Toon posts:

[iframes] open link, scrollbar staat onder aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een proleem met het open van links in mijn iframes.
Mijn frame layout is als volgt:
Hoofdpagina met 3 iframes (links, main, rechts).
Hierdoor krijg ik slechts 1 scrollbar rechts van mijn hoofdpagina, ongeacht welk iframe groter is als de browser hoogte.

De hoogte van deze 3 iframes worden door een javascript aangepast bij het laden van een pagina in een iframe.

Nu mijn probleem:
Een pagina die geladen is in mijn main iframe is vrij lang waardoor er een scrollbar komt. Prima... Nou scroll ik naar beneden en open ik een link die wordt geladen in dat zelfde iframe. Ook deze pagina is vrij lang, dus weer een scrollbar. Ook prima...
Maar na het open van deze link blijft de scrollbar onder aan staan waardoor je dus eerst laatste deel van de pagina te zien krijgt en eerst naar boven moet scrollen om boven aan die pagina te komen...

Hoe los ik het op dat mijn scrollbar woor boven aan staat na het open van een link?

Voorbeeld:
www.barool.nl
klik in het menu op "Barool - Wie is barool?", scroll naar beneden en opendan via het menu "Barool - Historie van Barool"

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

offtopic:
Tis wel een ranzige manier om een site te maken :/

Je kunt ervoor zorgen dat in de functie die in de onclick van je menuitem staat een regeltje komt die je pagina weer naar boven scrolled.

code:
1
scrollTo(0, 0);

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, laten we dit maar onder het kopje "er niet helemaal met de kop bij zijn" houden... Ziek zijn en website bouwen gaat blijkbaar niet samen ;)

Heb de "scrollTo" in het script gezet die de hoogte van de iframes aanpast en taddaa.

Thanks