Mac voor audio-toepassingen

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik werk al jaren met IBM-compatible-PC's, verschillende OSses, ik kan bwvs. de PC tot op het bot herleiden, maar in de MAC-wereld ben ik een newbie.

Ik volg een technisce studie aan het Conservatorium, en ben zodoende op zoek naar een digitaal betrouwbare toepassing voor het opnemen en bewerken van geluid. Nu is een geluidsopname van 16+ sporen op een PC onbegonnen werk; Windows is te buggy/instabiel voor dit soort professionele toepassingen, en Linux is te experimental. (naar mijn mening.) Mac zou de uitkomst moeten zijn. (En lijkt dan ook de reden dat iedereen die digitaal bezig is op dit cons. een mac in zijn bezit heeft.)

Maar omdat ik dus een newbie ben, was ik benieuwd watvoor eisen je aan je mac moet stellen. Alle specificaties die erbij staan zeggen me nu vrij weinig. Kan ik dit soort professionele en zware toepassingen gebruiken met een iBook/PowerBook (HANDIG!!!), of moet ik een desktop-pc overwegen? Aangezien de processorkloksnelheden lager zijn dan bij die van IBM-compatible PC's, vraag ik me af hoe je die snelheden moet interpreteren, hoeveel geheugen je erin moet proppen en wat de verschillen zijn tussen een G3, G4 en G5.

Nu is de gemiddelde tweaker niet gewend om dit soort toepassingen te gebruiken, dat snap ik natuurlijk wel, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een manier waarop je een mac goed kan inschatten qua capaciteiten. Al de gegevens zeggen me nu nog vrij weinig.

Kan iemand me misschien op weg helpen (of heeft iemand toevallig ervaring doordat hij ook met dit soort dingen bezig is?)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.