Ik heb het He-le-maal gehad met Tiscali

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 14:56

robbydw

live your life

Topicstarter
Duidelijk of niet?

Sinds enkele maanden heb ik geregeld problemen met Tiscali waarbij het jongste echt een PROBLEEM is en de druppel is voor mij!

Het verhaal: Een week of 4 geleden kreeg ik een brief van KPN met de mededeling dat mijn ADSL verbinding per 20 september zou worden opgeheven. Het ging hier om het KPN deel van het abo. Het Tiscali deel zou wel doorgaan :?

Ik heb toen KPN gebeld en om opheldering gevraagd. Ik had namelijk een dergelijk en zeer vreemd verzoek niet ingediend...Hun antwoord was dat zij deze opdracht hadden ontvangen van Tiscali. Dus ik Tiscali bellen.

Tegen hun heb ik dus gezegd dat ik geen schriftelijk verzoek heb ingediend wat zij konden beamen. Wij hebben inderdaad geen brief van u ontvangen meneer, dus begrijp niet waarom dit verzoek is gedaan. Fout ligt iig bij ons en we zullen het voor u recht zetten. Verbinding zal dus niet worden opgeheven.

Ik blij, tot gisteravond toen mijn verbinding het van het ene op het andere moment niet meer deed: was na 21.00u dus kon die EIKELS niet meer bellen, maar had al wel zo'n voorgevoel gezien de datum. Nog even voor de zekerheid gegeken of het probleem niet lokaal zat maar nee.

Vanmorgen gebeld, na 15 min in de wacht te hebben gestaan en vervolgens nog een aantal maal omdat er vanalles uitgezocht leek te moeten worden, kreeg ik te horen dat het KPN deel van het abo was opgezegd dor Tiscali. GRRR GRRR GRRR :( :( Ik werd dus pislink. Helemaal omdat ze in het log nog konden zien dat ik er al voor had gebeld om het terug te draaien.

Wat krijg ik vervolgens te horen: we willen het wel opnieuw aanvragen voor u hoor: duurt echter 1 tot 3 weken 8)7 |:( :( waarbij 3 weken gebruikelijk is

Dus ga ik helemaal over de zeik. Ben dus gewoon de dupe van de domheid van die knakkers daar! Vervolgens zeg ik dat ik geen Fax/modem heb in mijn PC en ik ook niet van plan ben deze aan te schaffen vanwege hun domheid....

zegt de vrouw aan de lijn vervolgens: ik kan u wel tijdelijk een inbelaccount aanbieden...luister je dan niet ofzo?!?!?!?!

Nee dus...waarna ze zegt dan zit er niks anders op dan 3 tot 8 weken te wachten. "Huh net zei je toch 1 tot 3 weken??" o ja o ja....heb nu dus de garantie gekregen dat het max. 3 weken duurt (voor wat het waard is)

Na wederom te hebben overlegd komt ze terug met de mededeling dat ik geen abo kosten hoef te betalen zolang abo niet actief is (je meent het) en ik na activering nog 1 maand gratis krijg. applaus hoos :P

Tis dat het jaarabo nog 6 maanden loopt en ik nu niet op kan zeggen (of wel vanwege deze reden????) anders had ik het wel geweten.

Vorige week had ik namelijk nog een probleem met ze vanwege het feit dat sommige mail niet aankwam bij mij. Dit was het geval nadat ze onderhoud hadden verricht aan de mail servers. Dit is na een kleine week pas verholpen...met als gevolg dat de nodige mailtjes gewoon zijn verdwenen.

met andere woorden dit was de druppel. Dit lucht trouwens wel op ;)

Hebben mee mensen dit meegemaakt dat kpn abo gewoon uit het niets werd stopgezet????

Geen commentaar

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer nog een keer te bellen en klacht in te dienen... Heb weleens vaker gemerkt dat er met schreeuwen en schoppen ineens wel van alles geregeld kan worden.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 20:42
Ik had ook pis link geworden :D Mijn god... Ik ben nog steeds bezig bij planet om een stap lagere verbinding te nemen, omdat ik de snelheid niet haal, maar doordat de postcode check niet snapt dat ik sneller abbo heb en dat die normaal niet geleverd wordt snappen ze het daar niet meer.

Ik weet niet waar zie helpdesk figuren uit de klei trekken hoor.... :X

Gewoon door blijven zeiken en zeuren!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Tsja er is een rare fout gemaakt. Maar ze bieden toch redelijke oplossingen aan? Ik zie het probleem zo 123 niet.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
BtM909 schreef op 21 september 2004 @ 13:48:
Probeer nog een keer te bellen en klacht in te dienen... Heb weleens vaker gemerkt dat er met schreeuwen en schoppen ineens wel van alles geregeld kan worden.
Helaas heb ik dat al gedaan...ze hebben contact opgenomen met KPN en KPN zegt dat het echt niet sneller kan. KPN is idd ook niet één van de makkelijksts. ben dus gewoon genaaid!

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
IorGie schreef op 21 september 2004 @ 13:52:
Tsja er is een rare fout gemaakt. Maar ze bieden toch redelijke oplossingen aan? Ik zie het probleem zo 123 niet.
ziet probleem niet zo??? ben best afhankelijk van die verbinding voor mijn werk, bankieren enz enz en ben gewoon kwaad vanwege gang van zaken...lijkt me best logisch.

Begrijp dat jij best 3 weken zonder je adsl verbing kan...ik helaas niet. En hoezo redelijke oplossing? krijg één maand vergoed, toch wel minste wat ze kunnen doen

Geen commentaar

Verwijderd

geloof dat dit toch echt wel reden genoeg is om je abbo voortijdig te mogen opzeggen. (vraagje, betaalde jij de kpn ook geld? zo ja, waar halen zij dan de reden vandaan dat tiscali iets op kan zeggen?)

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 13:55:
geloof dat dit toch echt wel reden genoeg is om je abbo voortijdig te mogen opzeggen. (vraagje, betaalde jij de kpn ook geld? zo ja, waar halen zij dan de reden vandaan dat tiscali iets op kan zeggen?)
Jep er wordt 2maandelijks bij KPN betaald en maandelijks bij Tiscali.
Wat je zegt heb je wel gelijk in....

Daarnaast, wie houdt er nou zn abo bij provider maar zegt wel abo op met diegene die de infra levert :? is toch dom of niet?

Geen commentaar

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51
IorGie schreef op 21 september 2004 @ 13:52:
Het probleem is dat je drie weken geen internet hebt. Ze moeten buiten alle administratieve rompslomp direct de aansluiting weer gereed maken. Technisch hoeven ze niks te doen want alles heeft gewerkt. Dus zet die knop om en gaan. Dat hoeft (sterker nog, mag) geen drie weken te duren.

Verwijderd

in dit soort gevallen een schriftelijke bevestiging vragen ( en krijgen ) van de gemaakte afspraken is wel het minste.

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 13:54:
[...]

ziet probleem niet zo??? ben best afhankelijk van die verbinding voor mijn werk, bankieren enz enz en ben gewoon kwaad vanwege gang van zaken...lijkt me best logisch.

Begrijp dat jij best 3 weken zonder je adsl verbing kan...ik helaas niet. En hoezo redelijke oplossing? krijg één maand vergoed, toch wel minste wat ze kunnen doen
Als die verbinding zo belangrijk is neem dan een zakelijk abo met de bijbehorende uptime. Dat je kwaad bent is best logisch, maar wat had je dan nog meer van Tiscali willen zien?
-Je krijgt de mogelijkheid om een maand in te bellen zodat je in ieder geval kan internetten (voor bankieren heb je echt geen ADSL nodig).
-Je betaalt niet voor de maand verbinding die je niet krijgt.
-Als pleister op de wond krijg je een maand cadeau.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
IorGie schreef op 21 september 2004 @ 13:59:
[...]

Als die verbinding zo belangrijk is neem dan een zakelijk abo met de bijbehorende uptime. Dat je kwaad bent is best logisch, maar wat had je dan nog meer van Tiscali willen zien?
-Je krijgt de mogelijkheid om een maand in te bellen zodat je in ieder geval kan internetten (voor bankieren heb je echt geen ADSL nodig).
Wat ik had willen zien is datgene wat bassio hierboven zegt. waarom moet dit 3 weken duren? Werken ze bij KPN zo inefficient of zie ik bepaalde gecompliceerde zaken die hierbij spelen niet?

Geen commentaar

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 14:01:
Wat ik had willen zien is datgene wat bassio hierboven zegt. waarom moet dit 3 weken duren? Werken ze bij KPN zo inefficient of zie ik bepaalde gecompliceerde zaken die hierbij spelen niet?
Dus je hebt het He-le-maal gehad met KPN?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.xs4all.nl/adsl/overstappen.php ?overstappen kan tegenwoordig al sje van kpn netwerk gebruik maakt.

Is wellicht wat duurder, en als je 1e jaar nog niet voorbij is betaal je dat bij dtiscali door.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
IorGie schreef op 21 september 2004 @ 14:03:
[...]

Dus je hebt het He-le-maal gehad met KPN?
Nee want de oorzaak hiervan ligt bij Tiscali...zij hebben de opdracht gegeven aan de KPN tot het stopzetten van de verbinding

Geen commentaar

• M.I.G.
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

[...]

