Toon posts:

Hdd lampje voor code?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb onlangs een pc gekregen van iemand de kapot bleek te zijn. Na enig testen ed. kwam ik er achter dat de harde schijf het probleem was. Nu herkent de pc de hd niet. Ook niet op een ander systeem.

De specs van de hdd zijn:
Samsung VG34323A, een oud type.(Meer specs zijn denk ik niet nodig)

Nu heeft de hdd een lampje op de onderkant zitten. Deze knippert 1 x lang en dan weer 6 x kort. En zo maar door.

Nu vroeg ik me af waar deze code voor staat. Aangezien ik het nergens kan vinden, vraag ik het hier.

bvd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's geen code, dat geeft gewoon de schijfactiviteit weer :)

Als de HDD niet in de BIOS wordt herkend, dan is het simpelweg stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus toch wel de schijfactivicteit? Ik vond hem zo vreemd knipperen aangezien het precies om dezelfde tijd 1 x lang knippert en 6 x kort. Maar goed, dan weet ik nu zeker dat ie dood is. B)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:49

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dan zit hij waarschijnlijk in een lus waar hij niet verder doorkomt. Een bepaalde opdracht die de kop wat heen en weer verplaatst (zoals initialiseren en booten) probeert hij een aantal keer. Meestal toch gepaard met wat geluiden, waaraan een kenner inderdaad een defecte harddisk kan herkennen.

Doet het altijd goed als je bij iemand komt 'waarvan de computer helemaal niets meer doet', en je na 6 seconden zegt dat de harddisk kapot is....