[Outlook] Krijg PST bestand niet voldoende gecomprimeerd *

Pagina: 1
Acties:

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:06
Mijn .pst bestand wordt een beetje bloated. Ook al wis ik vanalles en druk ik 10x op comprimeren, hij wordt gewoon niet kleiner. Exporteren naar een nieuw .pst bestand levert practisch geen ruimtewinst op (de nieuwe is 402MB, ipv 414MB, maar heeft optimale vs comprimeerbare codering).
Ik had verwacht dat hij veel kleiner zou worden, omdat er naar mijn mening een hoop "loze" ruimte inzit (alsof gewiste mailtjes niet echt gewist worden).

Nu heb ik het plan opgevat om 1 map uit mijn lijst naar een apart .pst bestand te exporteren. Die map is erg groot en bevat 2600 mailtjes van zo'n 100KB. (het viel me op dat het geëxporteerde .pst bestand iets van 75-100MB groter werd toen outlook met die map bezig was). Ik heb net gechecked: outlook geeft als mapgrootte 175MB aan). Bovendien kijk ik er niet zo vaak in, dus het mag best een los bestand zijn.

Nu mijn vraag: Ik krijg wel dagelijks mailtjes voor die map binnen. Kan ik wel mijn regels zo aanpassen dat de mailtjes nu in die losse map (en dus ook los .pst bestand) kan ontvangen?

En voordat ik mijn bestaande .pst bestand ga lopen mutileren: Gaat deze ook echt kleiner worden als ik deze hele map uit deze .pst wis?

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 20-09-2004 23:54 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je zeker dat je je send-items, deleted items ook hebt gewist?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Raymond
BtM909 schreef op 20 september 2004 @ 23:54:
Weet je zeker dat je je send-items, deleted items ook hebt gewist?
Sent items wis ik niet (die wil ik houden). Mijn deleted items worden ook echt gewist.

edit:

Net 400 spammailtjes met shift-delete gewist. Dan bij bestand>gegevensbestandsbeheer op comprimeren gedrukt en mijn .pst wordt geen byte kleiner.

[ Voor 24% gewijzigd door Raymond op 20-09-2004 23:57 ]

Verwijderd

Zolang je die nieuwe PST open houdt is het mogelijk via een regel binnenkomende mail direct daar naartoe door te sluizen (mits elk binnenkomend bericht natuurlijk een uniek kenmerk heeft waarop het geselecteerd kan worden).

Wat laat de folder size voor de individuele mappen in je PST file zien (rechtermuisknop, Eigenschappen). Daar zou je verschil moeten zien nadat je emails uit een bepaalde folder verwijderd hebt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je kan even kijken per folder of het allemaal echt klopt met die grotes
wij hebben ooit is gehad dat er een fout in pst file zat dat er gewoon zo'n 300 onzichtbare mailtjes in zaten.

vele uren in gestoken, maar uiteindelijk bleek de enige manier te zijn om nieuw pst filetje te maken, en te kopieren wat we WEL zagen, en toen was pst file opeens 100 mb kleiner ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :) Heb je bij de eigenschappen van je Persoonlijke Mappen al eens gekeken naar de grootte die het zooitje in zou mogen nemen? Is het verschil echt zo groot als je denkt? :)

[outlook] .pst vraagjes > [Outlook] Krijg PST bestand niet voldoende gecomprimeerd *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Raymond
Wanneer ik die hele grote map naar een andere map in een nieuwe .pst kopieer (door ctrl-a en dan ff slepen), geeft outlook exact dezelfde grootte voor die map aan man met eigenschappen. Namelijk 175MB. Op schijf neemt dat trouwens 200MB in!

Wanneer ik dan die nieuwe map weer wis en het bestand laat comprimeren, krimpt dat bestand to 50KB.

Ik denk dat ik die hele map dan maar ff ga onderbrengen in een nieuw .pst bestand. Op die manier zou mijn bestaande "hoofd" .pst bestand met 200MB moeten krimpen, lijkt me.

Dan ff 5 minuten bezig gaan om mijn regels om te zetten en dan kan ik weer ff vooruit :)

Toevoeging:
Wat me wel opviel: Ik heb hetzelfde uitgehaald met een andere map en waar outlook 33MB aangaf, nam deze op schijf 35MB in. Dat ff doortrekken naar 175MB en dan zou het bestand op schijf 185MB mogen innemen en dus niet een dikke 200. Maar ik heb dus alleen "zichtbare" mailtjes gekopieerd. Zit er nog een hoop verschil in, wanneer het veel mailtjes met kleine afmetingen zijn vs minder mailtjes met grote afmetingen?

[ Voor 27% gewijzigd door Raymond op 21-09-2004 00:55 ]

• Raymond
Even een nieuwe post, anders is het niet meer te volgen :)

alright: stand van zaken nu (na 10 minuten comprimeren :o ): mijn outlook.pst is gekrompen naar 208MB. Volgens outlook is mijn "outlook vandaag" 185MB, inclusief submappen. Da's een verschil van 20MB, dat moet dan maar.

Het nieuwe maillist.pst is 201MB groot. Samen met die 208 maakt dat 409, wat vergelijkbaar is met de oude situatie.

Grote voordeel voor mij is nu dat mijn "echte" (belangrijke) mail nu in een bestand staat dat half zo groot is als eerst. Da's heel wat makkelijker backuppen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond op 21-09-2004 01:14 ]

Pagina: 1