Niet helemaal waar. Het lijkt een pleister op de wonde, waarbij eigenlijk die pleister niet nodig geweest was. Hij had zelfs gebeld en dat konden ze na afsluiting zelfs nog zien. Als jij hoort, het wordt geregeld, dan wordt het gewoon geregeld.

Waarbij volgens jou punten:

1) Mogelijkheid wordt wel geboden, echter TS heeft geen modem. Dus die vlieger gaat niet op.
2) Je betaalt natuurlijk geen abbo kosten, zal nog eens wat worden.

Dus alleen 1 maand gratis cadeau. Nou vind ik dat niet echt schappelijk hoor. Ik kan me voorstellen in geval van TS, dat er echt een procedure bestaat om die verbinding per direct weer aan te sluiten.

Maar gelukkig zelf niet gehad. :>

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik denk vooral met Tiscali. Die heeft immers het bevel gegeven tot opheffing, terwijl bekend was dat het niet moest. Dat KPN er vervolgens weer lang over doet is uiteraard balen, maar de oorzaak ligt bij Tiscali.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
leuk_he schreef op 21 september 2004 @ 14:04:
http://www.xs4all.nl/adsl/overstappen.php ?overstappen kan tegenwoordig al sje van kpn netwerk gebruik maakt.

Is wellicht wat duurder, en als je 1e jaar nog niet voorbij is betaal je dat bij dtiscali door.
Zij staan ook bovenaan mijn lijstje zodra ik tiscali op kan zeggen...

Geen commentaar

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
[...]

Jij spoort niet helemaal... :X

1. Hij heeft geen modem, en het is ook belachelijk om dat aan te moeten schaffen omdat ze bij Tiscali een fout maken, nb ook nog terwijl hij had gebeld van te voren, en ze dat ook nog kunnen zien.
2. Nogal logisch dat hij niet hoeft te betalen. Geen internet, en al helemaal niet als het niet jouw fout is, is ook niet betalen. Je bent immers GEHEEL afgesloten.
3. Wow.. een maand cadeau. Daar wordt je vrolijk van, als je afhankelijk bent van een lijn, die je NU nodig hebt.

En jij denkt dat dat opgelost was met een zakelijk abbo? Het heeft geen ruk te maken met uptime. Hij is gewoon bewust afgesloten, omdat ze daar niet opletten. Ze hebben 2x een domme fout gemaakt. De eerste was om de opdracht te geven, terwijl hij dat niet had gevraagd. En als hij daarvoor belt om te zeggen dat dit niet klopt, sluiten ze achteraf toch nog af. En hij zit op de gebakken peren, terwijl hij netjes en goed heeft gehandeld.

Mij lijkt dit een uiterst valide reden om het contract bij Tiscali te beëindigen. Gewoon niet meer opnieuw laten aansluiten. Zij hebben het immers afgesloten. Klaar.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
iemand nog advies wat ik zou kunnen doen...die 3 weken gaan / kunnen ze echt nix aan doen zeggen ze!

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
UltraSub schreef op 21 september 2004 @ 14:17:
[...]

Mij lijkt dit een uiterst valide reden om het contract bij Tiscali te beëindigen. Gewoon niet meer opnieuw laten aansluiten. Zij hebben het immers afgesloten. Klaar.
Het probleem is echter dat ze het KPN deel hebben afgesloten en niet het Tiscali deel...dat lopot dus gewoon door...(behalve dan de tijd dat ik geen verbinding heb)

Geen commentaar

• UltraSub
Sjezus.. Maar goed, blijft imo toch een valide reden. Volgens mij staat hun actie op dit moment gelijk aan contractbreuk. Bel nog eens, en leg ze dit voor?

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
UltraSub schreef op 21 september 2004 @ 14:23:
Sjezus.. Maar goed, blijft imo toch een valide reden. Volgens mij staat hun actie op dit moment gelijk aan contractbreuk. Bel nog eens, en leg ze dit voor?
Zojuist nog even met een heel sjagerijnige dame van KPN contact gehad met de vraag of het niet sneller kan. Noemde het verhaal van de knop omzetten.

Toen werd ze beetje boos want wij (klanten van KPN) moeten weten dat dit nog niet zo eenvoudig is en dat bij het afsluiten van een ADSL verbinding er een monteur naar de centrale gaat om enkele draden (zo zei ze het) te verwijderen. Als KPN vervolgens weer opdracht krijgt tot aansluiten, gaat er weer een monteur naar de centrale om draden aan te sluiten....Wie o wie gelooft dit sprookje????

Damn wat werken ze bij KPN op een high tech manier zeg :?

KPN had trouwens nog geen nieuwe aanvraag binnen van Tiscali. weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? wordt dat één keer per dag in een batch verzonden ofzo?

Geen commentaar

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

UltraSub schreef op 21 september 2004 @ 14:23:
Het is minimaal wan-prestatie en mogelijk inderdaad contractbreuk. Als TS ook maar het idee heeft dat hij bij een andere provider sneller een werkende ADSL-verbinding kan krijgen, zou ik hem aanraden Tiscali een aangetekende brief te sturen dat hij wegens contractbreuk door Tiscali ook zijn kant van het contract opzegt, de automatische machtiging van Tiscali intrekt en elke poging tot incasso door Tiscali zal beschouwen als (poging tot) wederrechtelijke toeëigening. En natuurlijk bij een andere provider de verbinding regelen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

gewoon opzegging van het contract eisen, en niet meer bij die prutsers gaan...

dat zal jou iig een beter gevoel geven.

aangezien Tisc uw internetlijn eruit heeft gegooid, kan je dit zien als een eenzijdige opzegging van uw contract, door Tiscali.

jij hoeft niet bij de pakken te zitten en kan perfect naar een andere provider gaan.

trouwens, ik snap niet dat dit zoo lang duurt in NL. leggen ze daar ADSL aan met een leger mieren ofzo? Toen ik mijn pa liet overschakelen van Skynet naar Xs4all (ja, die zijn hire ook in belgie), werd zijn NIEUWE lijn na een week ook uitgeschakeld, en zat hij dus zonder internet.
1 Telefoontje naar XS4All om dit te melden, en 12 uurtjes geduld was genoeg om terug met dsl te kunnen surfen

er lijkt me echt iets mis met het NL adsl-beheer

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 14:08:
[...]

Zij staan ook bovenaan mijn lijstje zodra ik tiscali op kan zeggen...
uit de algemen voorwaarden van tiscalie:
12.4 Overeenkomsten, aangegaan voor bepaalde tijd (bijvoorbeeld een jaar), kan door de Abonnee uitsluitend per post (doch niet per fax) met opgaaf van reden worden opgezegd tegen het einde van de bepaalde tijd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch één jaar wordt verlengd.

12.5 Ondanks eerdere opzegging en/of beëindiging van de Overeenkomst moeten altijd worden voldaan:

* de tot aan het moment van beëindiging van de Overeenkomst aan Tiscali verschuldigde vergoedingen;
* de tot aan het moment van de-activering van het account verschuldigde telefoontikken.

12.6 Tiscali is gerechtigd de Ove
Dus volgens mij kun je het meteen opzeggen. (KPN DEEL IS ZELFS AL GEREGELD 8-) ). Je Moet alleen wel je 1e jaar (in jouw geval dus 11 maanden ) betalen.

Kos hiervan moet je het een en ander wel op schrift krijgen van tiscali , anders zul je zien dat de bedragen toch gewoon gefactureerd zullen worden, en dan heb je nergens om op staan.

affijn, dit gedonder krijg je dus met bedrijven die hun helpdesk outsourcen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
leuk_he schreef op 21 september 2004 @ 14:39:
[...]

uit de algemen voorwaarden van tiscalie:

[...]

Dus volgens mij kun je het meteen opzeggen. (KPN DEEL IS ZELFS AL GEREGELD 8-) ). Je Moet alleen wel je 1e jaar (in jouw geval dus 11 maanden ) betalen.

Kos hiervan moet je het een en ander wel op schrift krijgen van tiscali , anders zul je zien dat de bedragen toch gewoon gefactureerd zullen worden, en dan heb je nergens om op staan.

affijn, dit gedonder krijg je dus met bedrijven die hun helpdesk outsourcen.
Wrom nog 11 maanden betalen???? snap ik niet helemaal.

Het erge is ook dat ik al vanaf 1997 een abo heb bij die gasten (toen nog inbellen en dat was bij World Online) Time to change man :9

Geen commentaar

• UltraSub
leuk_he schreef op 21 september 2004 @ 14:39:

Ja... Dan is hij nog niet zoveel verder. Het doel is om op te zeggen zonder verdere kosten. Het is contractbreuk van de kant van Tiscali. Als hij toch nog de maandelijkse abbokosten voor de rest van het jaar moet betalen, kun je net zo goed nu opzeggen, een ander lijntje nemen, en gewoon iedere maand de tiscali kosten betalen tot het afgelopen is.

Nee... het moet gewoon einde oefening zijn imo...
Hadden ze niet zo moeten prutsen daar.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 13:54:
[...]

Bankieren? 80% van de Nederlanders gebruikt nog gewoon overschrijvingskaarten dus die kun jij ook gewoon gebruiken. Dat is 't probleem dus in ieder geval NIET. 1 tot 3 (of 8...) weken zonder internet is wel zwaar klote maar niet qua bankieren imo.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Bergen schreef op 21 september 2004 @ 15:17:
[...]
Bankieren? 80% van de Nederlanders gebruikt nog gewoon overschrijvingskaarten dus die kun jij ook gewoon gebruiken. Dat is 't probleem dus in ieder geval NIET. 1 tot 3 (of 8...) weken zonder internet is wel zwaar klote maar niet qua bankieren imo.
Was just an example...maar uhh ik heb dus al JAREN geen overschrijvingskaarten meer, zonder gein....maar daar gaat het dus niet om!

