Toon posts:

php uitklapmenu

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo..
Ik ben bezig met een menu te maken in php en heb de volgende links:
-Administratie
-clienten
-afspraken

Als ik nu op bijvoorbeeld administratie klik, moet hetvolgende menu komen:
- Administratie
- - Lokaties toevoegen
- - Lokaties Verwijderen
- - medewerker t
- - medewerker v
- Clienten
- afspraken

Nu kan ik wel steeds een nieuwe file maken met de juiste menu, maar dan moet ik wel een heleboel verschillende files maken, waar steeds bijne hetzelfde instaat..
Iemand een idee hoe ik dat ga doen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie de search + zoekwoorden :)

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 21-09-2004 10:45 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

www.hotscripts.com
www.dynamicdrive.com

En daarvoor gebruik je JS en geen PHP

• gorgi_19

gorgi_19

André schreef op 21 september 2004 @ 10:46:
En daarvoor gebruik je JS en geen PHP
Waarom zou je geen serverside taal kunnen gebruiken om een tree op te bouwen? Waarom moet een treemenu per definitie clientside zijn? :)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
gorgi_19 schreef op 21 september 2004 @ 10:48:
[...]

Waarom zou je geen serverside taal kunnen gebruiken om een tree op te bouwen? Waarom moet een treemenu per definitie clientside zijn? :)
^^ met stom

Ik gebruik liever PHP dan JS omdat je dan zeker weet dat het bij iedereen werkt :) (of bij iedereen niet als je PHP niet klopt :+ ).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

gorgi_19 schreef op 21 september 2004 @ 10:48:
[...]

Dat hoeft uiteraard niet per definitie, maar performance technisch lijkt het me efficienter om dit clientside af te handelen. Tenzij je met een gigantische structuur te maken hebt, en zelfs dat zou nog met JS+xmlHTTP clientside gedaan kunnen worden.

Edit:
In zijn situatie is JS of een CSS-only menu de betere oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door André op 21-09-2004 10:55 ]

• ludo
André schreef op 21 september 2004 @ 10:51:
[...]

Dat hoeft uiteraard niet per definitie, maar performance technisch lijkt het me efficienter om dit clientside af te handelen. Tenzij je met een gigantische structuur te maken hebt, en zelfs dat zou nog met JS+xmlHTTP clientside gedaan kunnen worden.
Qua performance maakt een (niet al te ingewikkelde) tree niet zo heel veel uit. Het kost vooral meer bandbreedte, dat vind ik het grootste nadeel :)
In zijn situatie is JS of een CCS-only menu de betere oplossing.
Als de tree niet erg ingewikkeld is, is CSS inderdaad misschien wel de beste oplossing voor TS.

[ Voor 15% gewijzigd door ludo op 21-09-2004 10:56 ]

• gorgi_19

gorgi_19

ludo schreef op 21 september 2004 @ 10:54:
[...]
Qua performance maakt een (niet al te ingewikkelde) tree niet zo heel veel uit. Het kost vooral meer bandbreedte, dat vind ik het grootste nadeel :)
bandbreedte vind ik geen valide argument, aangezien je een externe javascript kan laden, welke op de client gecached kan worden. :) Verder kan je met HTTPCompressie ook eea gaan regelen, waardoor de hoeveelheid gebruikte bandbreedte tot een minimum beperkt blijft :)

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 21-09-2004 10:56 ]

• ludo
gorgi_19 schreef op 21 september 2004 @ 10:55:
[...]

bandbreedte vind ik geen valide argument, aangezien je een externe javascript kan laden, welke op de client gecached kan worden. :) Verder kan je met HTTPCompressie ook eea gaan regelen, waardoor de hoeveelheid gebruikte bandbreedte tot een minimum beperkt blijft :)
Ja dat kan, maar ik wilde dus geen gebruik maken van JavaScript :) En dan moet je als je het met PHP doet iedere keer als je het menu uitklapt een nieuwe HTML pagina naar de client sturen, en dat kost wel bandbreedte :)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil me puur focussen op PHP of javascript..
Dan zal het wel JS worden, maar ben ik er nog steeds niet uit hoe :D

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:00:
ik wil me puur focussen op PHP of javascript..
Dan zal het wel JS worden, maar ben ik er nog steeds niet uit hoe :D
Ik denk dat je als eerste een keus moet maken. Je hebt nu een stuk informatie om je bij de keus te helpen; Javascript of PHP. Mocht je het met Javascript willen oplossen, dan kan je een topic openen in Webdesign & Graphics. Let wel op de daar geldende policy :)

Verder kan je met de search (zie mijn eerste post) een aantal handreikingen vinden om hoe dit op te lossen. Mbv een recursieve functie kan je je menu opbouwen. Ik krijg echter niet het idee dat je zelf al veel gezocht hebt; je hebt in ieder geval nu de hoek waar je in moet kijken (recursieve functie)

Dit topic doe ik nu dicht. Het 'zweeft' een beetje, zonder ergens concreet te worden. Mede zal dit komen doordat er een hoop open einden in je topicstart zitten. Daarnaast is met Google / Search genoeg over dit onderwerp te vinden. :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.