Promise S150 SX4 of SX4-M wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01
Ik heb 2ehands een promise sx4 gekocht. Dat dacht ik tenminste. Nu blijkt het een SX4-M te zijn, maar ik kan op een verschillende biosversie/type geen verschillen ontdekken op de website van Promise.
Is de SX4-m een nieuwere of oudere revisie van de SX4? of zie ik nog wat over het hoofd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens wat beter op Promise.com :)

SX4: http://www.promise.com/pr...?productId=112&familyId=2
SX4-M: http://www.promise.com/pr...?productId=124&familyId=2

Check de "Controller Specifications" B)

• PROnline
Enige verschil tot nu toe in de omschrijving is:
64MB ECC controller cache memory
bij de SX4-m, voor de rest is de tekst een exacte kopie. Maar op de afbeelding en bij mij thuis ook is er een dimmslot te zien terwijl ik een biosversie heb die alleen bij de downloads voor de SX4-m te vinden is. Lijkt er op dat bij de SX4-M 64mb ECC geheugen standaard bij wordt geleverd als DIMM. Heb er nu toch echt 256mb in zitten in een SX4-m.

[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 23-09-2004 01:31 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad :) SX4: Memory not included. en SX4-M: 64MB ECC controller cache memory

De laatste wordt af fabriek met geheugen meegeleverd. Dat je er nu 256MB hebt zitten komt vast doordat de vorige eigenaar een geheugenupgrade heeft uitgevoerd B)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op de CeBIT zou men in maart dat de FastTrak S150 SX4-M niet-uitbreidbaar geheugen zou krijgen, maar dat was blijkbaar een misverstand.

• PROnline
En dat is doorgeslopen in de produktspecificaties. Geen wonder dat ik er niet uit kwam. Voor de rest is het dus precies dezelfde kaart geworden met een iets nieuwere bios.
Nou ja, niet verkeerd voor € 75,- :9~
Volgende week twee WD 120GB erbij en dan hopen dat raidmigration een beetje werkt. Geen mogelijkheid om de volledige 200gb die ik nu vol heb tijdelijk te backuppen.

Verwijderd

dus dat ding heeft nu 64MB intern + DIMM-slot ?
de oude versie vereiste meen ik een DIMM (64MB minimum) in zijn slot voordat het kaartje uberhaupt zou werken.
Kortom, de -M versie werkt out of the box, in tegenstelling tot het oudere model?

• PROnline
Nee, nog gewoon alleen een dimmslot. Dus layout is hetzelfde gebleven, alleen een andere biosversie incompatible met de SX4. De SX4-m heeft dus als extra een 64mb ECC dimm.
Pagina: 1