Met andere woorden, ik hoor bij die andere 20% :D

[ Voor 6% gewijzigd door robbydw op 21-09-2004 15:19 ]

Geen commentaar

• UltraSub
[...]
Tuurlijk is dat wel een probleem. Luxe went. En je bent niet meer ingesteld op normaal bankieren. Ik heb hier al jaren geen overschrijvingsformulieren meer, en raad eens hoe lang het duurt voor je nieuwe formulieren krijgt, want die worden op naam besteld. Handig als je NU iets moet overmaken.
Ik krijg ook nog maar één afschrift per rekening per maand. Heb ik zo aangevraagd omdat ik die papiertroep niet meer allemaal hoef. Kijk wel via telebankieren. Ow.. dat gaat niet meer. Balen.. En nu?
Voor iedere transactie rijden/lopen/fietsen/tram naar de bank. Ook met overschrijvingsformulieren. Leuk hoor.

Kortom.. Het is wél een probleem. In meerdere opzichten. Het is lastiger, en in sommige dingen kán het gewoon niet, omdat je er niet op ingesteld bent. En weet je wat het ergste is? Het is niet zijn schuld. Je "niet" in caps impliceert een beetje dat je de boel aan het verdedigen bent. Althans, zo komt het op mij over....

80% gebruikt nog papier? Ik denk dat jij de nl maatschappij zwaar onderschat, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..

Verwijderd

Hehe hele topic doorgelezen.

Je lijkt wel een internetverslaafde man, alsof je hele leven in elkaar valt omdat je ADSL abo'tje eruit ligt. Ja soms gaan er dingen mis bij bedrijven. En ja dat is dan kut voor je. Maar valt weinig aan te doen. En bij tiscali zitten ook gewoon mensen hun werk te doen, is echt geen complot om jouw leven te verzieken.

Ga eens naar buiten ofzo.

Zijn ook meestal echt consumenten die zo goed kunnen zeiken als er iets mis gaat. Nederlanders zouden maar weer eens wat ondernemender moeten worden ipv maar elke maand loon te vangen, te consumeren en te zeiken. Is ook nooit goed.

Zou volgens mij wel goed zijn als die verbinding van jou er nog even uit ligt.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:41:

Je lijkt wel een internetverslaafde man, alsof je hele leven in elkaar valt omdat je ADSL abo'tje eruit ligt. Ja soms gaan er dingen mis bij bedrijven. En ja dat is dan kut voor je. Maar valt weinig aan te doen. En bij tiscali zitten ook gewoon mensen hun werk te doen, is echt geen complot om jouw leven te verzieken.

Zijn ook meestal echt consumenten die zo goed kunnen zeiken als er iets mis gaat. Nederlanders zouden maar weer eens wat ondernemender moeten worden ipv maar elke maand loon te vangen, te consumeren en te zeiken. Is ook nooit goed.

En als je nu de lijn vaak gebruikt voor thuiswerk en dergelijke? Leuk dan dat je lijn zomaar weg is... :?
En als de mensen bij tiscali hun werk doen was dit niet gebeurt. :/

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:41:

damn wat kan jij goed oordelen over mensen die je niet kent....heb ik om een dergelijke mening gevraagd? NEE, dus ga lekker zelf buiten spelen als je het zo goed weet...

Gezien het aantal postings van je (iets meer dan ik) zou je misschien zelf eens naar buiten moeten gaan of evt. je niveau van je postings opkrikken (heb ze niet allemaal gelezen)

Geen commentaar

Verwijderd

Tja, als je thuiswerkt moet je maar supportcontract afdingen/regelen... voor een dubbeltje op de voorste rij zitten gaat niet...

Maar gelukkig doe jij nooit wat fout en daarom is het begrijpelijk dat het moeilijk is om fouten van andere te verdragen. |:(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

UltraSub schreef op 21 september 2004 @ 15:33:
[...]

Je "niet" in caps impliceert een beetje dat je de boel aan het verdedigen bent.
Niet echt... Ik werk ook niet bij Tiscali of bij een bank ofzo. Ik leg alleen de klemtoon op dat woordje. Misschien moet ik 'm volgende keer als niet of niet schrijven? Whatever.
80% gebruikt nog papier? Ik denk dat jij de nl maatschappij zwaar onderschat, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker..
Ik denk 't niet. Het grootste deel van de bevolkingsgroep <30 jaar internetbankiert vast wel, maar de meeste ouderen en de meeste mensen die niet zo goed zijn met computers zijn erg terughoudend voor dat soort systemen. De overschrijvingskaart 'heeft altijd goed gewerkt' dus daar heeft men vertrouwen in.

Nog even een stelling: "Iedereen zou een telefoonmodem in huis moeten hebben, voor 't geval er een storing optreedt aan je vaste verbinding en je het internet dringend nodig hebt." Zelf ben ik 't met die stelling eens trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 21-09-2004 15:48 ]

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:46:
Tja, als je thuiswerkt moet je maar supportcontract afdingen/regelen... voor een dubbeltje op de voorste rij zitten gaat niet...

Maar gelukkig doe jij nooit wat fout en daarom is het begrijpelijk dat het moeilijk is om fouten van andere te verdragen. |:(
Nogmaals oordeel niet over iemand die je niet kent! Waar jij het over hebt doet hier gewoon niet ter zake dus doe me een lol en ga verder met je studie...

Geen commentaar

• MADG0BLIN

Rustig maar hoor. :?
Zomaar een abbo van iemand opzeggen is niet een klein foutje. En als je er dan ook nog over belt dan moet het gewoon teruggedraait worden.
Wordt dus ook niet gedaan. Sorry, maar dat is gewoon ronduit een grote fout.
En ja, ik doe ook dingen fout, maar daar moet ik ook zelf de gevolgen van dragen. Iets wat hier dus niet gebeurt. Ja, een maand gratis internet, dat lost wat op...

• Freee!!

Freee!!

Bergen schreef op 21 september 2004 @ 15:47:
[...]
Nog even een stelling: "Iedereen zou een telefoonmodem in huis moeten hebben, voor 't geval er een storing optreedt aan je vaste verbinding en je het internet dringend nodig hebt." Zelf ben ik 't met die stelling eens trouwens.
Jij gebruikt dus ook bretels en een riem :? Ik geef direct toe dat het goed is om backup mogelijkheden te hebben, maar helaas lukt dat ook niet altijd, net zo min als iedereen elke avond netjes backups maakt van zijn systeem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
[...]

Ja en een zaklamp als de stroom uitvalt, en broodmix voor als de bakker op vakantie is, twee pinpassen voor als je er één kwijt bent, reservefiets als je band lek is...hou es op man

Geen commentaar

Verwijderd

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 15:48:
[...]

Nogmaals oordeel niet over iemand die je niet kent! Waar jij het over hebt doet hier gewoon niet ter zake dus doe me een lol en ga verder met je studie...
Hehe

Als je geen reacties wilt die je niet altijd met jou in de zelfde richting plassen als de wind moet je niks posten.

Enne, ik oordeel met wat je me verteld, dus vertel eens wat meer!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 21 september 2004 @ 15:49:
[...]

Rustig maar hoor. :?
Zomaar een abbo van iemand opzeggen is niet een klein foutje. En als je er dan ook nog over belt dan moet het gewoon teruggedraait worden.
Wordt dus ook niet gedaan. Sorry, maar dat is gewoon ronduit een grote fout.
En ja, ik doe ook dingen fout, maar daar moet ik ook zelf de gevolgen van dragen. Iets wat hier dus niet gebeurt. Ja, een maand gratis internet, dat lost wat op...
Wat moeten ze dan doen??? Verlengdsnoer door zijn raam naar binnen leggen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 14:47:
[...]
Wrom nog 11 maanden betalen???? snap ik niet helemaal.
Sorry, in jouw geval 6 mamanden. Ik had de TS niet geod gelezen. wordt 5 maanden als ze je een maand kado geven.

(En dan hoef je dus alleen het tiscali deel te betalen, het kpn deel betaal je, en blijf je betalen aan kpn, en niet aan tiscali)

En dat is als je meegaat in hun voorwaarden, andere mensen hier hebben een andere mening, maar dat zal je wel heeft veel zooi opleveren om je recht te krijgen.

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:53:
[...]

Wat moeten ze dan doen??? Verlengdsnoer door zijn raam naar binnen leggen?
Gewoon zijn verbinding niet opzeggen. Ik verwijder toch ook iemand niet zomaar uit het systeem bij ons omdat ik dat leuk vind. :?
Als hij geen opdracht heeft gegeven om zijn verbinding stop te zetten dan is het toch ongelooflijk dom om die verbinding op te zeggen? Dan kan je wel zeggen, foutje, maar dat werkt zo niet natuurlijk.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:52:
[...]

Hehe

Als je geen reacties wilt die je niet altijd met jou in de zelfde richting plassen als de wind moet je niks posten.

Enne, ik oordeel met wat je me verteld, dus vertel eens wat meer!
Ik heb het over het feit dat er over niet ter zaken doende dingen wordt gesproken. Ik vind het verder prima wat je zegt...

