[CM] Twijfel geval, is dit dremelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik twijfel of dit te dremelen valt, zou iemand met wat dremel ervaring hier eens kritisch naar kunnen kijken?

Grote wordt ongeveer 1 a4.

http://www.deviantart.com/view/7383889/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

hmm...bekijk je eigen skills.
maak anders es een rondje over het industrie terrein, vast wel ergens een metaal verwerkings bedrijf met een lasercutter die voor een schamel prijsje dat eruit willen zage... :9
mocht je toch je dremel eraan wagen ga er dan maar van uit dat het je HEEL wat zaagjes gaat kosten

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
uberotto2086 schreef op 20 september 2004 @ 23:02:
hmm...bekijk je eigen skills.
maak anders es een rondje over het industrie terrein, vast wel ergens een metaal verwerkings bedrijf met een lasercutter die voor een schamel prijsje dat eruit willen zage... :9
mocht je toch je dremel eraan wagen ga er dan maar van uit dat het je HEEL wat zaagjes gaat kosten
niet te vergeten geduld + vaste hand! enigste tip die ik kan geven is op een heel laag toerental dit te doen! en vooral de tijd ervoornmen! als je het zelf wil doen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Tuurlijk is dit dremelbaar :)
Teken het alleen eerst heel erg goed uit en dan met laag toerental heel erg rustig beginnen.
Beetje ruim en de rest schuur / vijl je mooi :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Zeker te doen. Veel rechte lijnen. Met zo een klein schijfje op, zoals reeds gezegd, lage toeren gaat dat perfect. Wat ook kan helpen is die metaalfrees die je kan kopen voor de dremel. Ik heb deze ook en daar maak je elke vorm mee die je wil.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

consolefreak schreef op 20 september 2004 @ 23:08:
[...]

niet te vergeten geduld + vaste hand! enigste tip die ik kan geven is op een heel laag toerental dit te doen! en vooral de tijd ervoornmen! als je het zelf wil doen natuurlijk!
Laag toerental???? wil je die gozer op kosten jagen, halverwege dus! anders zit je bij een braampje meteen door je zaag heen.
dat van dat geduld kon nog wel es kloppen :D

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

uberotto2086 schreef op 20 september 2004 @ 23:11:
[...]

Laag toerental???? wil je die gozer op kosten jagen, halverwege dus! anders zit je bij een braampje meteen door je zaag heen.
dat van dat geduld kon nog wel es kloppen :D
Niet te laag en niet te hoog. Leer je na een tijd gebruik wel. Sommige metalen gaan beter als je ze op volle snelheid doet, sommige dan weer wat trager heb ik gemerkt.
Voordeel van wat tragere snelheid is dat je minder snel een "uitschieter" hebt moest er wat mis gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 20-09-2004 23:13 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je twijfelen aan je dremel kunsten kun je het nog altijd doen met een figuurzaag. Daar is het zeker weten mee mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
'k zal het morgen eens uitprinten. Eens zien hoe het eruit ziet en of het mee gaat vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

en de achterkant van het paneel uitsnijden, en dus niet het vlak wat je gaat zien: als je dan uitschiet heb je een lelijke kras te pakken op zichtbare deel.

Bdw, als je dit op een a-4tje wil, dan wens ik je wel succes, want al die losse stukje bovenin: die zijn te klein om daar een orgineel grote slijpschijf doorheen te halen.......

maar iig succes, met veel geduld en voorbereiding kan alles!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dan op de smalle/kleine stukjes dus met een boortje aan de gang moeten gaan, om op die manier het metaal 'te verwijderen' , en dan met een soort vijl/slijp-boortje de bramen weghalen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
check deze guide eens: http://www.twistedmods.com/article.php?artid=270

misschien heb je er wat aan

en het is niet al te ingewikkeld wat je uit wil dremelen, moet kunnen lijkt me

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Ik denk dat figuurzagen + vijlen sneller en mooier gaat...

Desnoods een stukje met een decoupeerzaag. Vijlen moet je doen met een goede vijl, anders ben je uren bezig (koop een bahco ofzo ;))

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Neus en oog bevatten "afgesloten" wit, dus metaal dat moet blijven zitten terwijl al het materiaal eromheen weg moet. En dat kan niet zomaar. Lijm je d'r plexi achter, dan kan je er een los stukje metaal opplakken; anders zal je wat metalen bruggen moeten laten zitten, maar dat is lelijk tenzij je het ontwerp op een elegante manier kan aanpassen. Ga in geen geval improviseren! Vooraf uittekenen is het devies.

Een paar segmenten van die staart zou ik eerst even op een ander stuk metaal proberen. Als je dat mooi voor elkaar krijgt, is het het proberen zeker waard, want mooi ontwerp. 'k Ben wel benieuwd of je aan een weekend genoeg tijd hebt. Het zal er om hangen ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

3lmowww schreef op 21 september 2004 @ 08:31:
Ik denk dat figuurzagen + vijlen sneller en mooier gaat...

Desnoods een stukje met een decoupeerzaag. Vijlen moet je doen met een goede vijl, anders ben je uren bezig (koop een bahco ofzo ;))
^^^ Eensch. De grotere delen kun je wel dremelen, maar de rest zou ik toch echt met een figuurzaagje doen. Waar moet je het uithalen? Zijkant van je PC? Dan is het misschien idd te overwegen om het te laten snijden. Overigens wil binnenlopen bij een MBO school waar ze fijnmechanische technieken geven ook nog wel eens helpen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 100% dremelbaar, nouja....bijna dan. De ogen en misschien hier en daar nog een hoek ofzo. En je moet creatief de ogen oplossen zoals rataplan dat zei. Maar kijk, dit heb ik ook 100% met een Kinzo gedaan (5 versterkte fiberschijfjes en 6 kinzoschijfjes) dus het is zeker wel te doen. Rustig de tijd nemen, een vaste hand, vooral niet haasten, en van binnen naar buiten dremelen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ko/casemodding/sidepanel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd mee eens, kost wel veel tijd en moeite

maar dan heb je ook wat ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:01
Je kan het ook eerst een keer proberen op een ander stuk metaal, lukt het, nou dan begin je aan je case, lukt het niet kan je altijd nog iets anders bedenken
Pagina: 1