hier in het bedrijf word veel in een sql database bijgehouden.
soms worden daar gegevens van ge-exporteerd en die worden in een excel sheet bijgehouden.
nu is het zo dat je eerst het bestand moet selecteren wat je in excel wilt hebben(zijn allemaal tekstbestanden en dit werkt allemaal nog)
maar na het kopieren van de gegevens wil ik dat het exportbestand automatisch sluit.
maar omdat het allemaal met een macro is gemaakt kom ik bij het sluiten op een fout omdat dat werkblad niet geopend is natuurljik toen de macro gemaakt was.
nu wil ik het zo maken (maar kom er juist niet uit).
dat bij het sluiten het workbook van het exportbestand sluit en dat ie die naam dus automatisch pakt
ik ben echt slegt in uitleggen dus ik zal de code wel even plaatsen dan word het allmeaal veel duidelijker
ik hoop een beetje duidelijkheid te kunnen brenge in mijn vaag verhaal
soms worden daar gegevens van ge-exporteerd en die worden in een excel sheet bijgehouden.
nu is het zo dat je eerst het bestand moet selecteren wat je in excel wilt hebben(zijn allemaal tekstbestanden en dit werkt allemaal nog)
maar na het kopieren van de gegevens wil ik dat het exportbestand automatisch sluit.
maar omdat het allemaal met een macro is gemaakt kom ik bij het sluiten op een fout omdat dat werkblad niet geopend is natuurljik toen de macro gemaakt was.
nu wil ik het zo maken (maar kom er juist niet uit).
dat bij het sluiten het workbook van het exportbestand sluit en dat ie die naam dus automatisch pakt
ik ben echt slegt in uitleggen dus ik zal de code wel even plaatsen dan word het allmeaal veel duidelijker
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| Sub export() ' ' export Macro ' De macro is opgenomen op 21-9-2004 door Nick. ' ' Sneltoets: CTRL+SHIFT+E ' Selection.End(xlDown).Select Range("A326").Select ChDir "G:\export" mijnbestand = Application.GetOpenFilename("alle bestanden, *.*") Workbooks.OpenText Filename:=mijnbestand, Origin:=xlWindows, _ StartRow:=1, DataType:=xlDelimited, TextQualifier:=xlDoubleQuote, _ ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, Semicolon:=False, Comma:=True, _ Space:=False, Other:=False, FieldInfo:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array( _ 3, 1), Array(4, 1), Array(5, 1), Array(6, 1), Array(7, 1), Array(8, 1), Array(9, 1), Array(10 _ , 1), Array(11, 1), Array(12, 1), Array(13, 1)) Windows("Forcasting Buying Planning S'05.xls").Activate ActiveWindow.SmallScroll Down:=6 Windows("dat export bestand maar dat bestand is iedere keer een andere naam dus loopt ie hier al in de soep .txt").Activate Range("A2:L11").Select Selection.Copy Windows("Forcasting Buying Planning S'05.xls").Activate Range("B326").Select ActiveSheet.Paste Range("M326:M335").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Cut ActiveWindow.LargeScroll ToRight:=1 Range("U326").Select ActiveSheet.Paste Range("b336").Select Windows("hier staat normaal altijd de naam van het bestand van topen de macro was opgenomen en die moet dus gewijzigd worden in iets 8)7 .txt").Activate ActiveWindow.Close End Sub |
ik hoop een beetje duidelijkheid te kunnen brenge in mijn vaag verhaal
www.degroot-it.nl