[PHP] Resizen plaatje is niet smooth.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of het veelgesproken onderwerp is, al zie ik hier en daar wel resize image onderwerpen. Maar mijne gaat over een geval: goed smooth resizen.

Ik heb een imgboard van Futaba gebruikt (een bekende imgboard script van 2chan/4chan) en aangepast. Enige wat me opvalt is dat gemaakte thumbnails nogal ruw uitzien tegenover veel soepelere en duidelijk met bicubisch of zo aangemaakt in 4chan board. Antialiased zeg maar.

De bestaande futaba script moet dus aangepast worden.
Enig idee waarom thumbs rafelig uit kunnen zien? Ik wil weer mooie thumbs van maken alsof ze uit photoshop komen.
Een advies of een tip is welkom. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Je gebruikt niet toevallig imagecopyresized terwijl je op zoek was naar imagecopyresampled? :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
even gekeken tussen de regels zie ik deel code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  // the thumbnail is created
  if(function_exists("ImageCreateTrueColor")&&get_gd_ver()=="2"){
    $im_out = ImageCreateTrueColor($out_w, $out_h);
  }else{$im_out = ImageCreate($out_w, $out_h);}
  // copy resized original
  ImageCopyResized($im_out, $im_in, 0, 0, 0, 0, $out_w, $out_h, $size[0], $size[1]);
  // thumbnail saved
  ImageJPEG($im_out, $thumb_dir.$tim.'s.jpg',60);
  chmod($thumb_dir.$tim.'s.jpg',0666);
  // created image is destroyed
  ImageDestroy($im_in);
  ImageDestroy($im_out);

Resized staat er inderdaad. Es maar veranderen in resample en kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
ImageResampled heeft geholpen.

Vraag me af waarom ImageResized nou voor dient. Het levert toch alleen ruwe thumbnails op, wat niet mooi is.
Is het voorganger voordat betere ImageResampled komt?

De script op ene site is handig. Zal zeker goed van gebruiken voor mijn komende siteplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MrDummy schreef op 28 september 2004 @ 19:11:
ImageResampled heeft geholpen.

Vraag me af waarom ImageResized nou voor dient. Het levert toch alleen ruwe thumbnails op, wat niet mooi is.
Is het voorganger voordat betere ImageResampled komt?

De script op ene site is handig. Zal zeker goed van gebruiken voor mijn komende siteplannen.
D'r zijn heus wel momenten te bedenken waarin je niet wilt dat je image opnieuw gesampled wordt. Bijvoorbeeld wegens performance overwegingen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ah ja, als je 1280x1024 images opnieuw resamplet, dan kost dat zeker cpu power.

Maar in mijn geval worden er thumbnails van maximal 150x150 gemaakt. Dus dat is niet zoveel cpu power en resampled is veel mooier dan resized, omdat hierbij anders kleine details al verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

MrDummy schreef op 28 september 2004 @ 19:29:

Maar in mijn geval worden er thumbnails van maximal 150x150 gemaakt. Dus dat is niet zoveel cpu power en resampled is veel mooier dan resized, omdat hierbij anders kleine details al verloren gaat.
En daarom heb je dus de keuze, kun jij lekker voor resampled kiezen en iemand die wel performance wil resized :z

Professionele website nodig?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
MrDummy schreef op 28 september 2004 @ 19:29:

Een site die ik beheer slaat zijn foto's op als de ruwe foto's uit de camera. Op het moment zijn de grootste foto's 3,3MP. Dit vreet al behoorlijk performance wanneer je er mooie thumbnails van wilt maken (ik prefereer een PHP implementatie van het BiCubic algorithme). Caching is dan ook niet bepaald overbodig.

Ik hou mijn hart vast wanneer de eerste zes tot tien MP foto's binnen beginnen te komen (verwacht ik binnen een jaar). De server is slechts een dual P3 500.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Skaah schreef op 30 september 2004 @ 00:27:
(ik prefereer een PHP implementatie van het BiCubic algorithme).
Bicubic sampling is alleen nuttig als het resultaat groter is dan het origineel (upsampling). Voor downsampling doet een weighted average het goed, wat overigens een duurdere operatie is dan bicubic sampling, zeker als het resultaat meer dan 2x zo klein wordt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1