[Azureus] Dichtslibben van poorten

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Gebruik sinds een paar dagen Azureus weer even, maar heb meteen hetzelfde probleem als eerder: Ik start Azureus en kan alles mooi openen, email, MSN, websites. Dan na een paar minuten zit mijn hele verbinding zo vast als een huis. Kan alles gewoon prima starten (niet hoog CPU gebruik) maar op internet hoef ik nergens om te surfen.

Als ik dan met netstat -a controleer, dan heb ik bergen open connecties, ook na het sluiten van Azureus. De enige oplossingen die ik heb zijn mijn router te herstarten of door een ipconfig /renew te doen.

Ik gebruik een simpele Netgear router en heb het IP van mijn laptop als DMZ ingesteld. Ik heb Azureus ingesteld op max 5k/sec up en ook de andere instelllingen zijn aangepast:

Max Up: 5kb/sec
Max Down: 0 (unlimited)
Default max upload slots per torrent: 2
Maximum number of connections per torrent: 0
Maximum number of connections globally: 300

Heb het met meerdere nummers geprobeerd en met verschillende clients. Overigens lijkt het ook invloed te hebben op alle andere netwerkverbindingen. Een 2e laptop en een PC (draaien gewoon internet explorer en MSN) kunnen spontaan ook nergens meer naartoe surfen, TENZIJ ze al een verbinding open hebben, bijvoorbeeld Yahoo Games oid.

Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Wat is een aangeraden configuratie? Heb een standaard 150k/sec down met 16k/sec up verbinding.

Verwijderd

Mask schreef op 21 september 2004 @ 09:59:
Gebruik sinds een paar dagen Azureus weer even, maar heb meteen hetzelfde probleem als eerder: Ik start Azureus en kan alles mooi openen, email, MSN, websites. Dan na een paar minuten zit mijn hele verbinding zo vast als een huis. Kan alles gewoon prima starten (niet hoog CPU gebruik) maar op internet hoef ik nergens om te surfen.

Als ik dan met netstat -a controleer, dan heb ik bergen open connecties, ook na het sluiten van Azureus. De enige oplossingen die ik heb zijn mijn router te herstarten of door een ipconfig /renew te doen.

Ik gebruik een simpele Netgear router en heb het IP van mijn laptop als DMZ ingesteld. Ik heb Azureus ingesteld op max 5k/sec up en ook de andere instelllingen zijn aangepast:

Max Up: 5kb/sec
Max Down: 0 (unlimited)
Default max upload slots per torrent: 2
Maximum number of connections per torrent: 0
Maximum number of connections globally: 300

Heb het met meerdere nummers geprobeerd en met verschillende clients. Overigens lijkt het ook invloed te hebben op alle andere netwerkverbindingen. Een 2e laptop en een PC (draaien gewoon internet explorer en MSN) kunnen spontaan ook nergens meer naartoe surfen, TENZIJ ze al een verbinding open hebben, bijvoorbeeld Yahoo Games oid.

Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Wat is een aangeraden configuratie? Heb een standaard 150k/sec down met 16k/sec up verbinding.
Ik denk dat je router over de zeik gaat, wat voor router gebruik je ?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
Ik heb dit ook heel erg met mijn Linksys wrt54g. Bij mij werkt het aardig om het aantal connecties/download en totaal max aantal connecties lager te zetten. Was origineel iets van 25/1000, maar ik heb er 10/100 van gemaakt.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 21:19
Er zijn een aantal Linksys / Netgear routers die erom bekend staan om te flippen als je een hele hoop connecties tegelijk maakt. Zoek maar eens op Google onder Netgear&Azerues&problems of Netgear&p2p&problems.

Ik zou ff zonder router ertussen testen. Dan weet je gelijk dat het tijd is voor een nieuwe.

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Heb op advies de algehele config effe opgeschoond. Nu lukt het netjes met 140 connecties maximaal, vooral als ik ook de "per torrent" maximum instel. Thanks allemaal! Denk dat het probleem inderdaad wel es in mijn routertje kan zitten.. Deze mag worden gesloten :)

• WVL_KsZeN
Eigenlijk zat ik te hopen dat iemand een andere oplossing wist dan gewoon het aantal connecties verminderen ;)... dus even een subtiel shopje, want wat mij betreft is dit natuurlijk geen oplossing, alleen een pleister op de wond :)

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op 22 september 2004 @ 00:07:
Eigenlijk zat ik te hopen dat iemand een andere oplossing wist dan gewoon het aantal connecties verminderen ;)... dus even een subtiel shopje, want wat mij betreft is dit natuurlijk geen oplossing, alleen een pleister op de wond :)
Tja, je hebt het over limitaties van de router. Dus een krachtigere router zal hier minder last van hebben.

• WVL_KsZeN
ik vind een Linksys wrt54G voor thuisgebruik toch wel een behoorlijke router hoor! Misschien moet ik hem maar terugbrengen en een andere halen...

Maar wat is dan wél een 'krachtige' router? We hebben het over gewoon thuisverbruik. Er hangen 2/3 pc's aan. Er hoeft trouwens maar 1 pc aan te hangen die wat download (met draad, niet eens wifi) en hij wil al gaan hangen..

[ Voor 50% gewijzigd door WVL_KsZeN op 22-09-2004 10:58 ]

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Ik heb overigens hetzelfde probleem met mijn Linksys WRT54G.

Mijn "gevoel" is dat het aantal sessie op is of sockets of wat dan ook. Maar alles! gaat dan ontzettend traag.

Soms gaat het vanzelf over (10 minuten wachten of zo), maar meestal druk even op reset op de linksys. Als ik niet thuis ben dan wil dat natuurlijk niet en vandaar

Ik draai daar de alchemy 5.3 firmware op van svaesoft

• WVL_KsZeN
Ik heb zowel de nieuwste van Linksys als de Satori (versie kweenie) van svaesoft geprobeert, maar het euvel gebeurt bij beiden..

Pagina: 1