Jullie gaan me vast haten maar ik ga toch een oud cliche ophalen als dit oke is bij de mods. > WinXP of 2k?
Ik heb me al laten informeren door diverse mensen en heb natuurlijk google afgestruind maar de resultaten zijn tegenstrijdig, de een beweerd dat 2000 algeheel sneller zal zijn dan XP. De ander dat XP alleen sneller is dan 2000 als je de juiste ( lees: snelle ) hardware hebt. Of alleen als je al het grafische overbodigheid uitzet. Wat ik standaard wel doe...
Dus, wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen 2k en xp in performance. Niet in utilities ed., want dat kan ik zelf wel vinden. Hardware support is niet van toepassing op mij aangezien ik geen gigabytes aan ram heb of een 8way opteron...
Samengevat wat ik tot nu toe heb gehoord:
*XP is beter
*2k is beter op low end systemen
*XP is beter als je de (on)nodige grafische dingen uitschakeld.
*XP is beter op high end systemen.
Beetje verwarrend allemaal dus
, graag zou ik een beetje hulp willen hebben bij het maken van deze keuze.
Mijn specs:
MSI K8n Neo2
A64 3500+
1GB PC3200 DC
2x 120GB Diamond Max9 SATA150 in Raid 0
1x 200GB Diamond Max9 Ata133
Ik heb me al laten informeren door diverse mensen en heb natuurlijk google afgestruind maar de resultaten zijn tegenstrijdig, de een beweerd dat 2000 algeheel sneller zal zijn dan XP. De ander dat XP alleen sneller is dan 2000 als je de juiste ( lees: snelle ) hardware hebt. Of alleen als je al het grafische overbodigheid uitzet. Wat ik standaard wel doe...
Dus, wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen 2k en xp in performance. Niet in utilities ed., want dat kan ik zelf wel vinden. Hardware support is niet van toepassing op mij aangezien ik geen gigabytes aan ram heb of een 8way opteron...
Samengevat wat ik tot nu toe heb gehoord:
*XP is beter
*2k is beter op low end systemen
*XP is beter als je de (on)nodige grafische dingen uitschakeld.
*XP is beter op high end systemen.
Beetje verwarrend allemaal dus
Mijn specs:
MSI K8n Neo2
A64 3500+
1GB PC3200 DC
2x 120GB Diamond Max9 SATA150 in Raid 0
1x 200GB Diamond Max9 Ata133