[winXP] installeren op deels brakke HD

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 23:09
Ik zit met een probleempje.
Ongeveer zo rond de 200MB op mijn 10GB harddisk zitten een paar fouten op de hd waardoor de windows installatie die schijf niet wil formatteren. Nou bedacht ik als linuxer; gewoon 1 partitie maken; van 300MB tot het eind. De ruimte daarvoor heeft geen partitie zodat dat stuk nooit gebruikt wordt en dan windows installeren.

Maar... blijkbaar, zodra op het eerste deel van een schijf niet gepartitioneerd is, crasht windows bij het begin van de installatie (het zwarte scherm met; controleren hardwareconfiguratie).

Vervolgens van die eerste 300MB wél een partitie gemaakt en vervolgens proberen windows te intalleren op de 2e partitie (de rest van de schijf). Op zich deed de installatie het, alleen kan je op de een of andere manier niet windows installeren op de d:\ :|

Heeft iemand een manier waarop ik wel windows geinstalleerd krijg zondat dat ik het eerste deel van mijn harddisk daarvoor hoef te gebruiken?

Verwijderd

Nou, ik heb hetzelfde ooit gedaan... de eerste 10% van die schijf was brak, toen heb ik die gewoon ongebruikt gelaten en de overige 90% wel gepartitioneerd. Dat moest idd wel de C: schijf zijn.

Maar bij mij werkte het gewoon; nog wel met een kale WinXP Pro CD...

Oh trouwens, die CD was niet bootable, dus ik had die 6 bootdisks (1.44M) van Microsoft gedownload...

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 18:20
De kans is redelijk groot dat de harddisk binnen afzienbare tijd steeds 'brakker' wordt, het lijkt mij dus niet erg verstandig.

Kijk eens op de website van de fabrikant of zij een tool voor de harddisk hebben, hiermee zou je 'm kunnen low-level formateren. Dat houdt in dat je harde schijf de sectoren als slecht markeert en deze gewoonweg niet meer gebruikt.

• Zynth
mja, het is een productiefout dus het is niet zo dat het nu aan het olievlekken is ofzo. Ik gebruik de HD al 2 jaar onder linux, en er zijn geen badsectors bijgekomen. Maareh, opnieuw geprobeerd, weer linux eraf gepleurd en nu draait de installatie ineens wel :| Het enige verschil is dat er een ander beeldscherm aanhangt; wie weet ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wboevink schreef op 21 september 2004 @ 10:39:
De kans is redelijk groot dat de harddisk binnen afzienbare tijd steeds 'brakker' wordt, het lijkt mij dus niet erg verstandig.

Kijk eens op de website van de fabrikant of zij een tool voor de harddisk hebben, hiermee zou je 'm kunnen low-level formateren. Dat houdt in dat je harde schijf de sectoren als slecht markeert en deze gewoonweg niet meer gebruikt.
Wat hij zegt. Schijf gaat ws. dood, maar als je het toch wilt proberen zoek een tooltje van de fabrikant om de zooi "bad" te marken, bijv een lowlevel format ja.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik kweet het niet : 10Gb harddisk die brak is.............

Voor paar euro's koop je een 10/20/40 Gb zonder fouten en ben je van het gezeik af.

Houd er rekening mee dat je MBR (Master Boot Record) ook in het begin van je schijf staat!!!!
Mochten daar je bad sectors zitten dan heb je ook kans dat je MBR aangetast raakt. Misschien dat hij daarom crasht?

• Zynth
mbr is goed hoor.
Installeren wil nu prima, maar na het rebooten tijdens de install krijg ik een blauw scherm met: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.... enig idee? :/

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 18:20
Ik denk dat de schijf brak is

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

1. Kan je van die 200mb die beschadigt is niet gewoon een extended partitie maken ?...

Dus ruimte die je niet ziet of bij kan...
Aangezien het zo klein is en niet meer werkt...

2. Al geprobeert de schijf in een anderen computer te hangen als slave....in een xp computer werkt dit goed en w2k.. Dan scant die de schijf of fouten sectoren en beschadigde bestanden mischien dat dit helpt.
Zo heb ik hier veel schijven mee gered.
Pagina: 1