De bedenker van Worshippy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
_/-\o_

wie heeft deze smiley bedacht? hij wordt namelijk op voetbalzone.nl gebruikt onder dezelfde naam

misschien is alles ok hoor, maar het viel mij gewoon op en dacht meld het ff

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Er zijn veel sites die gebruik maken van de smilies.
Ikzelf heb het ook gedaan, en heb netjes elke maker een mailtje gestuurd. Van geeneen van de makers heb ik ooit iets terug gehoord, dus of het nou nut heeft?
Wat betreft de O+ smilie... Ik ben 1 weblog tegengekomen wat hem gebruikt, heb toen ook een mailtje gestuurd naar got/een mod over dat weblog.
Toen werd ik zelf voor *** gezet door de makers van het weblog, nadat ik ze een mailtje had gestuurd over de copyrights van de O+ . ( http://www.lmfd.nl/index.php?action=item&id=3000 )
Eerste hit op google als je zoekt naar mijn naam :X

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

krvabo schreef op 20 september 2004 @ 23:43:
Ikzelf heb het ook gedaan, en heb netjes elke maker een mailtje gestuurd. Van geeneen van de makers heb ik ooit iets terug gehoord, dus of het nou nut heeft?
En dat geeft dus geen vrijwaring ze zomaar te gebruiken, mind you.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vraag die dan meteen bij mij opkomt...hoe wou je zoiets gaan bewijzen/hard maken/ wat wil je er in godesnaam aan doen..??

T lijkt me toch ook behoorlijk sterk dat je iemand gaat sue-en omdat ie je smilie gebruikt...de rechter ziet je aankomen :D

Je kunt hooguit zeggen dat het niet netjes is om de maker niet te vermelden, maar om er nou werkelijk een punt van te maken lijkt me behoorlijk ver gaan...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik gebruik ze ook, allemaal met toestemming, op een enkele na. En inderdaad, meer met het idee, ik heb de eigenaar gemaild, diegene weet er dus van... reageren met "Nee, wil ik niet" is toch een kleine moeite? ("Ja is goed" uiteraard ook...)

Het is niet helemaal netjes. maar gewoon gebruiken zonder de eigenaar in kennis te stellen is nog veel minder net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:31

Hmail

Doet ook maar wat.

Mjah, het is het werk van de eigenaar. Of het nou een compleet besturingssysteem is, of een smilie, het is en blijft het eigendom van de maker. Ik gebruik ze alleen op msn, daar heb ik een pakket voor gedownload van een andere site, daar hoefde ik geen mailtje te sturen, maar heb het toch gedaan :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

krvabo schreef op 20 september 2004 @ 23:43:

Toen werd ik zelf voor *** gezet door de makers van het weblog, nadat ik ze een mailtje had gestuurd over de copyrights van de O+ . ( http://www.lmfd.nl/index.php?action=item&id=3000 )
Als ik dat lees, geven ze je uiteindelijk gelijk en hebben ze het hartje-smijltje veranderd (ze tonen nu een versie zonder de blozende wangetjes), ik vind ook niet dat je verder 'voor gek gezet' bent, je hebt uiteindelijk gekregen wat je wilde en men had er begrip voor, enkel kwam die term 'verboden' in eerste instantie bij hen een beetje aanvallend over.

Uiteindelijk zijn de credits in de FAQ een vorm van 'netheid', het is een vraag aan mensen dat als ze die dingen willen gebruiken, hier in ieder geval respectvol mee omgaan, niet om hergebruik volledig te verbieden, maar iig te realiseren waar deze vandaan komen (een groot deel van de GoT-smijltjes komen zelf van UBB)... en waar nodig de makers even om toestemming te vragen (al weet ik niet eens of de betreffende makers zelf daar verder nog echt op zitten te wachten)

Het is dus ook zeker niet de bedoeling dat mensen al te snel ruzie moeten gaan maken om die paar pixels ... :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

André

Analytics dude

Zo zijn er zoveel smilies waar de herkomst onbekend van is Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9573/full.gif, wat maakt het uit, ik vind dat smilie geauwehoer altijd zo nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Tot op zekere hoogte vermoed ik dat het voor Midas, Dr Crouton et al ondertussen ook onbegonnen werk is geworden :) Ze hebben wat smilies gemaakt voor Tweakers.net/Fok indertijd (de tijd dat GoT nog 1000 users telde), en met 100 keer zoveel gebruikers zijn er inderdaad honderden mensen die ze leuk vinden en dus graag willen gebruiken. Ik denk dan ook dat het ze ondertussen geen bal meer kan schelen, maar dat ze alleen nog graag even zien waar het gebruikt wordt ;)

Het gebruik van O+ vind ik wel onfatsoenlijk, omdat daarvan expliciet gesteld wordt hier dat die 'persoonlijke bindingen' heeft in tegenstelling tot de rest, maar inderdaad heeft die brakke weblog 'm ondertussen gewijzigd.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb een keertje ook iedereen gemaild en curry684 kan wel gelijk hebben :). Reactie was van allemaal dat ze het prima vonden en dat ze een vermelding (mail adres) altijd op prijs stelde, maar echt controleren hoefte niemand. Ze vonden het allemaal wel best.

