[Powerbook] Batterij gaat maar 1,5 uur mee

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb nu 3/4 jaar een Powerbook, hartstikke blij mee, maar ik ben teleurgesteld in de batterijduur. Volgens de productinformatie op de site van Apple zou de batterij 'up to 4,5 hours' mee moeten gaan, afhankelijk van je instellingen.
Ik gebruik m'n Powerbook het grootste deel van de tijd voor niet zulke zware taken (Word, Safari), en heb de energieinstellingen staan op 'langste batterijduur'. Toch gaat de batterij niet langer dan anderhalf uur mee. Is dit een kwestie van een nieuwe batterij kopen?

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42

xdc

bluetooth en airport wel uitgezet ? dit scheelt aanzienlijk!

ik haal zelf ook trouwens maar max 3 uurtjes.

helderheid van display lager zetten ??

anders wordt het een nieuwe batterij kopen.

trouwens heb je toevallig je harddisk upgraded ? dat scheelt ook in batterij duur

[ Voor 66% gewijzigd door xdc op 20-09-2004 23:40 ]

slimmehotspot.nl

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
bluetooth en airport wel uitgezet ? dit scheelt aanzienlijk!
Dat zal ik eens proberen. Staan beide continue aan.
ik haal zelf ook trouwens maar max 3 uurtjes.
Is toch het dubbele van wat ik heb...
helderheid van display lager zetten ??
Display heb ik altijd op hoogst, vind het brak werken op halve helderheid
trouwens heb je toevallig je harddisk upgraded ? dat scheelt ook in batterij duur
Als deze gewoon als software-update ter beschikking is gesteld heb ik deze wel. Installeer alle updates.

Verwijderd

Met hardisk upgrade bedoelt hij van een 4200tpm naar een 5400tpm schijf ;)
Bluetooth en WiFi uit als je ze niet nodig hebt, en het scherm scheelt toch ook een stuk, kun je echt niet met een lagere helderheid werken?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Nogmaals: het scheelt echt ontzettend als je je scherm wat minder helder zet. Op 1 streepje vind ik het nog redelijk om mee te werken, niet optimaal, maar voor tekstverwerking en wat surfen gaat dat prima. Dat scheelt bij mijn iBook enorm in de batterijduur: ik krijg er zo'n anderhalf à twee uur extra door. Het lijkt me het proberen daarom wel waard - misschien went het vanzelf wel :).

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 17:32

HJR

Inderdaad als ik hoor hoe jij je batterij belast, dus door je scherm op max helderheid te zetten en Wifi en Bluetooth continue aan ja dan gaat het hard. Heb je bij Energy Settings ook je processor als je op de batterij werkt op Reduced staan, of Automatic? Dit scheelt ook aanzienlijk. Als hij op max performance staat dan loopt tie constant op max snelheid (klokfrequentie) en bij reduced zakt hij terug naar 600 MHz ofzo. Automatic kijkt hij naar de belasting en switched naar hogere en lagere snelheid indien nodig. Dit is vergelijkbaar met speedstep van Intel processoren.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Komt de werkelijke batterijtijd overeen met de voorspelde tijd die het OS aangeeft?

Als hier een groot verschil tussenzit is je batterij wellicht gaar.

Probeer ook de PMU te resetten (zie apple.com/support voor instructies voor jouw specifiek model).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
PMU reset heb ik ook op mijn iBook gedaan toen de battarijduur erg kort werkt, waarna ik weer veel meer batterijduur had.

Je moet de computer opstarten in Open Firmware ([Command] - [Option] - [O] - [F] ingedrukt houden bij opstarten) en een aantal commando's uitvoeren:
1. reset-nvram
2. set-defaults
3. reset-all

Daarna herstart je laptop en met een beetje geluk doet de batterij het weer normaal.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Misschien is het aardig om eens te testen hoelang hij echt mee gaat als je er op werkt:

http://www.moevie.nl/misc/

Eventueel voor en na die bovenstaande tip van het resetten van je openfirmware.
Pagina: 1