijn vraag is:

Wat voor IP-adressen vul ik in voor mijn WiFi-kaart in mijn notebook en welke voor mijn iPAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 22:49
Anoniem: 123993 schreef op 13 oktober 2004 @ 16:31:
...of ben ik dan te simpel bezig?
Ja...
Je internet IP-adres kan niet hetzelfde zijn als je IP-adres dat je gebruikt voor je wirelessnetwerk. Je zult adressen moeten kiezen uit de private reeksen. Je bent goed begonnen met 192.168.0.1. Die kun je gebruiken voor je computer of je pda. De andere moet dan een ander adres hebben uit dezelfde range b.v. 192.168.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, dank je, maarre... dit heb ik al geprobeerd, werkt niet! (tenminste niet bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 22:49
Ik heb niet zo'n verstand van pda's, maar als het computer was geweest dan moest je in windows (op je computer met internetverbinding) internet connection sharing aanzetten (kan geloof ik met de wizard netwerk instellen) en dan op je pda (de andere computer) zorgen dat je gateway 192.168.0.1 is.

Maar laat vooral iemand het zeggen als dit op een pda heel anders werkt!

[ Voor 11% gewijzigd door jelvank op 13-10-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn iPAQ ingesteld op 192.168.0.2 , mijn notebook op 192.168.0.1

en toen wist ik het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry dat ik het moet zeggen, GoT lezers lezen maar delen hun kennis niet... Vier weken een posting op GoT is niet voldoende om een eenvoudig probleem op te lossen... Ciao

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Doe eens niet zo ontzettend arrogant. Is het misschien ooit bij je opgekomen dat niemand je probleem zo kan oplossen van afstand of dat jij misschien wel niet voldoet qua informatievoorziening?

Voor mij heb je hier de grens bereikt, je zoekt het zelf maar uit met zo'n attitude :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.