meerdere beeldschermen met nview

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Als ik een aantal topics hier lees begrijp ik dat je met nview meerdere beeldschermen kan aansluiten. Helaas zit er op mijn videokaart (Geforce 4 MX420) alleen maar een uitgang voor normale beeldscherm (geen DVI), en een TV-out uitgang. Betekend dit dus dat ik een beeldscherm en een tv kan aansluiten en waarop allebei het zelfde beeld wordt gegeven?
En stel dat ik nou nog een beeldscherm wil aansluiten, is er een optie om die op de onboard videokaart in te pluggen en nog steeds het zelfde beeld te ontvangen?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Je gebruikt nu je GForce 2x (VGA en TV-out), hiermee kan je 2x hetzelfde beeld krijgen (clone) of je kan je bureaublad uitbereiden (waardoor je dus gebruik kan maken van 2 schermen waarop je apart kan werken).

Mocht je nog een beeldscherm willen aansluiten dan is dat inderdaad mogelijk met een extra videokaart (hoewel ik niet weet hoe het zit met onboard). Zoek alleen even uit of je geen conflicten gaat krijgen met je GF4 en een onboardVGA.

edit:

PS. dit hoort in /8

[ Voor 4% gewijzigd door Sequence op 21-09-2004 13:15 ]

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Ik zit met dezelfde vraag.
kun je een onboard en een apg videoakaart voor dual screen gebruiken ?

what?

Verwijderd

volgens mij hoort dit wel meer thuis bij beeldkanonnen, maar toch al eens mijn idee.

Een Geforce 2 kan maar 1 scherm tegelijkertijd aan. Dus OF VGA OF TV-out. Dit hangt van de chipset op de kaart af. De samenwerking van on-board en andere kaarten is gewoon een kwestie van windows instellingen. Eenmaal de drivers op de PC staan gewoon aanvinken en het is in orde (de schermen naast elkaar, niet klonen dus)

• Tha Ertenal
ik had een geforce 4 he.. maarre, als ik nu een tv inplug dan is dat gelijk al een gecloonde? of?!? hoe moet je dat dus instellen??

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Verwijderd

Tha Ertenal schreef op 21 september 2004 @ 15:58:
ik had een geforce 4 he.. maarre, als ik nu een tv inplug dan is dat gelijk al een gecloonde? of?!? hoe moet je dat dus instellen??
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/nview.jpg

Ik heb een iets ander model Geforce4 maar bij jou moet het er ongeveer hetzelfde uitzien.

• Tha Ertenal
En hoe ben je daar gekomen? Want wat ik nu heb ziet er anders uit (Nvidia Nview Desktop Manager 6.11 ofzo)

Verwijderd

Via het Configuratiescherm->Beeldscherm->

Tabblad Instellingen

Dan kies je de monitor (1 of 2) en dan de knop Geavanceerd

• Tha Ertenal
Hm, de nview optie staat er niet bij. Erg jammer, ik heb net me tv aangesloten op tv-in, maar bij 0 laat ie niks zien. Moet ie dan niet op 199 ofzo? Want beneden bij normale tv deed ie het wel gewoon.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier 2 x Benq TFT scherm met dual view op mijn Nvidia TI4800SE videokaart met een DVI converter waarvan helaas allebei de schermen met een opstartprobleem zijn(er komt toch een nieuwe Eizo via DVI en een andere via analoog). Ik doe via een icon in de taakbalk en dan via Nview en dan kan ik kiezen voor dual view, clone view of wat dan ook. Dat gaat heel goed. Ik heb wel een balk ingeschakeld boven mijn beeld die zorgt dat alle venster op 1 beeld op gaan en niet over mijn hele beeld lopen. TV in gaat bij dan ook nog goed en mijn TV out gaat ook prima dus niet over te klagen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Tha Ertenal
tjah, die TI4800 is ook wel wat beter dan mijn mx420 he:).
Maar kheb nu TVTool gedownload, en daarmee kan ik nu overschakelen van beeldscherm naar TV en weer terug. Alleen een probleempje, want je kan daar ook instellen dat je je beeldscherm gebruikt om te werken, en je tv voor entertainment. Maar dat snap ik nog niet helemaal hoe dat werkt :(.

• Tha Ertenal
holadie, tis dus helemaal gelukt. Ik heb nu een ander beeldscherm op m'n onboard videokaart gezet, en me beeld is nu vergroot :).
Alleen een prob. met dit beeldscherm: Het beeld is donker. Dat is eigenlijk altijd al geweest, dus ligt niet aan me pc. Eigenlijk ook nooit iets aan gedaan. Tis ook wel al een verouderde monitor, en kzou niet weten wat voor merk. Bij "Eigenschappen voor Beeldscherm" staat "Standaartbeeldscherm". Op de monitor zelf staat ergens bovenin "M38 ONLD". De resolutie staat op 1024x768, en de kleuren op z'n hoogst (32bits). Wat nu?

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Tha Eternal , Leuk voor je dat gelukt is zou je ook willen vertelllen hoe je dit gelukt is????

Mij lukt het namelijk niet.

what?

Pagina: 1