Toon posts:

[XP] Inlogscherm voor websites in IE (WinXP-Pro-NL+SP2 )*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zit met een vaag probleempje.
Heb een WinXP Pro NL inclusief Service Pack 2 en de laatste updates staan.
Bij sommige sites (vooral van mezelf) komt er zo'n inlogscherm tevoorschijn
(doordat die sites beveiligd zijn d.m.v. .htaccess op mijn Linux server) waar
ik een username/password moet invoegen (in Internet Explorer)
Als je hier (normaal gesproken) onder de username/password een vinke aanzet bij
'wachtwoord onthouden', blijven zowel username als wachtwoord (in de vorm van
zwarte stippen) bewaard in het inlogscherm.
Bij de installatie die ik nu heb doet die dit dus niet! Ook al heb ik het vinkje
aanstaan, zowel de username als het password blijven niet bewaard!
Heb al alle instellingen nagelopen van IE, maar kon daar niks in terug vinden.
Kent iemand dit probleem of nog beter heeft iemand er een oplossing voor?
Een nieuw user-account aanmaken heeft geen zin, dat werkt niet, zit nog te denken
om IE opnieuw te gaan installeren en als dat niet werkt ga ik maar weer stap voor
stap een standaard WinXP Pro upgraden naar SP2.
Hopelijk dat iemand hier tips of een oplossing heeft :)

Molski

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er misschien foutmeldingen in je eventviewer of iets dergelijks? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal niks. Alles in dit profiel werkt naar behoren alleen onthoud die de gegevens voor dat inlogscherm niet. Heel apart weer :)

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Reset je Internetexplorer settings naar default.

tools/internet options/advanced/restore defaults

suc6

Irrelevant by default - rm -rf /

Verwijderd

Topicstarter
@Sniek

Om hier op mijn werk op internet te komen moet ik mijzelf authenticeren via een Squid Proxy. Hier (waar IE wel goed werkt) heb ik ff alle Factory Defaults genomen in de Advanced Tab. Nieuwe IE geopend en in het authenticatiescherm stonden nog steeds mijn username/password. Dus dit zal thuis denk ik ook niet werken.
Toch bedankt man!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je zegt dat de instellingen niet bewaard blijven, bedoel je dan dat je Squid Proxy er om blijft vragen of dat na het sluiten van IE je er opnieuw omgevraagd wordt?

Doet dit probleem zich ook voor als je Squid volledig uitschakelt in je browser?

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik IE afsluit en opnieuw open, ook al open ik er 5 tegelijk, ze moeten ALLEMAAL een geldige user/pass combo in het authenticatiescherm invoeren. Na het resetten van de instellingen en het afsluiten van IE en daarna weer opnieuw openen, staan nog steeds mijn gegevens in dit scherm (of als ik naar mijn eigen site surf, staat mijn login voor op mijn site in het scherm, dit klopt allemaal, zo hoort het te werken).
Bij mij thuis blijven deze user/pass combo's dus NIET bewaard....maar ik dus WEL wil :)

• sniek

sniek

Got root?

Het is een beetje een rare oplossing. Maar wat dacht je van www.mozilla.org en zoek dan naar firefox.

Ga naar software in je configscherm en zet in de software defaults iexplore helemaal uit! :)

Verwijderd

Topicstarter
FireFox gebruik ik al regelmatig :)
Maar toch wil ik graag weten waar dit probleem door komt en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen. Kan het gewoon niet loslaten :)

• sniek

sniek

Got root?

Dat kan ik me voorstellen. Kijk anders in je lijst met software naar een internet explorer update. Deinstalleer deze en kijk dan wat er gebeurt! :)

Echter, proberen kan geen kwaad en wij kunnen wel tips blijven spuien. Je kunt natuurlijk ook gewoon je pc het raam uit gooien en een nieuwe kopen. (om maar meteen naar het einde van deze thread te springen! :) )

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanmiddag als ik thuis ben ff alles proberen waarvan ik ook maar denk dat het misschien zal helpen. Jullie horen vanmiddag van me...met of zonder oplossing :)
Pagina: 1