outlook data van PC naar Mac

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Het switchen gaat qua data van Outlook niet soepel, of eigenlijk helemaal niet.
De aanwijzingen volgend van Apple zelf op de switch site voor het overhevelen van de contactpersonen werkt niet.
En voor de agenda en taken heb ik nog helemaal niets kunnen vinden, is dit uberhaupt mogelijk om over te zetten?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34
voor de mail had ik een nogal omslachtige manier. Dit omdat outlook niet met standaard mboxen werkt.

1. outlook exporteren naar windowsversie thunderbird
2. thunderbird mboxen importeren met entourage voor de mac
3. entourage mail importeren in mail.app

de rest kan denk ik alleen met een palm of een telefoon met isync.

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Zo easy is die swith dus niet zoals Apple hetzelf doet voorkomen.
Niet dat een switch op andere vlakken negatief is, ga niet meer terug, maar dit is dd wel erg omslachtig.
Moet je dus eerst aan Entourage zien te komen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Mail.app kan de thunderbird mbox gewoon importeren, dat scheelt je weer een stap ;)

Je agenda en taken zul je moeten exporteren, zo mogelijk naar het iCal formaat.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• 1Mark
chem schreef op 21 september 2004 @ 11:43:
Mail.app kan de thunderbird mbox gewoon importeren, dat scheelt je weer een stap ;)
kijk eens aan, dat kon in 'mijn tijd' nog niet ;)

Dat het switchen niet helemaal vlekkeloos gaat komt volgens mij dus gewoon omdat MS zich niet aan standaarden houdt. Maar goed dat is een andere discussie...

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Dus: Oulook [PC] ---> Thunderbird [PC] ---> Mail [Mac]
Of moet daar nog Thunderbird voor de Mac tussen zitten?

• 1Mark
probeer het en vertel het ons :)

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
buxx schreef op 21 september 2004 @ 11:56:
Dus: Oulook [PC] ---> Thunderbird [PC] ---> Mail [Mac]
Of moet daar nog Thunderbird voor de Mac tussen zitten?
Waarschijnlijk niet, ik begrijp namelijk uit het bovenstaande verhaal dat Thunderbird gebruik maakt van .mbox bestanden en daar maakt Mail ook gebruik van, dat is een standaard.

Ik heb ook ooit informatie van een PC naar een Mac moeten verplaatsen en had daar een scriptje voor gevonden, maar dat werkte niet geheel als gewenst, dus ik hoop dat je met Thunderbird meer succes hebt als ik had destijds (in mijn tijd was er nog geen Thunderbird).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Voor mail zou ik anders gewoon even een doodsimpele imap-server installeren (op je pc of mac), desnoods een 30 dagen trial versie. Sleur al je mail van je pc naar die server, en vandaar naar je Mac. Klaar!

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

markclausing schreef op 21 september 2004 @ 11:47:
[...]

kijk eens aan, dat kon in 'mijn tijd' nog niet ;)

Dat het switchen niet helemaal vlekkeloos gaat komt volgens mij dus gewoon omdat MS zich niet aan standaarden houdt. Maar goed dat is een andere discussie...
Dat heeft altijd gekund; beide gebruiken het mbox formaat.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Ik test Outport. Ik meld of het werkt.
http://outport.sourceforge.net

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Werkt prima. Het programma vindt zelf je Outlook op de PC, je kiest wat je wilt exporteren en hoe, welk formaat.
iCal en VCard worden ondersteund.
Met de iCal bestanden had ik wat conflicten, dus weet niet of die allemaal zijn geimporteerd.

Ook nog eens opensource, prima programma dus.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Outport was idd ook het programma dat ik vroeger gebruikt had, maar ik had daar dus niet zo'n goeie ervaringen mee, als ik mij goed herinner werden attachments bijv. niet netjes meegenomen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1