Maar dan kunnen we het ook hebben over de typefout die je zojuist maakte..(vertelD) maar daar is dit forum niet voor bedoeld en is daarnaast misschien wat kinderachtig

Geen commentaar

• UltraSub
Zei ik al eerder. Het geval wat de TS nu aan de hand heeft, was ook gebeurd met een zakelijke lijn. Ja, doordat je met een SLA kunt eisen dat er binnen een uur weer alles actief is, moeten ze dat doen ja. Maar reken er maar niet op dat dat makkelijk gaat als er gebeurt wat er bij de TS is gebeurd (KPN sluit af). Want Tiscali kan nog zo hard schreeuwen tegen KPN dat ze een SLA hebben, en dat het ze geld gaat kosten, het duurt bij KPN gewoon net zo lang (in principe), want per slot van rekening had Tiscali netjes opgezegd.

Dus je lult een beetje uit je nek vind ik. :X

Dus omdat iemand voor telewerk gebruik maakt van een particuliere lijn, mogen ze die zo maar dicht gooien? Wat een zwets. Ik ben zelf ook zwaar afhankelijk van mijn lijn voor mijn werk. Heb geen zin om 's nachts uit mijn bed gebeld te worden, en omdat de provider zin had om mijn lijn dicht te gooien, maar in mijn auto moet stappen en 80 km retour moet rijden, om een probleempje op te lossen, wat 10 minuten kost via VPN.
Ik heb het idee dat jij erg snel op je pik getrapt bent. Je zegt dat de TS buiten moet gaan spelen, en als hij dat terug kaatst reageer je op deze manier :?
[...]
Niet echt... Ik werk ook niet bij Tiscali of bij een bank ofzo. Ik leg alleen de klemtoon op dat woordje. Misschien moet ik 'm volgende keer als niet of niet schrijven? Whatever.
Het was niet mijn bedoeling je hiermee aan te vallen joh ;)
[...]
Ik denk 't niet. Het grootste deel van de bevolkingsgroep <30 jaar internetbankiert vast wel, maar de meeste ouderen en de meeste mensen die niet zo goed zijn met computers zijn erg terughoudend voor dat soort systemen. De overschrijvingskaart 'heeft altijd goed gewerkt' dus daar heeft men vertrouwen in.
Sja, zit wel wat in ja. Maar ik denk dat 90% van de mensen met een breedbandje toch wel telebankiert. Van de dialup zal dat minder zijn. En idd.. ik was de ouden van dagen die terughoudend zijn met pc's vergeten. Klopt.
Ik heb die van mij na 4 jaar perfecte BB te hebben gehad (bij @home) bij mijn verhuizing weg gedaan. Ik snap je punt. En met weg gedaan bedoel ik dan ook gewoon heel ver weg gestopt in een doos ;)

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 21 september 2004 @ 15:55:
[...]

Gewoon zijn verbinding niet opzeggen. Ik verwijder toch ook iemand niet zomaar uit het systeem bij ons omdat ik dat leuk vind. :?
Als hij geen opdracht heeft gegeven om zijn verbinding stop te zetten dan is het toch ongelooflijk dom om die verbinding op te zeggen? Dan kan je wel zeggen, foutje, maar dat werkt zo niet natuurlijk.
Alsof ze daar niks te doen hebben en het expres gedaan hebben. Natuurlijk is het een domme fout, maar die worden ook gemaakt. En dan hier een oh wat hebben ze me nu weer aangedaan topic openen schiet nooit op... beetje mee zeiken van ja dat is slecht bla bla... Is gewoon kut, en niks aan te doen, gewoon slikken en verder gaan met je leven.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mr. Liu schreef op 21 september 2004 @ 15:51:
[...]

Jij gebruikt dus ook bretels en een riem :? Ik geef direct toe dat het goed is om backup mogelijkheden te hebben, maar helaas lukt dat ook niet altijd, net zo min als iedereen elke avond netjes backups maakt van zijn systeem.
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Een betere vergelijking zou zijn: 2 riemen in huis. Als de ene gesp stuk gaat heb je nog een andere riem. Ik mag aannemen dat jij ook wel meer dan 1 riem in huis hebt.
robbydw schreef op 21 september 2004 @ 15:51:
[...]

Ja en een zaklamp als de stroom uitvalt, en broodmix voor als de bakker op vakantie is, twee pinpassen voor als je er één kwijt bent, reservefiets als je band lek is...hou es op man
Een zaklamp is niet broodnodig, een broodmix voor de bakker slaat nergens op (supermarkt..), twee pinpassen slaat nergens op (je kunt zonder pinpas ook geld bij de bank halen) en als je band lek is plak je die gewoon. Al die vergelijkingen gaan niet op.

Een vaste internetverbinding is daarentegen voor veel mensen wel broodnodig (als is 't maar voor de verslaving) en die is niet gemakkelijk vervangbaar. Een inbelmodem heeft iedereen vast nog wel liggen van vroeger. Uit voorzorg bewaar je die toch gewoon? Waarom zou je je inbelmodem weggooien of verkopen? Ok, aan een inbelmodem alleen heb je niet genoeg, er moet ook nog een abo bij, maar er zijn nog genoeg 'gratis' providers te vinden.

Verwijderd

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 15:56:
[...]

Ik heb het over het feit dat er over niet ter zaken doende dingen wordt gesproken. Ik vind het verder prima wat je zegt...

Maar dan kunnen we het ook hebben over de typefout die je zojuist maakte..(vertelD) maar daar is dit forum niet voor bedoeld en is daarnaast misschien wat kinderachtig
Waar gaat het over?????

• roomkaas1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

make it stop....

Pardon?

[ Voor 63% gewijzigd door Xandrios op 23-09-2004 22:07 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

UltraSub schreef op 21 september 2004 @ 15:56:
[...]

Het was niet mijn bedoeling je hiermee aan te vallen joh ;)
Ik voelde me ook niet aangevallen! :*

Verwijderd

UltraSub schreef op 21 september 2004 @ 15:56:
[...]
Zei ik al eerder. Het geval wat de TS nu aan de hand heeft, was ook gebeurd met een zakelijke lijn. Ja, doordat je met een SLA kunt eisen dat er binnen een uur weer alles actief is, moeten ze dat doen ja. Maar reken er maar niet op dat dat makkelijk gaat als er gebeurt wat er bij de TS is gebeurd (KPN sluit af). Want Tiscali kan nog zo hard schreeuwen tegen KPN dat ze een SLA hebben, en dat het ze geld gaat kosten, het duurt bij KPN gewoon net zo lang (in principe), want per slot van rekening had Tiscali netjes opgezegd.

Dus je lult een beetje uit je nek vind ik. :X

Dus omdat iemand voor telewerk gebruik maakt van een particuliere lijn, mogen ze die zo maar dicht gooien? Wat een zwets. Ik ben zelf ook zwaar afhankelijk van mijn lijn voor mijn werk. Heb geen zin om 's nachts uit mijn bed gebeld te worden, en omdat de provider zin had om mijn lijn dicht te gooien, maar in mijn auto moet stappen en 80 km retour moet rijden, om een probleempje op te lossen, wat 10 minuten kost via VPN.
Ja daarom krijg je bij zakelijke lijn ook schadevergoeding als je lijn eruit ligt. Daar zijn die SLA's voor. Natuurlijk kunnen ze daar niet toveren, maar zakelijk gebruikers liggen sneller op de rit als er wat fout gaat dan particulieren.

Als jij een zakelijk nodig hebt, dan moet je die ook nemen. Krijg je ook meer voor terug. En natuurlijk kul om te zeggen dat ze zomaar een particulieren lijn dicht mogen gooien... |:( Is ook stom en kut en zou ook pissed zijn voor 5 minuten, maar je kan er geen zak aan doen, je hebt het zo afgesproken en anders ga je maar advocaat bellen en maak er werk van. Je schiet er gewoon niks mee om er over door te blijven zeiken.

Snap trouwens niet als jullie allebei zo afhankelijk zijn van VPN dat jullie een particulieren lijn nemen waarmee zulke dingen kunnen gebeuren, ondanks dat het een stomme fout is. Je weet dat je met een zakelijke lijn volgende dag al weer online bent. En als je dat niet gelooft dan ben je aan het :Z of O-) van geloof

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 16:05:
[...]

Snap trouwens niet als jullie allebei zo afhankelijk zijn van VPN dat jullie een particulieren lijn nemen waarmee zulke dingen kunnen gebeuren, ondanks dat het een stomme fout is. Je weet dat je met een zakelijke lijn volgende dag al weer online bent.
Mee eens. Als je zakelijk afhankelijk bent van het internet en uitval niet kan permitteren heb je òf een zakelijke aansluiting òf een backup-(inbel)verbinding nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 21-09-2004 16:09 ]

Verwijderd

Hehe inderdaad ja.. succes hier verder mensen!

[ Voor 24% gewijzigd door Xandrios op 24-09-2004 00:16 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

[...]
Héb ik overschrijvingskaarten? Nee, dacht het niet! Heb ik ergens mijn saldo op papier? Dacht het niet...

Dat 80% van Nederland op papier bankiert, betekent niet dat iedereen dat zomaar even weer kan gaan doen he :)

Ik zou ook qua bankzaken flink balen als ik m'n bankzaken niet kan regelen omdat m'n lijn eruit ligt.

