[avr-1803] front speakers via andere dan surround-versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb een Denon PMA-S10 II stereo versterker waar ik 2 KEF Q5 speakers aan heb hangen. De audio van de DVD speler loopt ook via deze versterker.
Nu heb ik een Denon AVR-1803 (surround) versterker gekocht. Ik wil de Q5's natuurlijk wel gewoon aan de PMA-S10 vast laten zitten (en toch als front speakers gebruiken). Nu heb ik dus begrepen dat ik daarvoor de zgn. pre-out van de AVR-1803 moet gebruiken. De enige pre-out die ik kan vinden echter, heeft maar 1 aansluiting, en er staat subwoofer bij :?

Hier een plaatje van de achterkant van de versterker.
http://www.xs4all.nl/~bdvdv/files/avr1803.jpg

Kan iemand me uitleggen hoe ik e.e.a. nu moet uphooken?

[ Voor 5% gewijzigd door wizl op 21-09-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Eigenlijk kan dit dus niet, je pre-outs zouden het volume regelen zodat je je 2e versterker op een vast volume kunt laten staan, maar je hebt dus alleen een subwoofer pre-out, dus dat gaat niet werken. Enige wat je kunt doen, maar dat wil je niet, is een line-out gebruiken. Dat betekent echter dat je allebei de versterkers tegelijk moet regelen qua volume, want de line-out heeft een vast niveau qua volume.

Oftewel: ik kan je helaas geen oplossing geven :)

Edit: Trouwens: Zo'n line-out zal stereo zijn, dus een downmix van je multichannel geluid, dan heb je daar dus ook de achter en center kanalen bij, toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 21-09-2004 12:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
Grrrrrene schreef op 21 september 2004 @ 12:24:
Enige wat je kunt doen, maar dat wil je niet, is een line-out gebruiken. Dat betekent echter dat je allebei de versterkers tegelijk moet regelen qua volume, want de line-out heeft een vast niveau qua volume.

Oftewel: ik kan je helaas geen oplossing geven :)

Edit: Trouwens: Zo'n line-out zal stereo zijn, dus een downmix van je multichannel
geluid, dan heb je daar dus ook de achter en center kanalen bij, toch?
Dat had ik dus ook geprobeerd, nl. de PMA-S10 aansluiten op een van de 2 VCR uitgangen van de 1803, maar dan heb ik inderdaad alle kanalen te pakken |:( Ik zal vanmiddag eens ff. terug gaan naar de shop ;) Kijken wat die er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de juiste manier hoe het zou moeten gaat het in ieder geval niet met de Denon AVR-1803 omdat hij, hoe jij al hebt vastgesteld niet beschikt over dergelijke pre-outs ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
Op naar de shop :P