Toon posts:

Draadloze internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar een draadloze internet verbinding die 200 meter kan overbruggen. Tussen het zender en de ontvanger zitten 2 huizen over 200 meter dus. Heeft iemand voor mij advies hoe ik dit het beste kan oplossen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Het beste kun je hiervoor 2 saneo accesspoints/bridge met 100 mw uitgangsvermogen gebruiken en tevens gebruik maken van 2 externe richtantennes. De 2 accesspoints/ bridge met elkaar bridgen en klaar is kees

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet het meest bekende merk denk? Ik kan weinig vinden over dit merk/fabrikant

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 13:38:
Dit is niet het meest bekende merk denk? Ik kan weinig vinden over dit merk/fabrikant
Sorry ik bedoelde senao

Verwijderd

Topicstarter
AHA dit veranderd al heel waT:)

Bedankt!

Verwijderd

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de antennes vrij zicht naar elkaar hebben, anders heeft het richten geen zin. Daarbij is het wettelijk vastgesteld dat je maar max. 100 mwatt vermogen mag uitzenden, vandaar verwijs ik jou naar de senao accesspoint/bridge, alle andere merken bridges halen dit uitgangsvermogen vaak niet. Nu maak je ook nog gebruik van externe richtantennes die over het algemeen ook versterken. Als ik het me goed kan herinneren staat 20 db voor 100 mwatt. M.a.w. als je gebruik maakt van een richtantenne met 20 db en een bridge van 100 mwatt zit je al snel op tegen de 200 mwatt, er gaat nl. nog het een en het ander aan vermogen verloren naar mate de antennekabel langer word. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben als ik zo op de 150 mwatt zou komen, ik weet het is niet volgens het boekje , maar wie controleert dat nu, en je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen, anders zit je dadelijk met extra kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Belemmeren bomen en dergelijk ook de verbinding?

Verwijderd

Jazeker, en natuurlijk meer in de zomer wanneer ze blaadjes hebben. Over een korte afstand maakt dit allemaal niet zoveel uit, echter des te verder je wilt komen des te meer bomen en huizen die voor deze straalverbinding staan hier invloed op hebben. Je moet er echt voor zorgen dat de 2 antennes elkaar kunnen "zien"

Verwijderd

Topicstarter
En als dit slecht mogelijk is, zijn er dan nog andere opties?

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-02 19:55
vriendjes worden met de bewoners van de twee tussenliggende huizen en daar een soort van versterkers/repeaters plaatsen. dan hoef je al een stuk minder te overbruggen. Of gewoon een kabeltje ingevragen natuurlijk, maar dan wel ff denken aan de versterking in het midden van de kabel (UPT mag maar 100 meter lang zijn, onversterkt.)

Of via ADSL een VPN maken, zodat je ook een verbinding hebt. Maar dit zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn, omdat ik gok dat het doel van je verbinding het delen van internet is?
Pagina: 1