Dit is gewoon een grove fout bij Tiscali, het blijkt maar weer dat de mensen bij de klantenservice gewoon buffers zijn om de belangrijke mensen niet te vermoeien met de klachten van het betalende voetvolk.

Ik zou zeggen: Lozen die provider :)

Iemand zonder reden drie weken afsluiten is stom
Iemand zonder reden drie weken afsltuien terwijl hij notabene nog bélt om te zeggen dat het mis gaat, is hééél stom.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

In dit geval heb jij namenlijk het recht je abbo op te zeggen omdat tiscali zijn verplichtingen niet nakomt en hoef je na het afsluiten van je KPN lijn ook niet meer je Tiscali abbo te betalen.

kan je meteen een aanvraag indienen bij tweakdsl voor een 8/1 verbinding >:)
Ik wou dat het mij overkwam dan zou ik het wel weten :9

computer voor alle werkzaamheden

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Bergen schreef op 21 september 2004 @ 16:08:
[...]
Mee eens. Als je zakelijk afhankelijk bent van het internet en uitval niet kan permitteren heb je òf een zakelijke aansluiting òf een backup-(inbel)verbinding nodig.
Helaas was ik zakelijk niet afhankelijk van mijn verbinding toen ik dit contract afsloot....is pas sinds een kleine 2 maanden, en zoals er staat zit ik nog 6 maanden aan het contract vast...helaas...

maar goed, feit is, dat onlangs mijn uiterste pogingen om verbinding te behouden, zie TS, is dit niet gelukt. Daar ging het mij om met dit topic

Geen commentaar

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even de volgende twee quotes...
robbydw schreef op 21 september 2004 @ 13:44:
Ik blij, tot gisteravond toen mijn verbinding het van het ene op het andere moment niet meer deed: was na 21.00u dus kon die EIKELS niet meer bellen, maar had al wel zo'n voorgevoel gezien de datum. Nog even voor de zekerheid gegeken of het probleem niet lokaal zat maar nee.
Dus als ik dit zo lees is je verbinding na 21.00 uur gisteravond (maandag 20 sept) ermee gestopt...
robbydw schreef op 21 september 2004 @ 14:31:
Toen werd ze beetje boos want wij (klanten van KPN) moeten weten dat dit nog niet zo eenvoudig is en dat bij het afsluiten van een ADSL verbinding er een monteur naar de centrale gaat om enkele draden (zo zei ze het) te verwijderen. Als KPN vervolgens weer opdracht krijgt tot aansluiten, gaat er weer een monteur naar de centrale om draden aan te sluiten....Wie o wie gelooft dit sprookje????
Als ik deze reactie van KPN lees, denk ik dat is vreemd... Stuurt KPN hun mensen naar een centrale toe buiten de kantooruren :? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien hier dan wel weer de nodige overwerkkosten aan verbonden zijn. Dit laatste lijk mij weer onwaarschijnlijk aangezien KPN ook op de kleintjes let.

Met andere woorden, het lijkt mij een één of andere geautomatiseerd batch process en er zit bijna geen handmatige actie aan verbonden...

• UltraSub
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 16:05:
[...]
Ja daarom krijg je bij zakelijke lijn ook schadevergoeding als je lijn eruit ligt. Daar zijn die SLA's voor. Natuurlijk kunnen ze daar niet toveren, maar zakelijk gebruikers liggen sneller op de rit als er wat fout gaat dan particulieren.
Klopt als een bus..
Als jij een zakelijk nodig hebt, dan moet je die ook nemen. Krijg je ook meer voor terug. En natuurlijk kul om te zeggen dat ze zomaar een particulieren lijn dicht mogen gooien... |:( Is ook stom en kut en zou ook pissed zijn voor 5 minuten, maar je kan er geen zak aan doen, je hebt het zo afgesproken en anders ga je maar advocaat bellen en maak er werk van. Je schiet er gewoon niks mee om er over door te blijven zeiken.
Je hebt geen zakelijk abbo nodig om te kunnen vertrouwen op je verbinding. Dat is hier de hele discussie niet. Het gaat hier niet over een beetje downtime. Ja dat is balen, dan rij ik maar naar het werk.

Het was niet zo afgesproken.. Ik vraag me af waar je dat nu weer vandaan haalt.

En er wordt hier niet over doorgezeken. Jij was degene die ineens weer kwam trollen, terwijl het hier al lang er over ging of het een reden kon zijn om op te zeggen ivm contractbreuk. Dus het topic had wel degelijk nut.
Snap trouwens niet als jullie allebei zo afhankelijk zijn van VPN dat jullie een particulieren lijn nemen waarmee zulke dingen kunnen gebeuren, ondanks dat het een stomme fout is. Je weet dat je met een zakelijke lijn volgende dag al weer online bent. En als je dat niet gelooft dan ben je aan het :Z of O-) van geloof
Zoals het hier ligt, ben je ook met een zakelijk abbo niet de volgende dag online. Geloof dat maar niet. KPN moet gewoon haar kabeltjes weer aansluiten, en dat duurt een tijd. Want wat dat betreft staan ze los van Tiscali. Ze kregen immers een verzoek om af te sluiten van Tiscali, en dat hebben ze netjes gedaan. Ja, je voordeel zou zijn dat je knakies van Tiscali vangt, omdat je een SLA had. Maar schiet je daar iets mee op? Nee...

Je doet net alsof mensen hier zwaar afhankelijk zijn van hun lijn, en het hun net als een bedrijf vies veel geld kost als ze er uit liggen. Dat is natuurlijk niet zo. En dat werd ook helemaal niet zo verteld. Er werden gewoon een hoop nadelen gemeld die de TS hierdoor nu had.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Woudloper schreef op 21 september 2004 @ 16:14:

[...]

Dus als ik dit zo lees is je verbinding na 21.00 uur gisteravond (maandag 20 sept) ermee gestopt...

[...]

Als ik deze reactie van KPN lees, denk ik dat is vreemd... Stuurt KPN hun mensen naar een centrale toe buiten de kantooruren :? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien hier dan wel weer de nodige overwerkkosten aan verbonden zijn. Dit laatste lijk mij weer onwaarschijnlijk aangezien KPN ook op de kleintjes let.

Met andere woorden, het lijkt mij een één of andere geautomatiseerd batch process en er zit bijna geen handmatige actie aan verbonden...
In dat geval zou een switch van KPN naar BBnet ongeveer 1 dag duren lijkt mij sterk eerlijk gezegd
Als dat zo is dan zal ik meteen mijn huidige abbo opzeggen en overstappen.
Want 3 weken of langer zonder internet is voor mij nu dus de reden dat ik niet overstap of zijn er mensen met andere ervaringen?

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Woudloper schreef op 21 september 2004 @ 16:14:

[...]

[...]

Dat lijkt mij ook sterk inderdaad...überhaupt dat een monteur dit moet doen. Wrom die draadjes weghalen (bijvoorbeeld bij verhuizing) als volgende bewoner misschien ook weer ADSL wil. Kortom ONGELOOFWAARDIG

Geen commentaar

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mja, 3 weken is wel errug lang. Vraag Tiscali eens om een specificatie van die 3 weken. Ik denk dat we daar allemaal wel benieuwd naar zijn. :)

Ik zou zeggen: aanvraag bij KPN: 1 dag. Akkoord naar Tiscali: 1 dag. Administratieve rompslomp: 1 dag. Uitloop.... 1 dag. 4 dagen dus. Ik zie niet in waarom het 3 weken moet duren.

[ Voor 40% gewijzigd door Bergen op 21-09-2004 16:21 ]

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op 21 september 2004 @ 16:18:
[...]

In dat geval zou een switch van KPN naar BBnet ongeveer 1 dag duren lijkt mij sterk eerlijk gezegd
Want 3 weken of langer zonder internet is voor mij nu dus de reden dat ik niet overstap of zijn er mensen met andere ervaringen?
KPN provider --> KPN provider kan geloof ik binnen paar uur....echter van KPN naar BBnet, gat de nodige tijd overheen...hoe lang precies weet ik niet maar meen me iets van +/- 3 weken te herinneren

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Bergen schreef op 21 september 2004 @ 16:20:
Mja, 3 weken is wel errug lang. Vraag Tiscali eens om een specificatie van die 3 weken. Ik denk dat we daar allemaal wel benieuwd naar zijn. :)

Ik zou zeggen: aanvraag bij KPN: 1 dag. Akkoord naar Tiscali: 1 dag. Administratieve rompslomp: 1 dag. Uitloop.... 1 dag. 4 dagen dus. Ik zie niet in waarom het 3 weken moet duren.
Tsja, helaas ben ik KPN en / of Tiscali niet. Beiden zeggen 3 weken. De opsomming die jij geeft kan ik nog inkomen maar drie weken, kom op zeg. Gaan de verzoeken bij Ad Scheepbouwer op een stapel op het bureau en worden ze persoonlijk getekend? KPN zei ook dat ik een schriftelijke bevestiging ontvang van de aanvraag...

[ Voor 6% gewijzigd door robbydw op 21-09-2004 16:24 ]

Geen commentaar

• UltraSub
Bergen schreef op 21 september 2004 @ 16:20:

Ik ook niet.. Toch duurt het vrijwel altijd zo lang, door de adminstratieve rompslomp er omheen...

Ik vroeg helemaal niks meer aan Tiscali, anders dan het adres waar de aangetekende brief met opzegging en evt advocaten briefje heen moest :P

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 16:22:
[...]

