Toon posts:

P4B800 SE kapot door statische elektriciteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het inpluggen van een sound-cardje heb ik waarschijnlijk last gehad van statische elektriciteit ... (ja ik weet het, je moet je voorzorgen nemen maar het moest allemaal snel gebeuren).

Nu dat het moederbord dood is ben ik al van overtuigd, alsook men geheugen latje maar is het op één of andere manier nog op te lossen? Verder ben ik ook niet 99% zeker van dat het statische elektricteit was.

Na het inpluggen van de soundcard starte het systeem normaal op maar reageerde de videokaart niet meer, dus soundcard er terug uitgehaald terug opgestart, zelfste probleem.

Andere videokaart gestoken, zelfste probleem.
Alles afgekopped, moederbord uit case gehaald, enkel nog CPU / Memory / VGA laten zitten, andere voeding genoemen... Zelfste probleem, het systeem starte wel maar ik kreeg geen beeld. Pas na het resetten van de bios (hardware matig dus via jumper) is het systeem compleet dood. Als je hem opzet valt hij na 5 seconden uit ... Lichtje van moederbord brand echter wel.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen of mag ik het moederbord gewoon weg gooien? (en is de oorzaak effectief statische elektrictiteit ?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 10:51:
Als je hem opzet valt hij na 5 seconden uit ... Lichtje van moederbord brand echter wel.
Dit heb ik een ook een keer gehad, toen was het moederbord stuk.. :\

Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat in jou geval het moederbord ook stuk is, of het door de statische ontlading komt kan ik niet zeggen.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 10:18

Nibbz

Postmaster General

Hier was ik vroeger ook altijd erg bang voor, maar het is eigenlijk nog nooit voorgekomen bij mij. Geheugen bijvoorbeeld ligt overal rond op mijn kamer, maar alles werkt nog. Enigste wat ik altijd doe, is even de computer aanraken (binnenkant van de case) zodat ik niet meer geladen ben..

Erg lullig dat een mobo door zoiets kapot gaat.. maarja niks aan te doen :(

13:37

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 15:05

Exigence

dnkroz

Waarschijnlijk heeft dit niks met statische electriciteit te maken, maar gewoon met een brakke soundcard of een brak moederbord. Ik heb het ook wel eens gehad na het inpluggen van een videokaart dat de boel de geest gaf. Shit happens :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn winkelier zei dat ASUS moederborden de laatste tijd veel failures geven? Iemand de zelfste ervaringen? Hij is zelfs gestopt met het verdelen van ASUS ...

Na verder onderzoek heb ik nu ook ontdekt dat mijn voeding kapot is :'(

Nuja, nu heb ik zo'n ABIT IC7 :) best wel mooi bordje :*)
Alleen spijtig dat er nu weeral zo'n low-budget voeding inzit en dat ik met 3 splitters moet werken :/

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 08:24:
Mijn winkelier zei dat ASUS moederborden de laatste tijd veel failures geven? Iemand de zelfste ervaringen? Hij is zelfs gestopt met het verdelen van ASUS ...

Na verder onderzoek heb ik nu ook ontdekt dat mijn voeding kapot is :'(

Nuja, nu heb ik zo'n ABIT IC7 :) best wel mooi bordje :*)
Alleen spijtig dat er nu weeral zo'n low-budget voeding inzit en dat ik met 3 splitters moet werken :/
Nee, ik verkoop zeer veel ASUS boards en er garaken de laatste tijd eigenlijk helemaal geen defekt. Kan dus niet zeggen dat deze slechte series erbij hebben momenteel.
Met bijv. een 'Low Budget' of beter gezegt een toch wel wat mindere voeding is een storing natuurlijk veel sneller aanwezig dan met componenten die wel van een a-merk quality zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1