Toon posts:

[2k3] FTP write-errors indien extern ingelogd, lokaal werkt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo , ik zit met volgende probleem, wat ik na vele searches op got en google nog steeds niet werkend krijg

draai serv-u 5.2 op een windows server 2003 systeem, op een andere machine heb ik een ftp map aangemaakt.
in serv-u een user aangemaakt die ik even als test alle rechten heb gegeven.
de map heb ik geshared en alle rechten gegeven dus full acces, ook op schijfniveau heb ik de rechten aangepast.

Ik heb een vigor 2900 router die nat looping back ondersteund en ik kan dus vanuit intern zowel op het lokale ip als op mijn externe ip inloggen. porten netjes geforward via port redirection.
ook heb ik in serv-u het service aacount gelijk gemaakt aan de user waarmee ik inlog.

op de machine waar ik de ftp map heb aangemaakt heb ik via de policy ook lokaal aanmelden toegestaan aan de user waarmee ik inlog.

als ik nu via mijn lokale ip aanlog ,kan ik gewoon inloggen en mappen aanmaken en verwijderen.
Als ik van buitenaf aanlog kan ik gewoon inloggen, echter wanneer ik als admin een map wil aanmaken of een file wil uploaden krijg ik een acces denied.

Ik dacht eerst dat het een rechtenprobleem was, maar omdat het lokaal wel lukt zijn de rechten volgen mij ok.

alleen van buitenaf lukt het dus niet en dat snap ik dus niet. ik denk zelf dat het misschien een default policy is in 2003 die dit verbiedt , maar welke dan en waar kan ik dit dan aanpassen?.

heb nog geprobeerd om passive mode aan en uit te zetten , maar dit werkt ook niet.

kent iemand dit probleem? en hoe kan ik dit oplossen.
thanks!!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46

Reptile209

- gers -

Welke poorten heb je geforward in je router? Alleen 21 is niet voldoende. Daar hoort 20 ook bij, en je eventuele PASV-poortrange.
Krijg je van buitenaf helemaal geen response, of wel bijvoorbeeld de dir-listing?

Als het goed is, draait Serv-U als service onder een bepaald account en mogen de lokale rechten (behalve dan natuurlijk de schijfrechten) geen probleem zijn. Users in Serv-U zijn dan ook compleet onafhankelijk van de windows-users. Alleen het service-account van SU boeit: dat moet voldoende rechten hebben in de dir's waar je met je FTP-account wil kunnen lezen/schrijven.

Nog een leuk puntje: als je zegt "van buitenaf", bedoel je dan vanaf een PC vanaf je eigen netwerk via je router, of echt van buitenaf? Het eerste wil namelijk vrijwel nooit.

Zo scherp als een voetbal!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heeft niets met serv-U te maken, maar met een windows rechten probleem, dus SA -> WOS en een titeledit :)

ftp troubles ==> [2k3] FTP write-errors indien extern ingelogd, lokaal werkt*

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 21 september 2004 @ 02:33:
Welke poorten heb je geforward in je router? Alleen 21 is niet voldoende. Daar hoort 20 ook bij, en je eventuele PASV-poortrange.
Krijg je van buitenaf helemaal geen response, of wel bijvoorbeeld de dir-listing?

Als het goed is, draait Serv-U als service onder een bepaald account en mogen de lokale rechten (behalve dan natuurlijk de schijfrechten) geen probleem zijn. Users in Serv-U zijn dan ook compleet onafhankelijk van de windows-users. Alleen het service-account van SU boeit: dat moet voldoende rechten hebben in de dir's waar je met je FTP-account wil kunnen lezen/schrijven.

Nog een leuk puntje: als je zegt "van buitenaf", bedoel je dan vanaf een PC vanaf je eigen netwerk via je router, of echt van buitenaf? Het eerste wil namelijk vrijwel nooit.
ik heb beide porten zowel 20 als 21 geforward , evenals een pasv poortrange. en ja ik bedoel echt van buiten af . maar via de nat looping back kan ik ook van binnenuit mijn externe ip gebruiken, maar beide mogelijkheden werken niet, dzw ik kan inloggen en dir listings zien,maar ik heb geen schrijfrechten die als ik lokaal in log dus wel hebt.

Verwijderd

Topicstarter
misschien zou iemand even kunnen inloggen om te kijken of het werkt (ftp zoeyjoey.com) , heb een aantal dingen even veranderd. even inloggen als anonymous dan naar pub\uploads. een bestandje uploaden ,downloaden en het weer verwijderen. aanmaken dir zou niet moeten kunnen.
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:55:
een klein schopje, als iemand nog suggesties heeft m.b.t probleem
Pagina: 1