KPN provider --> KPN provider kan geloof ik binnen paar uur....echter van KPN naar BBnet, gat de nodige tijd overheen...hoe lang precies weet ik niet maar meen me iets van +/- 3 weken te herinneren
Die 3 weken weerhoud mij er eerlijk gezegd van al scheelt het mij wel een aanzienelijk bedrag op jaarbasis voor een sneller abbo.
zal het forum eens doorspitten op ervaringen van medetweakers

Gezien het verhaal van de TS is dit nu een reden voor het niet meer voortzetten van je internetabbo dat je dan ook niet meer dat resterende halve jaar te betalen?

In principe komt de provider zijn verplichtingen niet na jegens de gebruiker (klant) dit zou ik zien als eenzijdige contractbreuk en heb je verder ook geen betalingsverplichtingen meer naar Tiscali toe

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10
robbydw schreef op 21 september 2004 @ 16:22:
[...]

KPN -> BabyXl kan ook binnen paar minuten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Heb net even dit topic doorzitten lezen, als ik in de schoenen van de TS had gestaan had ik het abbo inderdaad opgezegd wegens eenzijdige contractbreuk. Dus aangetekende brief naar tiscali waarin je jou verhaal uitlegt.

Als je inderdaad met het opzeggen wil door gaan is het wellicht handig om even informatie in te winnen bij een jurist / consumenten bond of jij wel in je recht staat.

Maar ik denk dat ik ze al voor de karton rechter had gesleept, al is het maar voor me eigenwaarde. Het is belachelijk dat een klant dit zomaar kan overkomen.

Heel veel succes in ieder geval de komende weken.

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

kolere wat frustrerend. afnokken met die tiscali. aaah ik word al misselijk als ik die tiscali gozer op de radio hoor met zn "internet voor iedereen!!" :r stelt dus gewoon niks voor. mooie praatjes. bla bla. ik raad je xs4all aan.

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op 21 september 2004 @ 16:18:
[...]

Even wat mensen uit de droom helpen:
  • Ja, er zijn processen geautomatiseerd bij KPN
  • Ja, er zijn processen geautomatiseerd bij TISCALI
  • Ja, er zijn processen tussen ISP en KPN geautomatiseerd
  • Nee, dat zijn vast niet alle processen dit geldt voor alle 3 de vorige bullits
  • Ja, soms gaat dit fout
  • Een monteur zal hoogstwaarschijnlijk niet na 21:00 uur standaardwerkzaamheden verrichten dus
  • TS heeft waarschijnlijk probleem pas na 21:00 uur opgemerkt
Ik kan het wat uitgebreider verwoorden, maar heeft dat zin ? KPN heeft haar belang bij het niet optimaal laten verlopen van deze interfacing, dat weten we allemaal.

TS heeft hier gewoon wat minder geluk met de administratieve afwikkeling van een afmelding, die door iemand anders in gang gezet is, op waarschijnlijk een andere lijn.

Dat is een wanprestatie, en het is begrijpelijk dat hij hiervoor een schuldige zoekt. Ik denk echter dat maar een klein deel van de schuld bij Tiscali ligt.

Als de OPTA hier nu eens een GROTE stap in zou doen - qua regelgeving, aanbevelingen, boetes - zou de wereld er voor ons consumenten er een stuk mooier uitzien. En dan heb ik het niet over schuld zoeken, maar oplossingen vinden.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:02:
kolere wat frustrerend. afnokken met die tiscali. aaah ik word al misselijk als ik die tiscali gozer op de radio hoor met zn "internet voor iedereen!!" :r stelt dus gewoon niks voor. mooie praatjes. bla bla. ik raad je xs4all aan.
hehe ja het is misschien wel voor iedereen, maar je moet er wel ff op wachten :? enne iedereen bij Tiscali kan zomaar wat opzeggen

Geen commentaar

• Freee!!

Freee!!

mhr-zip schreef op 21 september 2004 @ 16:32:
[...]
KPN -> BabyXl kan ook binnen paar minuten.
FYI: BabyXL = Tiscali

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
heb tiscali wederom aan de lijn met vraag of ik het abo kan ontbinden. (eerst netjes vragen) :)

Nu zegt de dame dat Tiscali geen opdracht heeft gegeven om kpn deel op te zeggen maar na aandringen van mij gaat ze het nu toch even navragen op andere afdeling :?

Dus nu vraag ik me ook af of er al opdracht is gegeven tot aansluiten...zucht

Geen commentaar

Verwijderd

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 17:40:
heb tiscali wederom aan de lijn met vraag of ik het abo kan ontbinden. (eerst netjes vragen) :)

Nu zegt de dame dat Tiscali geen opdracht heeft gegeven om kpn deel op te zeggen maar na aandringen van mij gaat ze het nu toch even navragen op andere afdeling :?

Dus nu vraag ik me ook af of er al opdracht is gegeven tot aansluiten...zucht
Hier lijkt me het probleem intern... :
  1. Of er wordt niet gecommuniceerd
  2. Of er wordt wel gecommuniceerd maar niet geregistreerd
  3. Of er wordt gecommuniceerd maar half of verkeerd geregistreerd
Mogelijkheid
  1. valt af, want er is iets gecommuniceerd, anders was er niets gebeurd
  2. valt ook af, want er is iets gebeurd
  3. zou zeer wel kunnen. Er is namelijk iets gebeurd
Hier kun je die partij (Tiscali) op aanspreken.

Wat er ook aan de hand kan zijn is dat je gewoon een slecht geinformeerde medewerker aan de lijn had. >:)

Vind het wel vreemd dat er geen mogelijkheid is zo'n proces te onderbreken. Ik bedoel, als je met meerdere partijen te maken hebt, gaat er wel eens wat fout.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Wat ben ik toch een ongelooflijke kneus...
|n het tweede gesprek dat ik vanochtend had met tiscali is mij de toezegging gedaan dat het abo deel van Tis wordt stopgezet totdat verbinding weer actief is!

Daarnaast toezegging dat ik één maand gratis krijg...

Nu heb ik net weer gebeld, uiteindelijk weer aangegeven dat zij schuld hebben. Wordt ook erkend.

Maar toezeggingen die vanmorgen zijn gedaan, hadden niet gedaan mogen worden. Kunnen ze namelijk niet garanderen :( :( PARRRRRDON?!?! Wrom ben ik een kneus, omdat ik van dat tweede gesprek geen naam heb genoteerd!!!! eerste wel. Wat wil het "toeval" van eerste gesprek konden ze een log vinden, van het tweede niet...jahoor.

Waar het op neer komt en wat er is gezegd: er wordt gewoon geïncasseerd nu vanuit Tiscali, dit kan echter teruggekregen worden door ZELF brief te schrijven met het verhaal :|

Wat betreft maand gratis, kan en mag geen toezegging over worden gedaan. ben vanmorgen dus voorgelogen. Ik heb dit hele gesprek opgenomen.

o ja, ik moet ook opnieuw aansluitkosten betalen en ook dat in brief zeggen dat ik dat terug wil...

Oftewel, hun fout, en ik die maar moet zorgen dat mn centen terugkomen!

(en trouwens wat goedkoop abo betreft, zoals sommigen zeiden, ik betaal iets van €54,- p/m)

[ Voor 5% gewijzigd door robbydw op 21-09-2004 18:07 ]

Geen commentaar

• Freee!!

Freee!!

robbydw schreef op 21 september 2004 @ 18:02:
Wat ben ik toch een ongelooflijke kneus...
|n het tweede gesprek dat ik vanochtend had met tiscali is mij de toezegging gedaan dat het abo deel van Tis wordt stopgezet totdat verbinding weer actief is!

Daarnaast toezegging dat ik één maand gratis krijg...

Nu heb ik net weer gebeld, uiteindelijk weer aangegeven dat zij schuld hebben. Wordt ook erkend.

Maar toezeggingen die vanmorgen zijn gedaan, hadden niet gedaan mogen worden. Kunnen ze namelijk niet garanderen :( :( PARRRRRDON?!?! Wrom ben ik een kneus, omdat ik van dat tweede gesprek geen naam heb genoteerd!!!! eerste wel. Wat wil het "toeval" van eerste gesprek konden ze een log vinden, van het tweede niet...jahoor.

Waar het op neer komt en wat er is gezegd: er wordt gewoon geïncasseerd nu vanuit Tiscali, dit kan echter teruggekregen worden door ZELF brief te schrijven met het verhaal :|

Wat betreft maand gratis, kan en mag geen toezegging over worden gedaan. ben vanmorgen dus voorgelogen. Ik heb dit hele gesprek opgenomen.

Oftewel, hun fout, en ik die maar moet zorgen dat mn centen terugkomen!

(en trouwens wat goedkoop abo betreft, zoals sommigen zeiden, ik betaal iets van €54,- p/m)
Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar ik zou een
aangetekende brief sturen met de mededeling dat jij geen cent meer betaalt, aangezien zij eenzijdig het contract hebben verbroken en dat jij je nu volledig vrij voelt om met een andere provider een contract aan te gaan. Gegeven dat de ADSL-aansluiting dus al van je telefoonlijn verwijderd is (volgens KPN), moet dat nog redelijk vlot gaan ook.

• mhr-zip
Dus?

Als je gebruik maakt van het netwerk van Tiscali, ben je niet verbonden aan de voorwaarden van de ISP Tiscali.

