Geluid werkt af en toe niet

Pagina: 1
Acties:

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Op mijn tante haar PC valt het geluid af en toe weg. Dit is compleet random.

Soms bekijk je een trailer van iets hier, en het geluid valt dan compleet weg, niets heeft dan nog geluid. Dit blijft dan een tijdje zo (ook na het heropstarten) en dan opeens komt het terug. (dit duurt soms een paar dagen zelfs)

Ik heb nog geen regelmaat kunnen ontdekken. Op het moment dat er geen geluid meer is, is ook hardwarematig nog alles in orde. Er worden geen fouten aangegeven. Alle verbindingen zijn ook nog goed. De boxen blijven ook aanstaan.

Heeft er iemand dit ooit al gezien? (gehoord?) :?
Ik weet er echt geen raad mee.

Specs:

- VIA AC 97 Enhanced Audio Controller
- WinXP

Rest is irrelevant (denk ik)

Heb trouwens de stuurprogrammas al meerdere keren geherinstalleerd, maar dat lukte niet.

Kan ieman helpen? :?

Edit:
Overigens nog zo een vaag probleem: De toetsen 1-4 en 6-0 bovenaan het toetsenbord werken niet. Dit heeft ze al een paar keer gehad, en toen werkten ze plots wel weer. Maar nu is het al langere tijd dat ze niet meer werken.

Dit staat trouwens, voor zover ik weet, niet in verband met het geluid dat wegvalt.

[ Voor 18% gewijzigd door ETzPliskin op 21-09-2004 13:54 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor OS? Binnen NT / 2000 / XP kan je de eventviewer nog eens bekijken op eventuele foutmeldingen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

nieuwe drivers instaleren. ofanders hem in de bios even nakijken of hij goed werkt.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Eventviewer geeft geen foutmeldingen.

In de bios staat alles ingeschakeld. Nieuwe drivers geven hetzelfde probleem.

Echt vaag allemaal :?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Per ongeluk een paar losse contacten in de snoeren?
En vwb je keyboard probleem: dat kan (bijv als je zo'n I-touch tobo hebt) ook te wijten zijn aan verkeerde / niet geinstalleerde drivers. Of je hebt je keyboard-landinstellingen verkeerd staan, dat kan ook nog ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:36

PcDealer

HP ftw \o/

De installeer driver, reset, installeer originele driver en kijk wat ie dan doet.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Gebruik je de optische uitgang? Heb ik ook last van. mp3's geven soms heel even stilte. Andere keren valt het geluid langere tijd weg.

Als ik mute even aan en uitzet heb ik het geluid weer terug. Treedt niet op bij mijn analoge uitgang.

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Uhm ik heb altijd geleerd dat het jumpertje van de bios er even afhalen (bios resetten) ook altijd wonderen doet.
En over dat toetsenbord.... misschien vochtschade? Al geprobeert met een ander toetsenbord?
Pagina: 1