Toon posts:

PHP uitklapmenu

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen.. Ik wil in PHP(dus geen js ofzo) een uitklapmenu maken.
ff een voorbeeldje..
er zijn 3 hoofdlinks:
administratie
clienten
afspraken

Dan wanneer ik bijv op administratie klik moet het volgende uitgeklapte menu verschijnen:
administratie
-- lokatie toevogen
-- medewerker toevoegen
-- etc
clienten
afspraken

Nu heb ik een tabel menu gemaakt met een id en naam.
in een while lus kan ik de 3 hoofdlinks(eigenlijk geen links want zitten hier nog geen hrefjes in..) weergeven:
while ($obj=mysql_fetch_object($result)) bla bla
{<td id='menu'> $naam</td>}

Maar hoe ga ik het doen dat wanneer er op een link geklikt wordt dat ie em gaat openen ?
ik dacht door elke link een id te geven ,
dus: <td id='menu'><a href =beheermenu.php?id=".$obj->id."> $naam</b></a></td>
Kan ik daar dan niet mee verder? ik zit beetje vast :S
Bedankt alvast!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Dan zet je in de href van de link de menu pagina en in de querystring de id van het menu dat opengeklapt moet worden. <-- Dat hen je dus al.

Dan kun je nu die id weer in je php uitlezen om dat submenu ook in je pagina te schrijven :) Waarschijnlijk moet je nu met een query alle sub items van dat is opvragen.

[ Voor 21% gewijzigd door André op 21-09-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dus nog een tabel maken voor de submenu's ?
dan moet ik dus zoiets maken:

tabel :
menu
------
id
naam

submenu
------
id
menu_id
naam

waarbij menu_id met id van tabel menu gekoppeld is?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Lees gorgi_19's sluitpost in je vorige topic nog eens goed:
gorgi_19 schreef op 21 september 2004 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat je als eerste een keus moet maken. Je hebt nu een stuk informatie om je bij de keus te helpen; Javascript of PHP. Mocht je het met Javascript willen oplossen, dan kan je een topic openen in Webdesign & Graphics. Let wel op de daar geldende policy :)

Verder kan je met de search (zie mijn eerste post) een aantal handreikingen vinden om hoe dit op te lossen. Mbv een recursieve functie kan je je menu opbouwen. Ik krijg echter niet het idee dat je zelf al veel gezocht hebt; je hebt in ieder geval nu de hoek waar je in moet kijken (recursieve functie)

Dit topic doe ik nu dicht. Het 'zweeft' een beetje, zonder ergens concreet te worden. Mede zal dit komen doordat er een hoop open einden in je topicstart zitten. Daarnaast is met Google / Search genoeg over dit onderwerp te vinden. :)
Je komt nu hier alsnog om een puur PHP-oplossing aan, terwijl dat echt in Programming & Webscripting thuishoort. Overleg even per mail met gorgi_19 als je je topic daar weer open wilt :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.