Zijn 2 hele grote verschillen. Tiscali Wholesale is goed bezig. Tiscali ISP zijn echt een stel prutsers.

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 21-09-2004 18:13 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mhr-zip schreef op 21 september 2004 @ 18:11:
[...]
Als je gebruik maakt van het netwerk van Tiscali, ben je niet verbonden aan de voorwaarden van de ISP Tiscali.
.
TS maakt gebruik van kpn netwerk.

dus....

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 21-09-2004 20:01 ]

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
leuk_he schreef op 21 september 2004 @ 20:01:
[...]

TS maakt gebruik van kpn netwerk.

dus....
en heeft waar hij woont geen toegang tot andere tiscali netwerk

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
kleine update:

vandaag keurige brief vanTiscali ontvangen met mededeling dat aansluiting is aangevraagd.

Binnenkort zullen de aansluitkosten (€78,-) worden afgeschreven van uw rekening.
8)7 |:( :(

hmmm dat zullen we nog wel zien. Heet dat niet stelen, als je van iemands rekening geld afhaalt, zonder toestemming (retorische vraag :) )

Geen commentaar

• mhr-zip
robbydw schreef op 23 september 2004 @ 20:05:
kleine update:

vandaag keurige brief vanTiscali ontvangen met mededeling dat aansluiting is aangevraagd.

Binnenkort zullen de aansluitkosten (€78,-) worden afgeschreven van uw rekening.
8)7 |:( :(

hmmm dat zullen we nog wel zien. Heet dat niet stelen, als je van iemands rekening geld afhaalt, zonder toestemming (retorische vraag :) )
Aansluit, of afsluitkosten?

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mhr-zip schreef op 23 september 2004 @ 20:13:
[...]

Aansluit, of afsluitkosten?
Aansluit...nee afsluiten hebben ze gratis en voor nix EN ZONDER TOESTEMMING gedaan

Geen commentaar

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Je mag opheffen. zij blijven in gebreke. zou ik doen. ga naar bbned ofzo kpn gedeelte ben je ook al af :P

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Check je mail.

Verder wil ik iedereen hier even goed waarschuwen om netjes met elkaar om te gaan, flame/troll partijen worden vanaf nu direct streng bemodereerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Xandrios op 23-09-2004 22:08 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij, als ik dit zo lees, wil Tiscali gewoon geen abonnees meer hebben over het KPN netwerk, omdat ze zelf (nl. BabyXL) een netwerk hebben.
Ze zijn natuurlijk goedkoper uit als alle abonnees die nu op KPN zitten over gaan naar BabyXL.
Dus hoe speel je dat klaar als bedrijf?
Je zegt de KPN lijn op (zogenaamd per ongeluk), gebruiker protesteert, je negeert dat. Lijn wordt dus afgesloten, de gebruiker gaat dan wel over de rooie, maar hij/zij wil toch weer Internet. Dus bied je je nederigste excuses aan en vervolgens vraag je opnieuw aan over BabyXL netwerk. Jij heb je zin, de gebruiker baalt, maar die gaat toch geen rechtzaak beginnen, want dat kost teveel geld. Misschien dat je wat klanten kwijtraakt, maar ach, met de nieuwe aanbieder waar die mee in zee gaat, is de kans 33% dat het weer over het BabyXL netwerk gaat, dus dan maak je ook weer winst op...

just my 2 cents. (ik zeg niet dat dit de waarheid is, maar het zou me niets verbazen...)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

c70070540: Wees maar gerust dat dat meer geld kost dan dat het ooit oplevert hoor. Het is gewoon brakke communicatie die dit veroorzaakt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 10:07

BrZ

c70070540 schreef op 23 september 2004 @ 22:53:
Volgens mij, als ik dit zo lees, wil Tiscali gewoon geen abonnees meer hebben over het KPN netwerk, omdat ze zelf (nl. BabyXL) een netwerk hebben.
Ze zijn natuurlijk goedkoper uit als alle abonnees die nu op KPN zitten over gaan naar BabyXL.
Je zegt de KPN lijn op (zogenaamd per ongeluk), gebruiker protesteert, je negeert dat. Lijn wordt dus afgesloten, de gebruiker gaat dan wel over de rooie, maar hij/zij wil toch weer Internet. Dus bied je je nederigste excuses aan en vervolgens vraag je opnieuw aan over BabyXL netwerk. Jij heb je zin, de gebruiker baalt, maar die gaat toch geen rechtzaak beginnen, want dat kost teveel geld. Misschien dat je wat klanten kwijtraakt, maar ach, met de nieuwe aanbieder waar die mee in zee gaat, is de kans 33% dat het weer over het BabyXL netwerk gaat, dus dan maak je ook weer winst op...

just my 2 cents. (ik zeg niet dat dit de waarheid is, maar het zou me niets verbazen...)
lol, dit is de grootste bullshit die ik in tijden heb gehoord ;) Ik heb zelf buiten dit geval nog niet van dit probleem gehoord, dat zo'n lijn opeens wordt opgezegd. Ik vind dan ook dat er in dit topic nogal overdreven gereageerd wordt. Kom op, een fout kan gebeuren, en ja, het is heel vervelend voor degene die het overkomt. Maar goed, ik weet dat jullie allemaal perfect zijn ;)

Ik reageer hier niet namens Tiscali, maar gewoon namens mijzelf ;)

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Wat een gespeculeer allemaal in dit topic. Er moet wel degelijk een kpn monteur naar de centrale om kabeltjes te trekken. Ga maar eens zoeken op internet naar het principe rond kruisdraden trekken etc.
Er zit wel wat meer achter een adsl lijntje aansluiten dan alleen het "knopje" omzetten... dus zorg er eerst voor dat je zelf genoeg af weet van de materie alvorens bull-uitspraken te doen.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
c70070540 schreef op 23 september 2004 @ 22:53:

Zou in mijn geval niet slim zijn van Tiscali om dit te doen. Ik heb vanaf mijn locatie namelijk niet de beschikking over hun eigen netwerk. Dat zou dus zeer krom van ze zijn...

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Superstudent schreef op 24 september 2004 @ 02:46:
Wat een gespeculeer allemaal in dit topic. Er moet wel degelijk een kpn monteur naar de centrale om kabeltjes te trekken. Ga maar eens zoeken op internet naar het principe rond kruisdraden trekken etc.
Er zit wel wat meer achter een adsl lijntje aansluiten dan alleen het "knopje" omzetten... dus zorg er eerst voor dat je zelf genoeg af weet van de materie alvorens bull-uitspraken te doen.
Dat verklaart dan wel die €78,- aansluitkosten...Het mag wat kosten zeg.
Kan dit niet efficiënter gezien het feit dat er nu 2x een monteur naar die centrale moet voor een werkje van wat zal het zijn (half uurtje)

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
....Net gebeld door KPN. Die hadden maar eens even contact opgenomen met Tiscali over wat er aan de hand is :)

Ondanks dat het niet de schuld is van KPN, brengen zij 2 maanden geen abo kosten (KPN deel) in rekening. Dat vind ik dus echt heel netjes omdat ze dat helemaal niet verplicht zijn.

In de loop van volgende week bellen ze terug om te laten weten wat de status is van de aansluiting.

Verder verzoek van Tiscali om de ontstane problemen te faxen naar hen zodat ze naar een "oplossing" kunnen zoeken. (o.a. in rekening gebrachte aansluitkosten)

De aanhouder wint :)

Geen commentaar

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

robbydw schreef op 24 september 2004 @ 08:29:
[...]

Dat verklaart dan wel die €78,- aansluitkosten...Het mag wat kosten zeg.
Kan dit niet efficiënter gezien het feit dat er nu 2x een monteur naar die centrale moet voor een werkje van wat zal het zijn (half uurtje)
het probleem is dat kpn niet zomaar eventjes monteurs naar de centrale kan sturen. Dit is allemaal gekoppeld aan geautomatiseerde protocollen. Hierdoor kan je globaal genomen alle klanten het snelst helpen. Jij moet ook gewoon als een nieuwe aansluiting behandeld worden, daarmee moet je weer door die hele procedurelijst lopen. Als ze dat niet op die manier zouden doen, wordt hun database een zooitje.

Helaas is het dus niet ff onderhands te fixen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
....And the story continues.... (niet positief)

Sorry maar ik moet de ontwikkelingen even kwijt.

Na een stilte van twee weken ontving ik gisteren een pakketje van KPN...huh, dat is wat ik zei. Het was een pakketje met daarin ene installatie boekje, een utp kabel, telefoonkabel en ene splitter... Vreemd maar oke. Is nieuw KPN abo aangevraagd dus zal wel. Stond in de brief ook: startpakket zonder modem.

"Hey ze weten dus dat ik al abo heb (gehad) en dus al modem heb. Standaard procedure dat ze dit sturen dus zal wel goed zijn" (dacht ik)

Vandaag: POst van Tiscali...Hierbij ontvangt u van Tiscali uw nieuwe inloggegevens...bla bla bla...klantcode, nieuw mail adres, instellingen voor de mail enz enz...

NEE HE hebben die klootviolen een nieuw abo aangemaakt :X :? 8)7 :X :? 8)7 |:(

Ik kreeg dus het idee dat de verbinding iig ook wel weer zou werken...na mijn router en modem vandaag uit en weer aan te hebben gezet brandden de lampje inderdaad naar behoren. echter sites raadplegen lukt niet en mail binnenhalen evenmin.

