Photoshop starten vanaf CD ZONDER admin rechten

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 07:12
Ik zit door de weeks zeer vaak op de universiteit achter mijn PC te werken. Voor mijn werk heb ik vaak grafische programma's nodig. Nu is het enige probleem dat de universiteit mij niet toestaat om op mijn eigen computer software te installeren... Nu heb ik geprobeerd om Adobe Photoshop uit mijn pc thuis geinstalleerd te branden naar CD en deze vervolgens op de universiteit te openen. Dit werkt dus niet en ik krijg de melding dat er geen gebruikersinformatie beschikbaar is waarna het programma stopt. Paint Shop Pro krijg ik zo wel aan de praat...

Wie weet een manier om toch Photoshop vanaf CD te starten zonder admin privileges? Bij voorbaat dank voor antwoorden!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

Vraag even aan it-support of ze het willen installeren voor je?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Het zou ipp wel kunnen, maar dan moet je thuis de installatie in de gaten houden met een proggie (bv. installshield) dan weet je welke bestanden je nodig hebt ...er gaan ook nog bestanden naar system32 dir en de common dir. En je moet de info hebben die in het register geschreven wordt, die kun je gewoon exporteren met regedit. Het probleem is nu of de machine het .reg bestandje accepteert, dat kan ik niet zeggen dat moet je gewoon ff proberen (mijn ervaring is soms wel soms niet, hangt een beetje van af hoe dicht het systeem gespijkert is.)
De bestanden die in system32 en common files gaan kun je proberen te copieren naar de dirs op de pc, of in de root programma dir van je cd. (dus waar photoshop.exe staat)
Zo zou het moeten werken, heb dit zelf wel eens gedaan met autocad en het werkte... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 21-09-2004 11:03 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 07:12
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 10:22:
Vraag even aan it-support of ze het willen installeren voor je?
En dat is dus niet mogelijk :(

reg-bestanden importeren kan helaas ook niet... Is er geen manier om Photoshop de user-info van de cd af te laten halen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40
Frankster schreef op 21 september 2004 @ 20:27:
[...]

En dat is dus niet mogelijk :(
Je hebt het nodig maar ze kunnen het niet installeren :? toch een vreemde zaak, via de it-afdeling oplossen is imo ook de enige nette oplossing...

Waarom zouden ze dat niet kunnen dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Frankster schreef op 21 september 2004 @ 09:11:
[...]

dat de universiteit mij niet toestaat om op mijn eigen computer software te installeren... [...] wie weet een manier om toch

[...]
Tjah.. als je die rechten niet krijgt zal daar ongetwijfeld een reden aan vast zitten. Software installeren zonder admin rechten gaat sowieso erg lastig worden; dus de betreffende helpdesk zal je (met de juiste rechten) het beste kunnen helpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.