[XP-SP1] The service database is locked.

Pagina: 1
Acties:

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Hallo,

Ik heb sinds gister een raar probleem. Mijn pc heb ik nu een maand en het draait allemaal erg goed en stabiel. Gister deed ik de monitor aan en zag dat hij gereboot was en dat mijn raid array (raid 0) eruit lag. Gelukkig kon ik hem repairen en alles deed het weer. (Op mijn bluetooth muis na) Vandaag heb ik weer hetzelfde probleem. Als ik in mijn eventlog kijk zie ik ong. 6 errors staan.

DCOM got error "The service database is locked. " attempting to start the service ImapiService with arguments "-Service" in order to run the server:
{520CCA63-51A5-11D3-9144-00104BA11C5E}

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Dit is de eerste en de andere hebben ook allemaal DCOM got error "The service database is locked. " Ook krijg ik een error van McAffee:

The McAfee Privacy Service Transport Filter service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.

Hieronder staan mijn specs:

Pentium 4 3,4 Ghz met HT
Asus P4P800Se met 2x 160 in raid 0
Ati Radeon X800
Audigy 2
Windows XP met SP1

Ik ben er nog niet bijgeweest als de pc zichzelf reboot, dit gebeurt als ik er niet ben. Op google kon ik wel wat vinden maar die gaven niet echt een duidelijk antwoord. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

If it aint dutch,it aint much

Verwijderd

Heb je de patch voor de DCOM worm geïnstalleerd (zal haast wel)?

Dat de McAfee Privacy Service Transport Filter niet start kan betekenen dat je of een virus bent opgelopen via de DCOM worm of dat je gehacked bent (wat me vrij sterk lijkt), ook via de DCOM worm :9
Gister deed ik de monitor aan en zag dat hij gereboot was
Het stoppen van de DCOM (rpc) service zorgt ervoor dat je PC opnieuw opstart..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 13:46 ]

• Koetje_boe
Zowel Windows als McAffee zijn volledig geupdate. Ik heb gekozen om nog even te wachten met SP2 totdat de meeste problemen zijn opgelost.

Verwijderd

Ik denk dat je McAfee even opnieuw moet installeren omdat The McAfee Privacy Service Transport Filter service niet gestart kan worden.. het bestand wat ervoor zorgt dat deze service gestart word bestaat niet meer of is ge-renamed, vandaar "The system cannot find the file specified."

Kijk na het opnieuw installeren eens of je die error nog steeds krijgt.

• Koetje_boe
Hmm, de eerste error is The service database is locked en pas 2 minuten later zou McAffee het bestand niet kunnen vinden. Dus volgens mij is het niet zo dat McAffee het bestand niet kan vinden,en dat daarna de pc crasht...

Verwijderd

Ik gebruik McAfee zelf niet.. maar dan zou dit dus betekenen dat die McAfee service waarschijnlijk gebruik maakt van de DCOM service..

Nu weet ik het ook ff niet meer 8)7
Wat ik altijd doe met een error die ik niet kan oplossen: Windows Restore ;)

• Koetje_boe
Deze nacht is mijn pc weer gecrashed, nu met een blauw scherm. (Was vergeten om automatisch rebooten uit te zetten). Deze zegt "Kernel data inpage error" en ook 0x0000007A. Misschien dat mijn hardeschijf gewoon niet goed is. Weet iemand hier meer van?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:24
Ook ik heb allemaal rare melding in mijn log-file m.b.t. DCOM er gebeuren weliswaar geen rare dingen maar voorheen had ik dit niet en ik kan ook niet zeggen wanneer ze nu daadwerkelijk opgetreden zijn. Ik heb de volgende meldingen:
--------------------------------------------------------------------------
DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de MCVSRte-service met de argumenten '/Embedding' om de server
{305F5F49-F5B1-4501-BDDF-712C5E67154A} te starten

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de netman-service met de argumenten '' om de server
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E} te starten

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de winmgmt-service met de argumenten '' om de server
{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820} te starten

DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten

Vervolgens heb ik in de toepassingen log ook een dergelijke melding die naar mijn idee hiermee te maken heeft?
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007041F voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

Nu wil ik eigenlijk van die meldingen af maar ik kom geen steek verder iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2004 13:33 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:24
Niemand met tips of trucs voor deze meldingen? of de mogelijke oorzaak dat ik zelf weer wat kan ondernemen?

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb zelf precies hetzelfde probleem met die fout. In het logboek wordt de fout ook aangegeven als: EventSystem (50) 4609 HRESULT 8007041F regel 44..........
Ben ook aan het Googlen geweest, maar daar wordt je inderdaad niet wijzer van. De antwoorden lopen echt uiteen. Een zegt pure hardware kwestie (voornamelijk geheugen) ander zegt dat een onderdeel te vroeg geladen wordt. Ben er zelf ook nog niet achter. Windows start normaal op. Totdat er iets gebeurt. Mijn msn messenger, IE, en wat andere programma's hebben geen connectie of kunnen niet gestart worden omdat de servicebase gesloten is. Ik ga met mijn pc terug naar de experts. Hoop dat zij mij kunnen helpen, want ik weet het zelf niet meer. Als ik meer info heb laat ik het je weten.
Pagina: 1