Toon posts:

[Garantie] Oplader valt er niet onder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn telefoon terug gebracht naar BelCompany omdat ie niet meer oplaadde. In de winkel is er getest met een andere oplader, werkte ook niet, dus opgestuurd. Nu komt ie terug met dat er niks aan de hand is, dus is de conclusie dat het aan de oplader moet liggen. De andere moet dan ook stuk geweest zijn. Vreemd.

Nog vreemder echter, dat de oplader niet onder de garantie valt. Het toestel en dus ook de oplader zijn nog geen jaar oud. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Laat ze dan maar een goeie oplader erbij pakken en dan kijken of het aan de oplader ligt. Ze willen waarschijnlijk gewoon ff makkelijk onder die voorwaarde onder de garantie uit willen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 21-09-2004 13:44 ]

Verwijderd

Er wordt altijd gezegd dat je maar een half jaar garantie hebt op accessoires zoals de accu, de oplader eventuele headset etc.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

3 maanden op de batterij, en meestal ook 3 manden op de accu (soms half jaar, ligt er een beetje aan).

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
lijkt me heel raar dat je daar minder garantie op krijgt.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Op de batterij of op de lader?

Eigenlijk ís het ook raar, maargoed, batterijen gaan nu eenmaal sneller stuk, en er is lastiger aan te zien of 'ie kapot is. Waterschade zie je niet bij de lader en de accu, wél op de telefoon. Ook het feit dat met een oplader sneller gegooid wordt dan met een telefoon, veroorzaakt dat er minder garantie op zit. Enig idee hoe vcaak die dingen kapot gaan? Dan zou het niet meer te betalen zijn voor de fabrikant...

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:04

Jrz

––––––––––––

want een onzin
je mag er vanuit gaan dat een lader langer meegaat dan 6 maanden
+ als je met je spullen gooit vervalt je garantie.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Dit valt gewoon onder garantie, naar mijn mening. Een lader is geen apparaat wat door verkeerd gebruik niet meer goed werkt zoals een accu.

Tenzij het duidelijk vermeld staat in de garantievoorwaarden van het apparaat.

Maar zoals de vorige al vermelde, laat hun maar eens testen met een lader die wel goed is. Jij hoeft niet te bewijzen dat het toch aan de telefoon ligt, zij moeten kunnen bewijzen dat hij niet kapot is.

Je staat in welke manier dan ook in je recht. Een apparaat moet minstens 2 jaar werken volgens de consumentenbond.

• Albano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 16:52
Bekend verhaal,
ik heb het ook gehad met mijn Sony Ericsson T610. Mijn adapter was lam, terwijl de telefoon niet eens 7 maanden oud was. De mensen van de Belcompany vertelden mij hetzelfde verhaal. Ik kreeg toen een belcompany eigen merk adapter mee (hama). Deze kostte 27 euro!!!. Ik liet het niet bij zitten, zeker niet toen de garantiebepalingen van Sony Ericsson las: Je mag tijdens de garantie geen ander merk apparaat aansluiten op je telefoon, doe je dit wel en de telefoon gaat kapot, dag Garantie! Nou Sony Ericsson gemaild, het bleek dat ik gewoon op de telefoon en alle accessoires 1 jaar garantie had. Mailtje meegenomen, alles werd opgestuurd en ik kreeg gratis een nieuwe adapter :*) ! En de mensen van de Belcompany tja....
Pagina: 1