Toon posts:

Ulead videostudio missend geluidspoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 90 minuten Hi-8 bandje over laten zetten op DVD. Dit wil ik vervolgens bewerken. Hiervoor heb ik Ulead Videostudio 8 uitgezocht.
Werkt allemaal prima, maar stuit nog op één probleem. Het geluid mist:

De DVD bevat de volgende files:
Video_rm\ 2 dat-bestanden, 2 ifo-bestanden en een bup-bestand.
Video_ts\ 2 ifo-bestanden, 2 bup-bestanden, 6 vob-bestanden.
5 vob-bestanden zijn 672 mB groot. alle andere bestanden zijn 1mB of minder.
De DVD speelt goed af; met geluid.

Bij het 'importeren' van de hoofdstukken in Videostudio, geeft hij netjes aan dat het MPEG-2 video betreft en Dolby ac-3 audio (stereo, 48 kHz, 2 channel).

Bij het afspelen hoor ik echter niks. Ook niet wanneer ik de compilatie exporteer en afspeel in bijv media player.

Als ik er een mp3 'onder' plak, is deze wel gewoon hoorbaar.

Iemand enig idee hoe ik het geluid bij de filmjes hoorbaar krijg in videostudio?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Uit pure frustratie Premiere geïnstalleerd. Maar klopt het dat je hier geen DVD mee kunt importeren??

Verwijderd

hoe heb je de DVD geimporteerd in Ulead VS ,via het library menu rechts door de map aan te klikken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad. Ik heb rechts in het videomenu Rechter muisknop geklikt. Dan krijg je o.a. de optie "Insert DVD/DVD-VR..."
Vervolgens heb ik de map geselecteerd die de mappen Video_rm en video_ts bevat. Vervolgens kreeg ik een scherm te zien met ale 25 hoofdstukken. Deze heb ik vervolgens allemaal geselecteerd en geïmporteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de trialversie van Pinnacle studio9 ook maar geprobeerd. Zelfde probleem als bij Adobe premiere: importeert geen DVD...

Dit moet aan mij liggen, hoop ik.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 18:29
Heb zelfde probleem als topicstarter, net een dvd geimporteerd op de beschreven manier en hoor alleen 'ruis' en 'gekraak'. Als ik vervolgens mp3 eronder zet hoor ik het geluid wel...

Iemand al een oplossing gevonden?

[ Voor 7% gewijzigd door Niek_ op 19-12-2004 12:05 ]

Pagina: 1