[TweakDSL] newsserver

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:18
Ik heb al gezien dat er een ander topic loopt over TweakDSL, maar dit is toch iets te veel in het algemeen, terwijl ik het alleen wil hebben over de newsserver.

Vanochtend had ik wat problemen met connecten e.d., en ik las op de website dat ze een paar gebruikers preventief hebben afgesloten. Dat is inmiddels weer ongedaan gemaakt, kreeg ik in een antwoord van de helpdesk, maar het is nu de bedoeling dat je 1 thread gebruikt voor het downloaden van headers, en maximaal 6 voor het downloaden van posts.

Nu vraag ik me ten eerste af, hoe zit dat precies met XPAT? Ik gebruik newsleecher, en dan het search tabje om dingen te zoeken, dan wordt er volgens mij gebruik gemaakt van XPAT. Download hij dan ook headers, of werkt dit net effe anders? Mijn (technische) ervaring met usenet is hiervoor nog niet toereikend.

Verder ben ik benieuwd of er iemand weet of dit in de toekomst zo zal blijven, of dat we straks gewoon weer naar 8 threads gaan die je voor alles kunt gebruiken.

Ik heb newsleecher nu zo ingesteld dat hij 1 thread gebruikt om te zoeken, en 6 om te downloaden, maar ik heb het idee dat dit de snelheid van het zoeken niet erg bevorderd.

Graag jullie meningen/kennis!

Koffie met thee is minder lekker.

• Rolandow
Ik heb zojuist wederom antwoord gehad van de helpdesk, waaruit blijft dat XPAT niet toegestaan is? Ben ik de enige die hier niet van wist? En ben ik de enige die dit dan wel gebruikt?

Hier het antwoord van de helpdesk:
quote: Helpdesk
Ik heb me net door mijn collega's laten informeren wat de XPAT technologie precies doet. En ik kan u melden dat onze mailserver deze
technologie niet leuk vind. Omdat je met de XPAT een directe zoekopdracht doet op onze server en hem hiermee zo danig belast dat andere
gebruikers opdat moment niet kunnen connecten. Dus namens de systeembeheerders hier de vraag hier eigenlijk geen gebruik van te maken. Onze
server ondersteunt het wel maar dat is eigenlijk meer een toevligge bijkomst. Er zijn nieuwsservers die dit helemaal niet ondersteunen. Als
je XPAT te veel gebruik bestaat er dus de kans dat je gebanned kan worden van de nieuwsserver en daar zit je ook niet echt op te wachten
denk ik.

Verwijderd

Klinkt belachelijk als je het mij vraagt... (ik heb geen tweakdsl voor de duidelijkheid).
Als ze niet willen dat je xpat gebruikt moeten ze het maar uitschakelen, ja toch??

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
Lijkt me erg belachelijk dat je niet mag zoekken met Xpat, als het wel door de server word toegestaan. Laat ze die functie dan maar uitschakelen.
Plus dat als er nergens staat dat het niet mag, iig niet zo dat je het gemakklijk kunt vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door messi op 21-09-2004 13:11 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Rolandow
Sja. Als ik dan ook maar met 1 thread headers mag downloaden, dan schiet het allemaal niet erg op volgens mij?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 13:03:
Klinkt belachelijk als je het mij vraagt... (ik heb geen tweakdsl voor de duidelijkheid).
Als ze niet willen dat je xpat gebruikt moeten ze het maar uitschakelen, ja toch??
Ze kunnen xpat idd uitschakelen, wat de meeste ook doen op een nieuwsserver. Dit alles heeft te maken met de serverload die een xpat opdracht veroorzaakt, dit staat niet in de verhouding als je headers download en daar doorzoekt dat neemt veel minder in beslag dan een xpat opdracht

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Rolandow
we_are_borg schreef op 21 september 2004 @ 13:13:
[...]

Ze kunnen xpat idd uitschakelen, wat de meeste ook doen op een nieuwsserver. Dit alles heeft te maken met de serverload die een xpat opdracht veroorzaakt, dit staat niet in de verhouding als je headers download en daar doorzoekt dat neemt veel minder in beslag dan een xpat opdracht
Daar kan ik dan ook nog wel begrip voor opbrengen. Ik wist niet dat het zoveel serverload zou veroorzaken. Dacht dat XPAT juist iets van de laatste tijd was, en dus eigenlijk iedereen tijd zou schelen omdat je gericht zoekt.

Okee, misvatting, doe ik dat voortaan anders.

Maar nu kan ik dus duizende headers gaan downloaden met 1 thread. Bovendien zijn het nogal een aantal groepen die je bij moet werken om je downloads te kunnen zoeken zeg.

Is dat ook iets "normaals", iets redelijks, om dit zo te limiteren?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Rolandow schreef op 21 september 2004 @ 13:18:
[...]

Daar kan ik dan ook nog wel begrip voor opbrengen. Ik wist niet dat het zoveel serverload zou veroorzaken. Dacht dat XPAT juist iets van de laatste tijd was, en dus eigenlijk iedereen tijd zou schelen omdat je gericht zoekt.

Okee, misvatting, doe ik dat voortaan anders.

Maar nu kan ik dus duizende headers gaan downloaden met 1 thread. Bovendien zijn het nogal een aantal groepen die je bij moet werken om je downloads te kunnen zoeken zeg.

Is dat ook iets "normaals", iets redelijks, om dit zo te limiteren?
Ik wist in het begin ook niet dat xpat een veel hogere serverload geef dan gewoon headers downloaden.

Headers downloaden is niet meer van deze tijd kijk maar eens op http://www.newzbin.com (Je heb meerdere sites) even een editor worden dan is het gratis. Je download dan NBZ files deze kunnen geimporteerd worden in Newsleecher en NewsBin Pro hiermee voorkom je header downloads.

De meeste programma's ondersteunen toch maar 1 thread voor header download newsleescher kan geloof ik wel met een truuk meerdere trheads gebruiken.
Een goede nieuwsserver loopt met ene thread vol vermogen met een header download.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1