[JavaScript] if functie toepassen

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik wil bij de volgende regel de if-functie toepassen:

code:
1
var strTimeString=intDays+" dag"+(intDays==1?" ":"en ")+CD_ZP(intHours)+"u "+CD_ZP(intMinutes)+"m "+CD_ZP(intSeconds)+"s";

Het JS zorgt ervoor dat er naar een in-het-HTML-bestand-zelf in-te-stellen-tijd wordt teruggeteld. Hij laat daarbij de dagen, uren, minuten en seconden zien. Als ik het volgende weghaal...

code:
1
...intDays+" dag"+(intDays==1?" ":"en ")+CD_ZP...

...valt de tekst 'X dagen' weg. Nou wil ik eigenlijk dat deze tekst vanzelf wegvalt wanneer het aantal dagen gelijk is aan 0. Waarom per sé 'gelijk'? Ik kan een datum in het verleden invullen, en dan telt deze namelijk omhoog.

Het zal vrij eenvoudig zijn, maar 2 van mijn collega's en ik komen er niet uit. Daarnaast moet ik ook wel eerlijk toegeven dat ik nog een redelijke Java-n00b ben, en nog druk in de leer B) ...

offtopic:
Omdat ik helaas geen volledige internetverbinding heb kan ik het geheel ook niet even uploaden. Mocht ik dit vanavond niet opgelost hebben, doe ik dit thuis alsnog even...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
stukje = "";
if (intDays > 0) { stukje = intDays+" dag"+(intDays==1?" ":"en "); }

var strTimeString= stukje +CD_ZP(intHours)+"u "+CD_ZP(intMinutes)+"m "+CD_ZP(intSeconds)+"s";

zoiets?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Geweldig! :)

Werkt nu super! Hartstikke bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Dit zou ook moeten werken:
code:
1
var strTimeString=(intDays>0?intDays+" dag"+(intDays==1?" ":"en "):"")+CD_ZP(intHours)+"u "+CD_ZP(intMinutes)+"m "+CD_ZP(intSeconds)+"s";

[ Voor 22% gewijzigd door André op 21-09-2004 11:14 ]