word invoegen uit excel adressen

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik heb ik excel een bestand met adresgegevens.
Nu wil in in een standaard sjabloon in word alleen de eerste letters van een naam in hoeven voeren, waarna word de gegevens uit het excel bestand zoekt en herkend en automatisch invoegt.

Ik heb hier het eea gezocht, maar kan dit specifieke niet vinden.

wie helpt?

Earth is nice, heaven is better...

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Ik weet weinig van Word (wel van Excel) maar het lijkt me een flink stukje VBA worden. Hoeveel ervaring met Visual Basic heb je?

Verwijderd

"mail merge"

niks te coden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat je wil is erg onzinnig... Je kan beter proberen om je (rauwe) data te filteren in Excel (bijvoorbeeld dmv selectie-vakjes oid) en dan de bende importeren in Word. Word is geen database-tool.

Ik vraag me af of de volgende tip wel relevant is voor jou, maar: je zou het eventueel kunnen exporteren naar Access en vandaaruit je lookups doen.
Sinds wanneer kan je daar lookups mee doen :? Beter lezen dus...

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 21-09-2004 10:15 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Flox
Heeft iemand misschien een voorbeeldje van een acces bestand met achterhangende NAW database en invoerformulier?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Flox schreef op 21 september 2004 @ 11:44:
Heeft iemand misschien een voorbeeldje van een acces bestand met achterhangende NAW database en invoerformulier?
Wat is je uiteindelijke doel :? Om nou lukraak van oplossing te switchen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Flox
Ik wil gewoon doen wat makkelijkste is om mijn bovenstaande vraag te bereiken, ik ben geen programmeur, maar excel ken ik aardig goed.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Flox schreef op 21 september 2004 @ 11:58:
Ik wil gewoon doen wat makkelijkste is om mijn bovenstaande vraag te bereiken, ik ben geen programmeur, maar excel ken ik aardig goed.
Maar dat vraag ik toch, wat wil je bereiken?

Ik begrijp dat je uiteindelijk een Word-document met wat NAW gegevens wilt hebben? Die wil je selecteren uit een excel lijst (met veel meer gegevens)?

• Flox
Ja nou wat ik wil is dus het volgende:

Als ik een brief voor iemand moet tikken, moet het adres daarin staan. i.p.v. dat ik eerst excel moet opstarten en het adres moet opzoeken, wil ik word opstarten een briefsjabloon openen en vervolgens de eerste paar letters van de persoon intikken, waarna automatisch zijn gehele adres ingevuld wordt in de brief.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

dus toch een mail merge... (maar dan met ff doorscrollen naar het juiste adres..)

eerste letter intikken en dan naam krijgen zou niet heel erg zinvol zijn.. stel nu dat je twee Zerveza`s hebt.. of een Zerveza en een Zervezo.. hoe wil je die onderscheiden.?

• Flox
Hoe werkt dat mail merge, en onder welke knop kan ik dat in de nederlandse versie vinden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Samenvoegen, en heb je nog meer vragen (of ga je nu ook zelf wat proberen...) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Flox
Als iemand nou fatsoenlijk uitlegt hoe ik dit moet doen, want als ik samenvoegen doe krijg ik het gehele excel sheet in mijn word document en wil juist een soort scroll veld zien waarin ik de eerste paar letters van een naam kan invoeren en vervolgens de adresgegevens kan aanklikken

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Flox,

Ik begrijp je frustratie, al het begin is moeilijk.
Daarom heeft Microsoft gratis en (niet) voor niets de F1 knop gemaakt.

Daarnaast weet je nu in welke richting je moet zoeken en is de term VBA (Alt + F11) gevallen.

Voldoende stof naar mijn idee om eens iets uit te zoeken, toch ?

Volgens mij is het doel van Got NIET om de mensen aan de hand oplossingen te geven. Klinkt meer als middelbare school...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Flox schreef op 21 september 2004 @ 15:37:
Als iemand nou fatsoenlijk uitlegt hoe ik dit moet doen

[...]
helaas is bovenstaande opmerking erg eenvoudig op te vatten als 'ik ben te lui om zelf iets te onderzoeken; wie lost mijn probleem voor me op?'. Natuurlijk bedoel je het niet zo; dus zou je kunnen proberen om uit je posts iets meer activiteit te kunnen laten blijken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Flox
ok dan mijn excuses.

Ik snap nu hoe je moet samenvoegen, je kunt dan zeg maar velden als naam e.d. toevoegen, alleen snap ik nog niet hoe ik een scroll veld kan maken waarin ik de naam kan invoeren. Nu moet dat nog via die rechter samenvoeg balk.

Pagina: 1