Toon posts:

K8V wil geen doorstart maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de vorige fout was nog maar een keer:

Gisteravond heb ik eindelijk mijn Antec Kast gekregen waar ik al 3 weken op zat te wachten dus, kon ik eindelijk alles aansluiten.
Nadat alles aangesloten was kon ik hem eindelijk gaan starten maar toen gebeurde het volgende:
De computer maakte geen doorstart zelf geen piep of een ander geluid, het lampje van de mobo brande overigens wel.

Geprobeerd:

* Natuurlijk de hangen en opstartentroubleshooter doorgenomen
* Alles er omstebeurd uitgehaald totdat alles kaal was
* Alleen Moederbord Met geheugen
* Alleen Moederbord Met Processor
* Moederbord geresset
* Kijken of alle draden wel goed aagesloten waren
* Boekje is goed doorgenomen

Resultaat: Precies hetzelfde geen piep en geen stem van een vrouwtje

Spec's:

Amd 64 3000+ (boxed)
Asus K8V/GD
512 MB Twinmos Pc3200
80 Gig 8mb Maxtor
Dvd speler van Lg
Antec Bqe 2650 350 watt TruePower

Ik hoop dat dit wel een goeie startpost is

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de troubleshooter staat toch duidelijk het volgende:
Moederbord piept?
Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.
Dat doet jouw mobo niet. Dus, wat is je conclusie? :)

En heb je hier ook gekeken?
Lekkende condensatoren?
Asus: K8V Deluxe
- [rml][ ASUS K8V Deluxe]Zwart spul op condensatoren[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 21-09-2004 08:37 ]

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Kijk ook eens naar je stekkers ( aansluitingen ) van je voeding even elk kabeltje na gaan misschien zit er een los draatje tussen wat niet goed is door geprikt.
Ik had hier laatst ook last van met mijn nieuwe Anec voeding.

Gadget Freak

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, de Monitor geeft normaal aan dat hij geen aansluiting heeft ofzo maar nu heeftie alleen maar zwart beeld en de toetsenbord knipt wel als je hem aanzet, maarja dus dan is de mobo kapot :'( Stuur ik hem vanmiddag wel terug)

@ magier: Heb ik al gedaan alles was in orde

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 08:46 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
Je bent wel erg voorbarig meneertje. Wil je je mobo opsturen om hem vervolgens met de melding dat er niets kapot aan is (niet) terug te krijgen? Heb even geduld.

Gebruik je bijvoorbeeld wel geheugen dat overweg kan met de K8V?
Athlon64 Mobo's zijn behoorlijk kieskeurig,

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op 21 september 2004 @ 08:50:
Je bent wel erg voorbarig meneertje. Wil je je mobo opsturen om hem vervolgens met de melding dat er niets kapot aan is (niet) terug te krijgen? Heb even geduld.

Een enkele reepje van twinmos 512mb hoort geen problemen te geven maar Zonder geheugen reageerd hij ook niet dus dat is uitgesloten.

• mark_vs
  • Laatst online: 08:27
Heb je je systeem ook buiten de kast getest?
Misschien dat het moederbord ergens kortsluit met de kast.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
Waarom hoort dat enkele reepje TwinMos geen problemen te geven? Wie zegt dat dát reepje compatible is met je K8V. Check even de compatibilitylist onderaan deze bladzijde.
Als jouw TwinMos-reepje (model/chip) er niet in staat, probeer dan een andere geheugenreep uit de lijst. Dan heb je zekerheid dat het daar niet aan ligt. Probeer ook eens een ander geheugenslot.

^ Wat hij zegt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Z-Dragon schreef op 21 september 2004 @ 08:50:

Het mobo had moeten piepen wanneer je het geheugenreepje en/of de videokaart eruittrekt. Dat is dus niet gebeurd :)

Verwijderd

Topicstarter
mark_vs schreef op 21 september 2004 @ 09:01:
Heb je je systeem ook buiten de kast getest?
Misschien dat het moederbord ergens kortsluit met de kast.
Ja ik heb het geprobeerd op een kartonne doos helaas hetzelfde effect.

Ik heb zo even de mogelijkheid om hem met een andere voeding te testen zodat ik zeker weet dat het de Mobo is ipv. de voeding

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb het net effe met een ander voedingkje geprobeerd en helaas hij doet weer niks alleen het lampje van de mobo staat aan.

Verwijderd

Misschien een heel stomme opmerking, maar heb je de stekker die je proc van stroom voorziet ook aangesloten?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

de stekker die je proc van stroom voorziet
wtf? Over welke stekker heb je het precies :?

edit:
Wellicht bedoel je het ATX 12V stekkertje? (ook wel bekend als de P4 stekker). Sja dat staat gewoon in de Troubleshooter en de handleiding van het moederbord aangegeven. Dan moet je wel blind zijn om daar overheen te kijken ;)

[ Voor 56% gewijzigd door BalusC op 21-09-2004 16:17 ]

Verwijderd

Die kleine vierkante, dat bord heeft er toch een, of ben ik nu gek? Ik weet ook niet wat een moederbord doet als je die stekker eruit laat liggen, ik probeer dat liever niet. Het was maar een suggestie... :|

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 16:18 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie mijn laatste edit dat ik tegelijkertijd heb gepost :)

Verwijderd

Ok, ik zal voortaan iets duidelijker zijn, maar ja, als TS niet op de hoogte was van het bestaan van die stekker zou ' ie natuurlijk vergeten kunnen zijn het ding even in het bord te pluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ja dat vierkante stekkertje had ik er ook inzitten hoor :P

Ik heb met Gistron gesproken en volgens hun was hij kapot dus moest ik het terugsturen en hun zouden hem dan testen en mogelijk vervangen.
Ik hoop dat het beetje vlot gaat kan ik eindelijk gaan gamen met een oude 9200 se >:) en over paar dagen de 9800 XT
Pagina: 1