Toon posts:

[WINXP] bij typen hapert Winamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een raar/vaag probleem waar ik niet uitkom en jullie meningen/argumenten wil aanhoren.

Ik heb 3 maanden geleden mijn pc geformateerd en WindowsXp er opnieuw opgezet. Na een aantal begon deze problemen te vertonen. De installatie was inclusief SP1. De problemen waren als volgt:
- langzaam bij opstarten (halve minuut wachten bij XP logo)
- tijdens typen hapert Winamp (met alle programma's)

Vandaag nieuwe Xp installatie erop gezet. Na een x aantal keren opstarten komt het probleem weer terug. Ik heb het volgende gedaan:
- drivers geinstalleerd (audio/video etc)
- office 2003
- norton 2004
- nog wat andere progjes

Voorheen had ik hier nooit last van!! Ik heb ook gekeken bij taskmanager of er eventuele processen opliepen terwijl ik begon te typen.

Voor de hand liggend is natuurlijk een slechte driver. Ik heb alle nieuwe drivers geinstalleerd, dus vandaag ook alles opnieuw gedownload...helpt niets want ik had het voorheen ook al.

Misschien ook zo een probleem gehad? Ik hoor het van jullie...coaster

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Maar kun je ook vertellen welke hardware er in je pc zit? Heb je er iets aan veranderd in de tussentijd? (bijvoorbeeld een kaartje of reepje erin gestopt/eruit gehaald)

edit:
Misschien dat het opstarten van de pc versneld kan worden wanneer je bij 'uitvoeren' 'msconfig' intypt en je een aantal taken bij het opstarten - die je niet gebruikt- uitschakelt.

[ Voor 37% gewijzigd door frankknopers op 20-09-2004 23:17 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
geen hardware wijzigingen gehad. VOlgende hardware aanwezig:
- Chaintech Zenith 7NJS (Nforce 2 chipset)
- AMD Athlon XP 2600+
- SB Live 5.1
- Pinnacle kaart (PCTV)
- Radeon 9700 Pro

edit:

bij msconfig staat nu nog zo weinig omdat het net een nieuwe installatie is :>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 23:18 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 10:19

FlyEragon

Alien Monkeys

heb je al memtest gedaan>

Verwijderd

Topicstarter
uhm das een goeie...nee
Waar kan je die downen...mayby dat je een goede weet?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Heb je eerst je chipset driver geinstalleerd, voordat je je losse drivers heb geinstalleerd? Deze is behoorlijk belangrijk, en het beste is om deze direct na het OS te installeren (voor andere drivers).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb die volgorde aangehouden...zodat je een goede basis hebt. Ik ben trouwens nu even alles aan het deinstalleren (programma's dan) om te kijken of het daar in kan zittn

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kijk in apparaatbeheer eens bij de eigenschappen van je IDE kanalen, misschien draait je hardeschijf op PIO (brakke kabel?)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
nee geen defecten aan me kabels/hardware
Pagina: 1