...totdat ik nieuwe inloggegevens invoer en het wel werkt... JEZUS!!!! oude abo is dus afgesloten en dat was niet bedoeling want zo Tiscali abo houden incl de oude voorwaarden (onder meer geen datalimiet) Die ik met nieuwe abo nu wel heb.

Ik heb dus zojuist 3 kwartier met dezelfde dame als de laatste keer aan de lijn gehangen. Ze was vol onbegrip en snapte niet dat er nieuw abo was aangevraagd.

Dat nieuwe abo vind ik ook niet zo erg, afgezien vand e datalimiet en het feit dat mijn mailadressen (oude) vanavond worden opgeheven!!!! Dit vertelde ze doodleuk. (deze kan ik nu nog gebruiken)

Ik heb dus mijn oude abo teruggeeist omdat ook voor dit opzeggen geen toestemming is gegegeven door de abonnementshouder wat ze nog kon bevestigen ook...

Ik kon oude account behouden maar dan moet ik nu voor 2 abo's betalen. Ja meneer dan betaalt u voor het oude en het nieuwe HUH 8)7

Diverse malen is ze tijdens het gesprek naar de man
anger gelopen om e.e.a te bespreken maar toen ik vroeg of ik de manager kon spreken werd ze kwaad omdat ze al drie kwartier aan het overwerken was door mij en ze vanalles probeerde te regelen. (kortom het was mijn schuld dat ik haar ophield, mwoh) :)

Daar heb ik dus mooi schijt aan (niet gezegd)

Nu is uiteindelijk besloten dat ze alles laten zoals het is en ze gaan onderzoeken (zoals zij het zei) Kortom, ik zit nu met twee abo's omdat ik mijn oude mailadressen niet kwijt wil (vallen ook aantal aliassen onder van onder meer mn vader)

Ze gaan nu kijken of ze de oude mailadressen kunnen overhevelen naar het nieuwe abo en dat datalimiet wordt opgeheven. Kan dat niet dan moeten ze maar zorgen dat ik mijn oude inloggegevens weer kan gebruiken.

Verder zei ze ook nog dat KPN de lijn GESLOOPT had (was vakjargon volgens haar) en daardoor ook het tiscali deel was opgeheven. terwijl ze voorgaande keren zei dat alleen adsl deel opnieuw aangevraagd moest worden en abo door zou lopen (waarvoor ik zelfs door moest blijven betalen tijdens mijn tijd offline)

Fouten maken is menselijk zoals meerdere mensen al hebben gezegd maar dit wordt echt te erg...

Sorry dat het zo'n lang stuk is geworden maar lucht wel weer enigszins op...

EDIT:
Heb hele gesprek opgenomen en vorige gesprekken ook nog dus wil nog wel zien wie er gelijk krijgt

[ Voor 4% gewijzigd door robbydw op 07-10-2004 18:55 ]

Geen commentaar

• mhr-zip
robbydw schreef op 07 oktober 2004 @ 18:53:
....And the story continues.... (niet positief)

Sorry maar ik moet de ontwikkelingen even kwijt.

Na een stilte van twee weken ontving ik gisteren een pakketje van KPN...huh, dat is wat ik zei. Het was een pakketje met daarin ene installatie boekje, een utp kabel, telefoonkabel en ene splitter... Vreemd maar oke. Is nieuw KPN abo aangevraagd dus zal wel. Stond in de brief ook: startpakket zonder modem.

"Hey ze weten dus dat ik al abo heb (gehad) en dus al modem heb. Standaard procedure dat ze dit sturen dus zal wel goed zijn" (dacht ik)

Vandaag: POst van Tiscali...Hierbij ontvangt u van Tiscali uw nieuwe inloggegevens...bla bla bla...klantcode, nieuw mail adres, instellingen voor de mail enz enz...

NEE HE hebben die klootviolen een nieuw abo aangemaakt :X :? 8)7 :X :? 8)7 |:(

Ik kreeg dus het idee dat de verbinding iig ook wel weer zou werken...na mijn router en modem vandaag uit en weer aan te hebben gezet brandden de lampje inderdaad naar behoren. echter sites raadplegen lukt niet en mail binnenhalen evenmin.

...totdat ik nieuwe inloggegevens invoer en het wel werkt... JEZUS!!!! oude abo is dus afgesloten en dat was niet bedoeling want zo Tiscali abo houden incl de oude voorwaarden (onder meer geen datalimiet) Die ik met nieuwe abo nu wel heb.

Ik heb dus zojuist 3 kwartier met dezelfde dame als de laatste keer aan de lijn gehangen. Ze was vol onbegrip en snapte niet dat er nieuw abo was aangevraagd.

Dat nieuwe abo vind ik ook niet zo erg, afgezien vand e datalimiet en het feit dat mijn mailadressen (oude) vanavond worden opgeheven!!!! Dit vertelde ze doodleuk. (deze kan ik nu nog gebruiken)

Ik heb dus mijn oude abo teruggeeist omdat ook voor dit opzeggen geen toestemming is gegegeven door de abonnementshouder wat ze nog kon bevestigen ook...

Ik kon oude account behouden maar dan moet ik nu voor 2 abo's betalen. Ja meneer dan betaalt u voor het oude en het nieuwe HUH 8)7

Diverse malen is ze tijdens het gesprek naar de man
anger gelopen om e.e.a te bespreken maar toen ik vroeg of ik de manager kon spreken werd ze kwaad omdat ze al drie kwartier aan het overwerken was door mij en ze vanalles probeerde te regelen. (kortom het was mijn schuld dat ik haar ophield, mwoh) :)

Daar heb ik dus mooi schijt aan (niet gezegd)

Nu is uiteindelijk besloten dat ze alles laten zoals het is en ze gaan onderzoeken (zoals zij het zei) Kortom, ik zit nu met twee abo's omdat ik mijn oude mailadressen niet kwijt wil (vallen ook aantal aliassen onder van onder meer mn vader)

Ze gaan nu kijken of ze de oude mailadressen kunnen overhevelen naar het nieuwe abo en dat datalimiet wordt opgeheven. Kan dat niet dan moeten ze maar zorgen dat ik mijn oude inloggegevens weer kan gebruiken.

Verder zei ze ook nog dat KPN de lijn GESLOOPT had (was vakjargon volgens haar) en daardoor ook het tiscali deel was opgeheven. terwijl ze voorgaande keren zei dat alleen adsl deel opnieuw aangevraagd moest worden en abo door zou lopen (waarvoor ik zelfs door moest blijven betalen tijdens mijn tijd offline)

Fouten maken is menselijk zoals meerdere mensen al hebben gezegd maar dit wordt echt te erg...

Sorry dat het zo'n lang stuk is geworden maar lucht wel weer enigszins op...

EDIT:
Heb hele gesprek opgenomen en vorige gesprekken ook nog dus wil nog wel zien wie er gelijk krijgt
En je hebt ook vast weer een nieuw jaar contract gekregen :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
ik zou per direct opzeggen... aut. incasso direct stopzetten..
je staat volledig in je recht.

• Freee!!

Freee!!

robbydw schreef op 07 oktober 2004 @ 18:53:
<knip>
EDIT:
Heb je wel (bij voorkeur van te voren) verteld dat je het gesprek opnam? Zoniet, dan zou je best wel eens een probleem kunnen hebben als je de opname wilt gebruiken.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Mr. Liu schreef op 07 oktober 2004 @ 20:37:
[...]

Heb je wel (bij voorkeur van te voren) verteld dat je het gesprek opnam? Zoniet, dan zou je best wel eens een probleem kunnen hebben als je de opname wilt gebruiken.
Ik wou net zeggen, mijn vader heeft net zo'n situatie gehad met wat andere betalingen en had het ook opgenomen.
Toen er een rechtszaak van kwam was het niet geldig, omdat je niet andermans gesprekken mag opnemen tenzij hij/zij ervan op de hoogte van wordt gesteld voor het gesprek. (ook te zien in die crimi-series dat ze eerst vragen of ze opgenomen mgen worden)

Ik zou ook gewoon je automatische incasso stil laten zetten en ze er weer op de hoogte laten maken bij "klantenservice" dat dit (<- het euveltje) bewust is gedaan en je er eventueel wel wil over praten en eventueel een schikking wil stellen of het gewoon het probleempje (wat het al niet meer is) gewoon oplossen met een redelijke oplossing.
Zo te horen zijn hun gewoon in gebreke gebleven en heb jij je recht om niet te betalen als zijn hun service niet meer kunnen leveren.

Ook lijkt het mij een beetje krom dat jij weer aansluitkosten moet betalen om je weer aante laten sluiten.

Ik kijk wel wat er van komt en laat dat ons ook weten omdat er opeens veel topics komen met problemen van internet-providers en eventuele rechten ervan.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mhr-zip schreef op 07 oktober 2004 @ 20:24:
[...]

En je hebt ook vast weer een nieuw jaar contract gekregen :)
Daar zeg je idd wat...zal ik morgen eens ff navragen

Geen commentaar

• mhr-zip
robbydw schreef op 07 oktober 2004 @ 21:11:
[...]

Daar zeg je idd wat...zal ik morgen eens ff navragen
Ik ging echt telco - telco naar een babyxl provider. Of anders naar xs4all.

En contracten? See you in court.

Pagina: 1