Dat waren de reacties die ik kreeg. Kortom, gooi er achter dat de smilie is gemaakt door persoon X met mail adres en dan zijn ze vaak al blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47

Basszje

Reisvaap!]

.oisyn schreef op 21 september 2004 @ 01:10:
[...]
En dat geeft dus geen vrijwaring ze zomaar te gebruiken, mind you.
Ik kreeg overigens nogal verbaasde mailtjes terug van de heren ook trouwens, had ze destijds ook netjes gemaild. Volgens mij valt het ook amper bij te houden. Alhoewel het natuurlijk wel zo netjes is :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Basszje schreef op 21 september 2004 @ 11:02:
[...]

Ik kreeg overigens nogal verbaasde mailtjes terug van de heren ook trouwens, had ze destijds ook netjes gemaild. Volgens mij valt het ook amper bij te houden. Alhoewel het natuurlijk wel zo netjes is :)
Maar Basszje, je hoeft de makers ook helemaal niet iedere keer te mailen als je ze bv op GoT gebruikt hoor; enkel als je de smilies op je eigen site zet .... just to be sure ;) :P

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47

Basszje

Reisvaap!]

ooooooooo 8)7

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

heb je voor het gebruik van die smiley wel gemaild? :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

UTM

RM-rf schreef op 21 september 2004 @ 10:11:
[...]

Als ik dat lees, geven ze je uiteindelijk gelijk en hebben ze het hartje-smijltje veranderd (ze tonen nu een versie zonder de blozende wangetjes), ik vind ook niet dat je verder 'voor gek gezet' bent, je hebt uiteindelijk gekregen wat je wilde en men had er begrip voor, enkel kwam die term 'verboden' in eerste instantie bij hen een beetje aanvallend over.

Uiteindelijk zijn de credits in de FAQ een vorm van 'netheid', het is een vraag aan mensen dat als ze die dingen willen gebruiken, hier in ieder geval respectvol mee omgaan, niet om hergebruik volledig te verbieden, maar iig te realiseren waar deze vandaan komen (een groot deel van de GoT-smijltjes komen zelf van UBB)... en waar nodig de makers even om toestemming te vragen (al weet ik niet eens of de betreffende makers zelf daar verder nog echt op zitten te wachten)

Het is dus ook zeker niet de bedoeling dat mensen al te snel ruzie moeten gaan maken om die paar pixels ... :)
Niet voor gek zetten :? Hoe moet ik dit dan zien?
Wat we helaas ook nog niet wisten is dat deze persoon ook een die-hard hielenlikker en mod-wannabe van Tweakers.net is.
Echter recent hebben we mogen vernemen dat deze 16 jarige scholier graag zijn vrije tijd verdoet met het online gamen van "Kings of Chaos".
De crew van LMFD.NL wil onze Krijn natuurlijk niet boos maken. Vooral niet omdat de beste jongen goede ervaring heeft met DOS, althans, als we zijn Tweakers Profile moeten geloven.
Dat noem ik nou niet bepaald met respect behandelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

w03f schreef op 21 september 2004 @ 13:04:
[...]

onderin de reactiethread, daar geeft de persoon zelf nog een verdere uitleg,
de twee volgende reacties geven hem vervolgens wel volledig gelijk:
[6892] reactie gepost door Abel @ 24-04-2004 02:02

Maarre, ik wil geen roet in het weblogpapje gooien hier, maar de beste knul heeft wel _degelijk_ gelijk...
natuurlijk begint het weblog met terugschelden, dat is zo'n beetje de begins-uitgangsituatie van veel weblogs, maar het heeft soms zin een thread ook helemaal door te lezen (dat veel mensen niet geheel lezen, zeker weblogs niet, dat is een probleem an sich, maar dat hoeven we hier verder niet te overdrijven ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
w03f schreef op 21 september 2004 @ 13:04:
[...]
Dat noem ik nou niet bepaald met respect behandelen :X
Ik vind het ook niet respectvol. Maar volgens mij kan krvabo het beter laten rusten dan nog een keer een mailtje sturen naar ze. Oude koe in de sloot laten zitten daar. (en het einde was idd beter + ik las over de reactie van 'ik' heen O-) )

Verder is de smilie faq gewoon duidelijk. Hoogstens als 1 van die personen het mailen zat is en gebruik van de smiley altijd toestaat, kan je dat er misschien achter aangeven. Maar dan nog is het netjes om hoe dan ook op je eigen site credits te hebben staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 21-09-2004 13:19 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Onrespectvol? Je bent er gewoon compleet voor lul gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 21-09-2004 13:34 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Hehe, ik heb het daar ook bij gelaten.
Maar de email die ik verstuurd hebben ze verdraait, dus komt niet helemaal representatief over.
Ik heb ze gevraagd om een mailtje te sturen naar gathering AT tweakers.net om de crew op de hoogte te stellen van de O+ .
(en Abel is ook een gotter, die gereageerd had na ik hem de link heb laten zien, evenals xanderh)
Ik had het op prijs gesteld als ze mij gewoon een emailtje terug hadden gestuurd, ipv mij belachelijk te maken op hun weblog :)

[ Voor 3% gewijzigd door krvabo op 21-09-2004 22:57 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Pagina: 1